Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ok,jak tylko będę miał okazję to spróbuję nagrać jak to u mnie wygląda jeśli chodzi o przyspieszenie...Co do 10W40 - podczas zakupu Meganki właśnie miał sprzedający wlany świeży olej - natomiast nie spytałem go czemu akurat wlał 10W40. Może przy kolejnej wymianie dam 5W40 lub 5W35...Pytanie czy przy np.5W35 odczułbym poprawę w dynamice jazdy...A co do starego czujnika to leży sobie owinięty w szmatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomar miałem kiedyś ten sam problem do tego czasami było słychać koło mimo ze 25tys temy było wymianiane, pojechałem na clipa pokazało mi własnie błąd zmieniacza faz, wykasowali mi go , koło przestało się odzywać i przestał gasnąć:D

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach ;)

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :)

Nikt was nie goni :) Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :) :) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecwiczylem elektrozawor z powodu terkotania podczas hamowania silnikiem i mam jedno wazne spostrzezenie -> zawor terkocze jak jest kiepski styk elektryczny, w takiej sytuacji nastepuje szybki on/off. Tak przynajmniej bylo u mnie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G0rdon, możesz dla mnie coś sprawdzić... Czy jak wstrząśniesz swoim starym zaworem to ten tłoczek w środku lata czy jest sztywny? widać go po zdjęciu sitka.

Może zwróciłeś uwagę jak to wyglądało w nowym zaworze.

Mój zawór po wykręceniu z silnika klepie jak się nim potrząśnie i widać że tłoczek w środku nie zamyka przepływu o obudowę- może chaotycznie napisałem ale Ci którzy widzieli zawór będą wiedzieli o co chodzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem do ręki stary zawór - trzęsę nim na lewo i prawo,ale tłoczek (pod sitkiem) trzyma się sztywno.Wziąłem śrubokręt,aby go nieco poruszać,ale tłoczek trzyma się sztywno dalej. W nowym tak samo - żadnych drgań ani ruchów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może wadą twojego było to że był zapieczony, ale w sumie wtedy by nie rechotał.... a podłączałeś go pod aku jak był wykręcony?

Ja w sumie wiem, że mój jest defekt ale 400zł to trochę dużo.... tym bardziej że ostatnio robiłem rozrząd i uszczelniacze ;p

Ale chyba nie będę miał wyjścia... Chyba że dorwę gdzieś używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod aku nie podłączałem....ja już od zakupu wymieniłem pół auta (cewki,KFZR,czujnik KFZR,rozrząd,pompa wody,świece, czujnik wałka), teraz zamówiłem filtry paliwa i powietrza, sprzęgło,wysprzęglik...ciągle muli na 2 biegu(i ogółem :mrgreen:) ...a co do zaworu-mogę Ci go wysłać-sprawdzisz czy jest różnica...jak nie będzie,odeślesz ;].

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim elektrozaworze rowniez wystepuje pewien luz na tloczku ale jak sadze wynika to raczej ze sprezynki, ktora zamontowana jest pod tloczkiem (lub jej uszkodzenia) - chyba ze to jest objaw uszkodzenia ?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdemontowaniu elektrozaworu i potrzasaniu nim slychac klekotanie wlasnie przez niewielki luz, ktory opisalem. U mnie terkotanie zaczelo wystepowac po wymianie rozrzadu + pompy wody przy 110 tys km (KZFR wymienialem jeszcze na gwarancji) i wystepuje wylacznie podczas hamowania silnikiem i tez nie zawsze. Poza tym przy odpalaniu auta jest OK. Czyscilem ten element w benzynie, a podczas podlaczania 12V czasami zaterkotal. Przez jakis czas terkotanie nie wystepowalo i dzisiaj ponownie :-( W miedzyczasie wymienilem olej z Castrola 10w40 na 5w30 Elf ale bez znaczacego wplywu na opisywany efekt wiec chyba czeka mnie zakup nowego elektrozaworu :-((

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napisz po sprawdzeniu - jeszcze wstrzymuje sie z zakupem nowego elektrozaworu :!:

 

Dodano: 21 sie 2013 - 20:40

W koncu wymienilem ten nieszczesny elektrozawor na nowy -> i po problemie, terkotanie nie wystepuje (przynajmniej na chwile obecna :!:), samochod plynnie przyspiesza do 3.5 tys obrotow, a powyzej jakby mu sie druga pomka wlaczyla :!:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 21 sie 2013 - 21:47

I jeszcze ważna rzecz - w nowym elektrozaworze podczas potrząsania nic nie klekocze, nie ma absolutnie żadnego luzu więc w moim przypadku ten element był uszkodzony.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam dwa grosze. Mam obecnie w domu dwa elektrozawory (swój i kolegi gordon). Oba są identyczne i zachowują się identycznie (oba zepsute).

Jak się potrząśnie to klepie, śrubokrętem da się łatwo obrócić mosiężny tłoczek w środku i da się go przesunąć - góra:dół. Oba działają po podaniu napięcia. (przesuwa się tłoczek bez względu na plaryzację- zawsze w jedną stronę).

Wg. mnie winna jest sprężynka która znajduje się w dolnej części obudowy zaworu. Z tego co zaobserwowałem jest po prostu za miękka, wydaje mi się że zawór da się rozebrać, jeśli mi się uda to rozciągnę sprężynkę żeby sprawdzić czy doraźnie jest poprawa w funkcjonowaniu. Pewnie i tak skończy się wymianą zaworu na nowy :/

 

Dodano: 23 sie 2013 - 21:52

No i już jestem po naprawie swojego zaworu. Nie wiem, czy moc jest odpowiednia, ale na pewno w samochodzie jest cisza... nic już nie klepie ;p A i do 100km/h mam 11sek więc tak jak książka piszę. Teraz będę testował czy efekt jest trwały.

Edytowane przez grzesik1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!