Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w megi II 1.6 16V był wymieniany elektrozawór sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Czy ten element często nawala, bo ta naprawa była wykonywana przez poprzedniego właściciela auta. Jakie złe efekty są przy psującym się zaworze, co się dzieje z autem? U mnie czasem przy zimnym silniku auto się dławi ale ma to miejsce przy ok pierwszych 400 metrach porannej jazdy. Czy ma to jakiś związek z tym zaworem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ten sam silnik rocznik 2003

Ja miałem wymieniane dwa razy.W okresie gwarancyjnym oraz dwa mies, po skonczeniu gwarancji. Za pierwszym razem odwiedzalem dilera 5x czyszczenie czegos tam od gory silnika (łatwy dostep 5 min roboty),nastepnie ponowne czyszczenie tego samego elementu, przeprogramowanie kompa itd. w koncu wymiana przest. faz. Smiem twierdzic ze od razu wiedziano co trzeba zrobic, wnioskuje to po klimacie rozmowy z personelem. Drugi raz po gwarancji przedstawiono mi przypuszczalne koszta naprawy na 3500 - 5000 tyś. I tu cały cyrk pyskówki przepychanki maile, telefony, listy do Renault Polska. Skonczylo sie na 300 - 400 zł. Do dnia dzisiejszego spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten elektrozawór może mieć wpływ na lekkie drgania wyczuwalne za kółkiem. Po otwarciu klapy zauważyłem też, że silnik bardziej wibruje niż przed wymianą koła zmiennych faz rozrządu. Nie wiem też czy to nie oznaki padającej cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

W mojej RM II 1.6 16V auto nie trzymało obrotów na luzie. Silnik zimny, ciepły gasło. Przyczyną był uszkodzony czujnik ( eletrozawór ) zmiennych faz rozrządu. Po wymianie auto trzyma obroty nie gaśnie.

Edytowane przez rafalpolen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Korzystając z założonego wcześniej tematu zapytam,czy istnienie możliwość rozpoznania ewentualnego wadliwego działania tego zaworu? Jestem po wymianie rozrządu,koła ZFR, świec, cewek i cały czas samochód moim zdaniem "muli" jak na 113 KM ( przesiadłem się z Polo 60 km). Swoją drogą,jak ostatnio go demontowałem to u góry przy stykach było nieco oleju - czyżby przepuszczał gdzieś,a tym samym powodował nieprawidłowe działanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wybrałem się na wieczorne sprinty zgodnie z Twoją poradą...i przyznam,że najpierw pojechałem 10 km z podpiętym elektrozaworem ( do maks V=170km/h),a z powrotem bez...absolutnie nie odczułem różnicy w przyspieszeniu. A nawet co gorsza,miałem wrażenie,że bez elektrozaworu ma lepsze przyspieszenie :) . Rozumiem,że ten zawór nie jest w żaden sposób "naprawialny"? A jeśli kupno,to ryzykować używany,czy po w tym wypadku lepiej zorganizować sobie nowy elektrozawór?

 

Pytanie też,czy na jego nieprawidłową pracę wpływ mógł mieć olej jaki używany jest obecnie - 10W40....? Z góry dzięki za odpowiedź!

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę śledził temat bo u mnie to samo, myślałem że KZFR ale zostało wymienione a różnicy brak. Do tego coś mi terkotało jak w dieslu, teraz tego już tak głośno nie słychać ale zaczyna pojawiać się.

Ostatnio wymontowałem ten zawór to było na nim sporo syfu, przemyłem w ropie i zobaczymy (na razie nie terkocze). Ale po odpięciu też nie czuję zbytniej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio właśnie, przetarłem elektrozawór szmatką nasączoną benzyną i od tamtej pory przynajmniej to terkotanie na niskich biegach znacznie zostało zredukowane(bo wciąż słychać ciche "poterkiwanie"...z drugiej strony to co mnie martwi,że przez złącze/styk u góry w tym zaworze wydobywa się olej - co nie wyczyszczę,2 dni później już jest tam znowu. Chyba dziś przejadę się po sklepach moto i zobaczę po ile otrzymałbym nowy...Megankę kupiłem za 11,700,a przez 2 miesiące już wpakowałem w nią 2000 zł :) ...

 

Dziś postanowiłem wymontować tą plastikową obwódkę(sitko),która znajduje się na tym elektrozaworze...była dość "rozlazła" i obwodem wystawała poza konstrukcję,więc zastanawiam się,czy to przypadkiem też w jakiś sposób nie pogarszało pracy tego czujnika...

 

Dodano: 31 lip 2013 - 23:40

Ok,dosłownie godzinę temu wymieniłem elektrozawór - kupiłem nową sztukę,żeby mieć gwarancję działania...i moc wróciła :). Teraz na 2 biegu rozpędzam się w mig do 60 km/h ;). Póki co zrobiłem jedynie 20 km na nowym czujniku faz,ale jutro jeszcze pojeżdżę i dam znać czy efekt na 100% jest trwały :P. Teraz jeszcze doleję do baku środek do oczyszczenia wtryskiwaczy i mam nadzieję,że w pełni będę mógł korzystać ze 113 KM ;]...

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest poprawa w dynamice. Oraz charakterystyczne "poterkiwanie" właściwie ustało...Elektrozawór kupiłem za 415 zł w necie (szukałem w google po numerze katalogowym - 8200823650). Wciąż jednak mam wrażenie,że nasz 1.6 16V jest nieco mułowaty...Ale może to przez ten moment obrotowy...niedługo jeszcze wymienię sprzęgło,bo zaczynam mieć wrażenie,że się ślizga...szczególnie pod górkę...ale o tym już poszukam w innym wątku :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam również jestem po wymianie KZFR i niestety mam problem . Samochód po odpaleniu pracuje 10-15s i sam gaśnie po odłaczeniu tego zaworu przestaje gasnać zapala sie SERVICE na desce . Z czystej ciekawości wyjąłem ten zawór i po podaniu napięcia słychać jak cewka pracuje i coś sie w nim przesuwa czy jest jakaś możliwość diagnozy czy to napewno to , bo wydać 400 zł tak sobie to trochę boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!