Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nagrałem pracę przepustnicy dziś. Ale przed czyszczeniem przepustnicy, nie drgnęło ale po czyszczeniu już reagował i nie wiem co jest grane.

<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/0R_MPiYTAHE?feature=player_detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Przestudiowałem dokładnie temat elektrozaworu gdyż mam ten sam problem co opisujący powyżej z dynamiką pojazdu.Wymontowałem elektrozawór, przeczyściłem styki, sprawdziłem działanie zaworu poprzez podłączenie do aku i jest słyszalne działanie zaworu. Mam jednak pytanie jaki powinien być skok tłoczka zaworu, gdyż w fazie spoczynku jest widoczna przerwa ok 1mm a po podłączeniu źródła prądu przerwa ta się zamyka. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jaka powinna być ta przerwa. Pomimo takiego działania elektrozworu podczas hamowania silnikiem jest słyszalny terkot a moc silnika 113 kM to nieznana mi w tym pojeździe wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Z fazami to jest tak że jak padnie koło to dół obrotów jest gumowaty (koło na niskich obrotach jest usztywnione inaczej powinno być),gdy pada zawór to auto traci ducha na wyższych obrotach.

Co do samego zaworu to jak dostanie się do niego olej nad iglicę to czasami będzie działać (jak olej spłynie) a czasami nie i tu uwaga nie warto stosować używek (choć wiem że nowego za 5 zł się nie kupi).

Zawór można wysterować napięciem podawanym z aku (odłączona wtyczka) i wtedy przy odrobinie doświadczenia można wyłapać niuanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dołączam się do pytania chris676. Moja megi jak na 113 km jest dość gumowata. Słabo się zbiera do 100 km/h. Max jaki mi się udało osiągnąć to 13 sec na benzynie jak i na gazie. Czytając forum zacząłem jeździć na odpiętym czujniku sterowania fazami rozrządu. Nie zauważyłem różnicy w mocy. Dziś go rozebrałem. Poruszając nim słychać było klekotanie. Wymontowałem w nim sprężynkę i ją naciągnąłem. Klekotanie ustało, tłoczek siedzi sztywno. Elektrozawór podłączyłem do akumulatora na 'krótko' i za każdym razem tłoczek się porusza. Teraz moje pytanie. W stanie spoczynku zawór jest jakby otwarty na 1mm. Po podłączeniu do akumulatora zamyka się szczelnie, po czym po odłączeniu od napięcia wraca do pozycji otwarty na 1mm. Czy takie jest poprawne działanie?

 

edit.

Autko zapala ładnie na zimnym jak i ciepłym silniku. Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem za pierwszym razem. Nic nie klekocze jak w przypadku uszkodzonego kzfz. Auto cichutko pracuje zaraz po odpaleniu jak i po rozgrzaniu. problem jedynie z mocą. Raz ma kopa a raz nie. Cewki i świece wymienione na nowe (cewki denso)

 

edit2.

Samochód traci moc gdy się rozgrzeje. Zimny zbira się jak rakieta

Pozdrawiam

Edytowane przez ins666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ja też mam podobny problem wydaje mi się że jest strasznie mułowata, sprawdzana clipem żadnych błędów nie ma silnik pracuje ładnie nie szarpie na wolnych chodzi elegancko pali dobrze ale do 100 żeby się rozpędzić potrzebuję 18s to chyba jest coś nie tak samochód niedawno kupiony poprzedni właściciel wymienił kzfr i rozrząd. Może coś źle rozrząd ustawiony albo zawór regulacyjny się popsuł. Jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie pokazuje błędów to skłaniałbym się w innym kierunku. A nie wypadają Ci zapłony? Ja np. poprawę osiągów zauważyłem po wymianie świec. Wcześniej miałem boscha dedykowane do LPG. Samochód nie chciał na nich jeździć (mimo, że były nowe). Zimy miał mocy jak cinkus 700 :applause:Świece wymieniłem na dedykowane EYQUEM RFN58LZ w Sziku komplet 50 zł i bardzo duża poprawa..Przy okazji profilaktycznie zamieniłem cewki na denso (100 zł / komplet używanych). Zacznij od prostszych spraw. Przepatrz też filtr powietrza w jakim jest stanie.. Możesz sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Może gdzieś uszczelka pod głowicą ma przedmuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie żadnych błędów ani wypadania zapłonu filtr powietrza zmieniony cewki i swiece to nie wiem wykręcałem jedną ale ładna czyściutka auto ma założony gaz

