Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tabela przeglądów/ instrukcja obsługi megane


fulcrum

Rekomendowane odpowiedzi

Czy posiadacie może tabelę przeglądów dla megi II phI. Chodzi o tą tabelkę z książki przeglądów która mówi jak często należy zmianiać olej, rozrząd itp.

Szukałem na forum i nie udało mi się znaleźć, niestety...

 

PS. w szczególności chodzi o 2.0 benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent mowi: olej co 30 tkm, rozrząd 120 tkm (o ile mnie pamiec nie myli)

rozsądek mówi: olej co 15-20 tkm, rozrząd 90 (najlepiej poniżej setki) bo wiele do 120tkm nie dojeżdża, a naprawa kosztuje.... oj boleśnie (połamane gniazda zaworowe w głowicy, pogięte zawory, uszkodzone tłoki a to oznacza szlif silnika lub wyciskanie tulej (zależnie czy silnik ma tuleje czy producent przewidział nadmiarowe tłoki)...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tak - starsze wytrzymują tyle samo. Podejrzewam ze:

-producent zmądrzał i doszedł do wniosku ze 30tkm miedzy przeglądami to za duzo

-doszedl tez do wniosku ze lepiej brac za serwis kase czesciej niz zadziej

 

tak jak pisalem - ja robie serwis i zmieniam olej co 15-20tkm i jestem spokojny ze nie jezdze z niezauwazoną usterką przez kolejne 15tkm - uwazam ze warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
(...) bo wiele do 120tkm nie dojeżdża, a naprawa kosztuje.... oj boleśnie (...)

 

Ale jednego nie rozumiem, dlaczego, jeśli padnie ci rozrząd powiedzmy przy 110 kkm to ty musisz płacić za naprawę ? W końcu stosowałeś się do zaleceń producenta robiłeś wszystko jak należy...

 

pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

W temacie przeglądów, to ciekawa tabelka znalazła się w dodatku o Renault do Auto Świat. Materiał w formie fotografii jest pod l http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=11997 tylko nie pamiętam, która to fotka (chyba nie pomyliłem linka :oops: ). Co do serwisowania, to fabrycznie w mojej megi serwis był ustawiony co 30.000 km na olej (ale to chyba jakieś nieporozumienie). Był, bo będąc na serwisie przestawili na 15.000. Ciekawe, bo po przestawieniu, został zachowany stan już przejechany a zmienił się tylko dystans do serwisu. Pasek rozrządu wymieniałem po ok 90.000km. Mechanik powiedział, że już mu starczy, a że mechanikiem samochodowym nie jestem, to w dyskusję się nie wdawałem :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

2. jak masz przebiego 110 tys to auto jest juz po gwarancji i normalne że płacisz sam za awarie.

 

A ja uważam, że to naciąganie. To tak jakby producent liny do skoków na bungee powiedział ci widząc, że ważysz 120 kg, że możesz skoczyć na linie która ma wytrzymałość 90 kg. No jakiś tam margines przeholowania wytrzymałości jest i może by ci się udało skoczyć, może nie...

 

W końcu Renault samo wyznacza ten przebieg, co by im szkodziło ustalić go na 90 kkm ? Pomijam fakt tego "że serwisy chcą zarabiać" bo jednak gro aut dojeżdża do wyznaczonego terminu szczęśliwie. A poza tym jakby mi strzelił pasek przy powiedzmy 90 kkm czy 100 kkm to na pewno nie zostawił bym tego od tak, w końcu w instrukcji jak byk stoi 120 kkm, a ponieważ na forum piszecie, że dużo aut nie dociera do 120 kkm to myślę, że jakaś podstawa do żądania co najmniej partycypacji w kosztach od producenta jest.

 

pozdrawiam

Kamil

 

P.S.

Dziś jadę po moją Megi :oops:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym 110 tys , to chodzi mi o to że gwarancja jest do 100 tys ( lub chyba 2 lata) ,

Jezeli masz awarię po 100tys , to jest już po gwarancji.

A serwisy naciągają na wymiane paska przy 90tys , bo z tego jest potezna kasa i ostatnia szanasa ( ostatni przeglad gwarancyjny) na jej wyciągnięcie , bo po gwarancji niewiele osób robi to w ASO.

A tak w ogóle to jakoś te paski nawet zgodnie z wytycznymi starczają na krótko ,np. w Fokusie z 2001 roku jest podane że wymiana paska jest po 180 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądy Renault (część książki przeglądów). Wszystkie niejasności powinny stać się jasne.

Jakość nie najlepsza, ale lepszy rydz niż nic. Pozdrawiam wszystkich.

post-1915-1236601611_thumb.jpg

post-1-1236601611_thumb.jpg

post-1-1236601612_thumb.jpg

post-1-1236601613_thumb.jpg

post-1-1236601614_thumb.jpg

post-1-1236601615_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!