Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głosniki tył


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam samochód Renault Megane Classic 97' (centralny, wspomaganie, imobilajser,).

Mam pytanie:

Czy jest możliwosc zamontowania z tyłu głosników(fabrycznie sa tylko z przodu, z tyłu w drzwiach nie ma otworow). W tylnej belce zaraz koło szyby sa takie prześwity które nie wiem czy można sciągnąc ale mowili mi inni ze powinno sie sciagac. Czy sa fabrycznie odprowadzone kable na tył samochodu? Jesli wszystkie moje pytania sie sprawdza to jakiej srednicy moge zamontowac glosniki w danym miejscu. Wielkie dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mozna. TYLKO ZE... oryginalnie tam powinny byc dokupione jakis mieszki czy miseczki do mocowania glosnikow... zapomnij, dziura w metalowym profilu jest na tyle ... "spoko" ze glosniki sie same trzymaja, ewentualnie mozna zrobic cos swojego. w naszej megi classic ojciec zrobil tak ze podlozyl taka folie piankowa jak np pakuja sprzet rtv. idealnie dzialalo. nie pamietam jednak jak tam sie mozna bylo dostac, ale chyba te maskownice sie sciagalo. elektryke powinienes miec fabrycznie podciagnieta. my mielismy pomimo tylko przednich glosnikow i braku radia fabrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, modele z elektrycznymi szybami mialy juz lepsze wyposazenie co do audio. Ja fabrycznie mialem z przodu zestaw woofery 16,5cm+tweetery blaupunkta, a z tylu 13cm, glosniki o malej srednicy ale o dość dużej mocy i znacznych rozmiarów magnesie. Obecnie zestaw już troche zmienilem. Glosniki z tylu montowane sa w specjalnym mocowaniu pomiędzy półką a blachą. Aha glosniki umiejscowione sa zaraz za zaglowkami. Ja fabryczne 13 zamienilem na 16, spokojnie sie zmiescily. Niestety nie potrafie powiedziec, czy instalacja pod glosniki, jest juz polozona, ale watpie, zeby zwiekszali sobie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich zaczne od przywitania sie bo swierzak jestem :mrgreen:

Chciał bym sie dowiedziec jakie głosniczki wchodza w Megance hackback 99-... na tył oczywiscie w fabryczne miejsca ciac polki nie mam zamiaru ja chcial bym, tam wlorzyc 16 ale nie wiem czy sie to uda i kolejna sprawa czy ktos probował w przod włozyc powiedzmy 10-siatki mowie o miejscach na syczki w polce. i ostatnia sprawa troche nie pasuje do tematu ale nie chce zakladac kolejnego tematu czy ktos ma pokrowce skóropodobne?? chcial bym sie dowiedziec conieco o takich pokrowcach o ich trwalosci itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będe niedługo również montował głośniczki z tyłu, ale powiem Ci, że nie mam zamiaru dopasowywać się. Chce jajeczka JLB infinity :mrgreen: Naprawdę ładnie grają i nie są aż tak drogie. Lepiej mieć dobry sprzęt niż wciskać jakieś "gówienka" w fabryczne miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@888EX888:

Co do tylnych glosnikow to pewnie wchodza jak do HB 96 13 cm glosniki w oryginalne miejsca. Sprawdz przed montazem jakie masz otwory w miejscach pod sruby, zapewne 3mm, od razu radze kupic krotkie blachowkrety bo zwykle sruby tu nic nie pomoga (ale to tak na marginesie).

Co do skoropodobnych na fotele, to pomysl co sie bedzie dziac z twoja pupa w lato :mrgreen: Pasazerka to rozumiem .... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bemol NE

no wlasnie w tym problem ze nie chce ciac polki ale myslalem juz nad tym i wymyslilem cos takiego tylko nie wiem czy zda egzamin glosniki sa przykrecane od spodu a tam jest durzo miejaca kupie wiekrze glosniki i na karzdy uchwyt dam taka blaszke z 2 dziurkami gdzie jedna dziurke przykrece do oryginalnego uchwytu a druga chwyce glosnik w ten sposob powinno mi sie udac zalorzyc wiekrze glosniki poprostu zrobie cobie cos w stylu dystansow, przejsciowki mysle ze bedzie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wsadzilem na tyl 16cm Pioneery, ale efekt raczej kiepski, skonczylo sie tak, ze dolozylem suba. Bez problemu da sie wsadzic wieksze glosniki w fabryczne mocowania. Jedyne co musialem przerobic to oslony glosnikow. Bo mi Pioneery wystawaly za wysoko, wiec wycialem wnetrze fabrycznych oslon i do nich przymocowalem oslony, ktore dostalem z glosnikami. Calosc prezentuje sie calkiem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam robienia dystansów z 'blaszek' Może i bedzie sie trzymać, ale wszystko może wpaść w rezonans i będzie telepać jak urwany błotnik w rowerze :mrgreen: Jak chcesz już robić dystanse to proponuje wyrzeźbić cos z MDF'u :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie

Posiadam Renault Megane 2001. Posiadam głośniki z przodu tzn. w drzwiach oraz w desce, natomiast nie posiadam głośników z tyłu. Planuje sobie zakupić (za jakieś rozsądne pieniądze), ale szczerze mówiąc nie wiem jakiej firmy są dobre (patrzyłem na allegro) a co gorsze nie wiem jakiej wielkości by pasowały do mojego wozu. Czy 130 mm nie będą przypadkiem za duże.

 

Dlatego mam pytanie do użytkowników takich samochód jakiej wielkości głośniki włożyliście do tyłu (nie chce nic ciąć, kombinować w desce z tyłu).

 

Z góry dzięki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Helix robi naprawde fajne głośniki, super graja i tez można kupić ze zwrotnicami. Gdyby nie to że kupiłem wczesniej Clariony to bym sobie takie założył.

 

Aco myślicie o tych głośnikach na półkę Clarion SRR6935 ???

 

SRR6935-01d.jpg

SRR6935-02d.jpg

 

Chyba że macie pomysł na inne głośniki. Nie wiem tylko jak można zamontować głośniki, półka jest dziwnie uformowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

Temat był poruszany ale nigdy nie wyjaśniony do końca. Więc... Jak zamontować głośniki na tył do Classica gdy nie ma fabrycznie zrobionego miejsca na nie?? Chcę włożyć separowane głośniki SinusLive 16,5 cm o głebokości 44mm. Spokojnie zmieszczą się na głębokość pomiędzy półką a blachą. Teraz sprawa, która budzi moją wątpliwość. Jak zdjąć tylną półkę?? Czy to jest skomplikowana sprawa?? Szukam jak najprostszego sposobu montażu. Czy ktoś ma może jakieś rady, sugestie?? Byłbym wdzięczny;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!