Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja termometru???


Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym się tym nie przejmował. Pomiar temperatury i tak jest orientacyjny, a 2-3 st. to nie wiele. Po za tym raczej nie jest to możliwe. Nie ma tam "pokrętła" do regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czujnik temperatury zewnetrznej znajduje sie w zewnetrznym lusterku wstecznym po prawej stronie. Trzeba lusterko rozebrać i wymienić sondę, która zmieniając oporność daje sygnał do komputera jak jest temperatura. Jak chcecie się bawić to podaję kilka parametrów jaką oporność powinna mieć sonda w zależności od temperatury:

0 st. C - 6200 om

5 st. C - 5400 om

10 st. C - 4400 om

15 st. C - 3700 om

20 st. C - 3000 om

40 st. C - 1450 om

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pudełko czujników i sprawdzanie który "odpowiednio" pokazuje temperaturę w całym zakresie, jeden taki czujnik w ASO kosztuje ~150 zł, więc życzę powodzenia.

 

daje sygnał do komputera jak jest temperatura

Jesteś pewien, że do komputera? Bo z tego co widzę u siebie to jest prosty przetwornik z wyświetlaczem, Nawiasem mówiąc mając wiedzę i czas można się pobawić i przerobić bo trochę, a pomysłów mam wiele :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pudełko czujników

 

Żadne pudełko czujników. Jest sonda, której przewodność sie zmienia w zależnosci od temperatury. Wystarczy np. w sklepie zmierzyć kilka czujników i wybrać najlepszy. Ja bym tego nie zrobił, bo wystarczy wymienić sondę na nową i temp. bedzie pokazywana tak jak trzeba (oczywiście w pewnym odchyleniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta sonda to chyba termistor 2k5 lub 2k2, generalnie taki, którego nie można dostać, trzeba kupić płytkowy i trochę go zeszlifować. Jest o tym wątek zarówno tu jak i na elektrodzie i innych (chyba wszędzie powtarza się ten sam login usera, który to praktykował :mrgreen: )

 

EDIT:

znalazłem, dokładnie tu http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1477 i tu http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=209

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gustav,

 

Wykreśliłem charakterystykę T=f® na podstawie danych danych zamieszczonych przez kolegę wopa. Wynika z niej, że przetwornik ma charakterystykę zbliżoną do liniowej ( trochę się rozjeżdża dla temperatury powyżej 20 stopni C). W zakresie temperatury od 0 do 20 stopni C rezystancja zmienia się o około 170 omów na stopień. W Twoim aucie wskazania termometru są zaniżone o około 2- 3 stopni czyli rezystancja jest od 340 do 510 omów większa niż powinno być. Zakładając, że podane przez wopa dane dotyczą rezystancji całego obwodu to można spróbować:

1. Sprawdzić jakość wszystkich połączeń w torze czujnika. Być może jest jakieś połączenie o złej jakości ( dużej rezystancji).

2. Dołączyć równolegle do obwodu pomiarowego układ kompensują zbudowany z rezystorków.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sonda, której przewodność sie zmienia w zależnosci od temperatury.

Tylko nie sonda i nie przewodność. Jak używasz jakiś nazw, to choć właściwych - proszę.

 

Niestety ale sonda i przewodność, która jest mierzona w omach. Nazwy są właściwe.

 

[ Dodano: 2009-01-08, 23:49 ]

Jesteś pewien, że do komputera? Bo z tego co widzę u siebie to jest prosty przetwornik z wyświetlaczem

 

To co pisze to przecież skrót myślowy. I myślę, ze wiekszość też tak pisze. Trudno śledzić cały tor przesyłania sygnału i prawdę powiedziawszy to akurat w tym momencie nie jest to ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!