Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2l 16v obroty silnika za małe?


DARKOM

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie prosze o pomoc (bo szukałem o obrotach i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi o tym silniku) chodzi mi o to jakie powinny być prawidłowe obroty na biegu jałowym w scenicu benzynowym z 2 l silnikiem 16v .

W tej chwili mam na biegu jałowym mam około 500 obrotów i czasami potrafi silniczek sie wyłaczyc.Jak można podkręcić ew obroty ? tylko przez kompa w serwisie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowe obroty na biegu jałowym klasują się w przedziale 750-800 obr/min. i nie podlegają żadnej regulacji manualnej. Wszystkim steruje elektronika - komp. w połączeniu z szeregiem czujników. O ile pamiętam posiadasz instalację gazową i to tu szukał bym prawdopodobnej przyczyny spadania obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty są równe nie falują tylko przy takich obrotach czasami czuć małe telepanie :-/ no i kilka razy silnik zgasł :-? wiec mysle ze krokowy jest ok :shock: gadałem z mechanikiem i odradzał podciąganie obrotów na lince a tylko przez kompa :roll:

a obroty takie same na pb i lpg :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki po przegladzie i stwierdzono że nie można ich zajechac ponoć :mrgreen: :shock: bo są jakies lepsze wstawione w silnikach 2l nie pamietam nazwy :shock: wiec myslę że wystarczy podłączyc kompa i podciągnąć obroty ale chetnie wysłucham opinii wiekszych wyjadaczy w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tym samym silniku, też przy gazie też zauważyłem że nierówno pracuje. Zajrzyj do filtra powietrza, dzieją się tam zapewne nieciekawe rzeczy. Ja wymieniłem i jest poprawa, jednak czasami na luzie zdarzy mu się przygasnąć. Na benzynie i gazie tak samo się zachowywał, może jeszcze świece trzeba zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sprawdze to ale jak predzej pisałem ze na jałowych mam 500 obrotów tylko i raczej to bedzie przyczyna ,jak podkrece obroty w serwisie to dam znac.Asilnik troszke nie równo pracuje bo własnie za małe obroty są chyba ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym obrotów nie ruszał, jeśli było dobrze, a było na pewno to przyczyna musi być inna. Podnosząc obroty tylko możesz pogorszyć sprawę bo nie usuniesz usterki, a tylko ją zakamuflujesz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie byłem u speca i powiedział ze raczej podciągnięcie obrotów przez kompa nic nie da i przyczyna leży gdzie indziej :-/ po nowym roku ustawie sie na wizyte i zobaczymy co jest.Wiec dalsze sugestie w tym temacie jak najbardziej wskazane bo może uda mi sie samemu jakoś to rozwiazac :shock:

a obroty miałem takie cały czas od kiedy autko kupiłem :-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałeś już ten filtr powietrza? U mnie było pełno liści i innych brudów. Nie jest ten dolot dobrze pomyślany :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darkom wymień swiece jak nie wiesz kiedy były wymieniane u mnie tez obrotu były male 500 i poniżej gasł a po wymianie 750 mialem swiece championa a teraz mam Ngk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr sprawdzałem ,jest ok.

I wyszedł mały babol... Takie wielkie cyferki a ja chyba slepy :shock: :mrgreen: w poprzednich autkach obroty silnika zaczynały sie od 0 a w scenicu od 5 i okazało sie że obroty wedle tego są ok bo na jałowym wskazówka jest miedzy 5-00 a 1-000 :) wiec wychodzi ze sa 750-800 :shock: jak ja tej 5 na poczatku nie widziałem hehe.

Ale fakt faktem ze czasami autko zgasnie na jałowych obrotach i pewnie porady tak czy siak sie przydadzą.Po nowym roku zmienie swiece (jakie polecacie Ngk-do silnika zasilanym lpg?)

Jeszcze raz przepraszam za moją pomyłkę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przepraszam że odświeżę,

DARKOM wymieniłeś może już świece? jak silnik pracuje? U mnie po stracie silnika (np po nocy) obroty silnika strasznie falują i nawet często gaśnie jałowym.

Niewiem co z tym zrobić.

Czytałem posty wyżej i tyle może być przyczyn....

 

Gdzie pod maską szukać silnika krokowego? moze jakieś zdjęcie ktoś ma ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie na przy rozgrzanym silniku praca silnika staje się nierówna i obroty spadają do jakiś 600 . Na komputerze wyszedł błąd prędkość obrotów. Może ktoś wie co to znaczy i co może być tego przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!