Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja termometru???


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym się tym nie przejmował. Pomiar temperatury i tak jest orientacyjny, a 2-3 st. to nie wiele. Po za tym raczej nie jest to możliwe. Nie ma tam "pokrętła" do regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czujnik temperatury zewnetrznej znajduje sie w zewnetrznym lusterku wstecznym po prawej stronie. Trzeba lusterko rozebrać i wymienić sondę, która zmieniając oporność daje sygnał do komputera jak jest temperatura. Jak chcecie się bawić to podaję kilka parametrów jaką oporność powinna mieć sonda w zależności od temperatury:

0 st. C - 6200 om

5 st. C - 5400 om

10 st. C - 4400 om

15 st. C - 3700 om

20 st. C - 3000 om

40 st. C - 1450 om

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pudełko czujników i sprawdzanie który "odpowiednio" pokazuje temperaturę w całym zakresie, jeden taki czujnik w ASO kosztuje ~150 zł, więc życzę powodzenia.

 

daje sygnał do komputera jak jest temperatura

Jesteś pewien, że do komputera? Bo z tego co widzę u siebie to jest prosty przetwornik z wyświetlaczem, Nawiasem mówiąc mając wiedzę i czas można się pobawić i przerobić bo trochę, a pomysłów mam wiele :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pudełko czujników

 

Żadne pudełko czujników. Jest sonda, której przewodność sie zmienia w zależnosci od temperatury. Wystarczy np. w sklepie zmierzyć kilka czujników i wybrać najlepszy. Ja bym tego nie zrobił, bo wystarczy wymienić sondę na nową i temp. bedzie pokazywana tak jak trzeba (oczywiście w pewnym odchyleniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta sonda to chyba termistor 2k5 lub 2k2, generalnie taki, którego nie można dostać, trzeba kupić płytkowy i trochę go zeszlifować. Jest o tym wątek zarówno tu jak i na elektrodzie i innych (chyba wszędzie powtarza się ten sam login usera, który to praktykował :mrgreen: )

 

EDIT:

znalazłem, dokładnie tu http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1477 i tu http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gustav,

 

Wykreśliłem charakterystykę T=f® na podstawie danych danych zamieszczonych przez kolegę wopa. Wynika z niej, że przetwornik ma charakterystykę zbliżoną do liniowej ( trochę się rozjeżdża dla temperatury powyżej 20 stopni C). W zakresie temperatury od 0 do 20 stopni C rezystancja zmienia się o około 170 omów na stopień. W Twoim aucie wskazania termometru są zaniżone o około 2- 3 stopni czyli rezystancja jest od 340 do 510 omów większa niż powinno być. Zakładając, że podane przez wopa dane dotyczą rezystancji całego obwodu to można spróbować:

1. Sprawdzić jakość wszystkich połączeń w torze czujnika. Być może jest jakieś połączenie o złej jakości ( dużej rezystancji).

2. Dołączyć równolegle do obwodu pomiarowego układ kompensują zbudowany z rezystorków.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sonda, której przewodność sie zmienia w zależnosci od temperatury.

Tylko nie sonda i nie przewodność. Jak używasz jakiś nazw, to choć właściwych - proszę.

 

Niestety ale sonda i przewodność, która jest mierzona w omach. Nazwy są właściwe.

 

[ Dodano: 2009-01-08, 23:49 ]

Jesteś pewien, że do komputera? Bo z tego co widzę u siebie to jest prosty przetwornik z wyświetlaczem

 

To co pisze to przecież skrót myślowy. I myślę, ze wiekszość też tak pisze. Trudno śledzić cały tor przesyłania sygnału i prawdę powiedziawszy to akurat w tym momencie nie jest to ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!