na gazie tak samo chodzi żadnych szarpnięć, jak by coś było z cewkami albo ze świecami to by szarpał albo nie równo chodził, muszę sprawdzić jeszcze czy rozrząd jest dokłdnie ustawiony.Zawór zfr dzisjaj sprawdzałem i działa tylko nie wiem ile powinień się otwierać bo u mnie chodzi tak ze 2 milimetry .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie też świece były czyściutkie bo nowe a nie chciał na nich chodzić :applause: U mnie jest tak na zaworze. Gdy jest w stanie spoczynku to otwarty jest na ok ~1,5mm. Gdy dam napięcie to zamyka się szczelnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam ponownie problem z elektrozaworem zmiennych faz rozrządu, 1,5 roku temu kupiłem nowy za 550 zł, podziałał 12 miesięcy i 7 dni, więc gwarancja nie została uznana. Po tym jak padł czujnik za takie pieniądze stwierdziłem, że kupię używany, kupiłem za 190 zł - niestety podziałał do dzisiaj, tj. 5 miesięcy! Na przełomie niecałych 18 miesięcy padły 2 elektrozawory (jeden nowy, drugi używany) - to jest jakaś masakra. Czytając temat widziałem, że komuś padły 2 ale nie w tak krótkim czasie i po około 35 tyś. km. Pozdrawiam

Do osób, które wymieniły elektrozawór na nowy i nie widzą różnicy, w moim przypadku dwukrotnie musiałem podpiąć samochód pod komputer, ponieważ mimo wymiany czujnika na nowy, komputer miał błąd i widział jakby stary element. Dwukrotnie po podpięciu kompa od razu wszystko działało.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich w tym temacie.Wydaje mi się.że elektrozawór KZFR powinno sie wymienic razem z KZFR.Jak ktoś pisał, przejechał na tym nowym zestawie ponad 100k km.ważny jest też olej jaki się stosuje.Najlepiej ELF syntetic 5W30.No i silnik K4M lubi maksymalny stan.Poza tym zawór regulacji zmiennych faz też się zużywa.

Jego tłoczek pracuje podobnie jak tłok w silniku i może już nie trzymać cisnienia.Stąd barwa mosięzna.Po prostu wytarła się warstwa galwanizowana.Sam ruch tłoczka o niczym nie świadczy.Może on przepuszczać olej i nie trzymać ciśnienia.Jeden element ma wpłym na drugi.Awaria kazdego z osobna wpływa na zużycie drugiego.Myślę. że zużycie zaworu wpływa na szybsze zużycie KZFR.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja jeżdżę na 10W40 Mobil 1, niestety 10W40 był wlany jak kupiłem samochód, a czy taki zawór może się psuć od źle ustawionego rozrządu? Mam wymieniony kompletny rozrząd łącznie z kołem. Zrobiłem już 1,5 tys. na częściowo odpiętym elektrozaworze (jak w trasę jadę to podpinam) i muszę już wymienić. Dodatkowo zanim pojawiły się objawy (gaśnięcie silnika po ok. 10 s) nie zauważyłem spadku mocy, który powinien się pojawić w momencie uszkodzenia zaworu. Cały czas jest tak samo.

 

p.s.

Jedynym miejscem, gdzie obecnie mogę naprawić samochód jest Poznań, niestety jestem tutaj dopiero 2 tyg., więc jeśli ktoś może polecić jakiś serwis będę wdzięczny

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 03 sie 2014 - 13:02

Witam, w maju ponownie bo już 3 raz wymieniłem elektrozawór (tym razem również na nowy) + olej na elf 5W40 zrobiłem ok 11 tys. i wczoraj mi padł!!! Nie mam siły już do tego samochodu, nie mam ochoty wstawiać 4 zaworu!? ile razy można za coś płacić od 600-900 zł? Czy ktoś ma również problem tylko z tym elementem w takim stopniu co ja?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w maju ponownie bo już 3 raz wymieniłem elektrozawór (tym razem również na nowy) + olej na elf 5W40 zrobiłem ok 11 tys. i wczoraj mi padł!!! Nie mam siły już do tego samochodu, nie mam ochoty wstawiać 4 zaworu!? ile razy można za coś płacić od 600-900 zł?

To reklamuj go jako niezgodność towaru z umową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, tylko tu juz nie chodzi o reklamacje, prosze ich zeby poszukali przyczyny (kolejny serwis) bo wymienic moge sam a do serwisu na kompa bym tylko podjechal. Ma ktos pomysl dlaczego tak czesto mi pada ten elektrozawor? Czy mam takiego pecha do czesci?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!