Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pasek napędu akcesorii -wymiana-jak?


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przyjechałem z pracy i słyszę, że mi coś delikatnie puka pod maską. Otwieram maskę i co widzę, że wystrzępił się pasek napędu akcesorii. Jest ewidentnie do wymiany.

Ale jakoś nie mogę pojąć jak go wymienić :cry:

Nie to że jestem jakiś lamer ale w poprzednich autach sprawa była prosta popuścić śrubę mocowania alternatora zdjąć pasek, założyć nowy, naciągnąć i zakręcić śrubę. Tyle

A tu poległem, nie dość, że miejsca jest niewiele to jeszcze tych rolek jest od groma, klima, wspomaganie, alternator.

Czy ktoś mógłby w jakiś uproszczony sposób napisać mi po kolei co trzeba odkręcić, żeby wymienić pasek?

Szukałem już w książce, ale tam opisane są inne silniki, a ja mam K4M7. Chciałbym to zrobić sam, bo taka wiedza może się przydać, a wietrzę podstęp.

Tak przy okazji jakie paski byście polecili i ile mogą kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mialem wymieniany pasek ale w dCi ale widzialem jak to robia! Podnosza samochod na lewarku sciagaja kolo a nastepnie oslony przeciw blotne za kolem.Luzuja alternator i zaczynaja zkladac od dolu koncza przy alternatorze tam go naciagaja-bez zdjecia kola brak dostepu i malo miejsca-Zycze sukcesow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem polega na tym, że jednych silnikach trzeba zdejmować koło i nadkole, w innych nie. Tak przynajmniej wyczytałem w obu wersjach "Sam naprawiam..."

W jednych trzeba odkręcić napinacz, a właściwie poluzował napinacz i go zablokować. Pisze tez, ze trzeba zostawić jeden rowek wolny, choć np z tego co widzę na swoim silniku pasek powinien być założone na wszystkie rowki.

Pytam bo poprostu sam nie wiem jak sie do tego zabrać i wolałbym wiedzieć przed wymianą, niż kombinować w trakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Już wiem jak to się robi. Potrzebny jest klucz 13, oczkowy o długim ramieniu i klucz imbusowy 6 mm.

No i druga osoba do pomocy, mnie samemu nie udało się założyć paska.

A teraz po kolei;

Podnosimy samochód , zdejmujemy koło, zdejmujemy nadkole(dwa torx-y przy zderzaka i dwa kołki plastykowe, jeden na górze nadkola, drugi mocuje nadkole do ramy silnika, trzeba wymacać ręką.

I teraz trzeba się posiłkować zdjęciem

paseki.jpg

 

Na pierwszą rolkę zakładamy klucz 13 i kręcimy w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, im mocniej przekręcimy tym lepiej, mnie udało się obrócić prawie o 120°, trochę mało ale miałem tylko taki klucz.

Jak odciągniemy napinacz, rolka zamontowana jest na mimośrodzie, który w dolnej części ma dziurkę w tą dziurkę trzeba wsadzić imbusa, napinacz zostanie zablokowany w tym położeniu. Mnie się to nie udało zdjąłem stary pasek bez problemu, ale z założeniem nowego miałem problem.

Teraz "naciągamy" nowy pasek, od dwóch dolnych kół, pamiętając żeby pasek "wpadł" w rowki. przydaje sie tu pomoc drugiej osoby, jedna trzyma pasek na dolnych kołach druga przeciąga go od góry, ja zatrudniłem do pomocy syna :-D

Próbowaliśmy na wszystkie sposoby naciągnąć pasek na rolki, ale sie nie udawało :-(

Dopiero jak jedna osoba odciągała maksymalnie rolkę napinacza, a druga naciągała go na koło wspomagania przy pomocy dużego śrubokręta pasek wskoczył na swoje miejsce.

Zajęło nam to ze 3 godziny :), najpierw zrobiliśmy błąd i źle założyliśmy na rolki w efekcie pasek "wydawał sie" za długi . Byłem nawet w sklepie i sprawdzałem długość starego i nowego, oba były identyczne.

Jedna uwaga, ze względu na niewielka ilość miejsca pomiędzy napinaczem a blachami nadwozia, trzeba mieć klucz oczkowy(lepiej się trzyma na śrubie) o długim ramieniu. Trzeba go tak zakładać, żeby był jak najbardziej z przodu a potem odciągać napinacz ma max. Im mocniej odciągnie sie napinacz tym łatwiej wskoczy pasek.

Teraz to pewnie operacja zajęłaby jakieś 30 min.

Jeszcze o pasku ja mam pasek 6-rowkowy o długości 1750 mm, ale wiem, że są też paski 5-rowkowe. Trzeba to sobie sprawdzić przed kupnem.

Pasek kupiłem za 55 zł, niestety nie zwróciłem uwagi na firmę.

Jak to mówią pierwsze koty za płoty :-P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja wymieniłem w ok. 20 min. na chodniku pod blokiem.Odkręciłem alternator/nic więcej/,zdjąłem pasek.Przy zakładaniu nowego trzeba od spodu auta nałożyć pasek na dolne kółka pasowe a na końcu na alternator i przykręcić śruby-koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak się strzępi to bezwzględnie do wymiany. Mnie nawinęła się taka nitka na koło na wale głównym i 2kzł w plecy, a jak bym go wymienił w odpowiednim czasie to rozrząd robił bym pewnie z 20-30kkm później :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądaj wszystkie kółka, któreś pewnie jest do wymiany, bo raczej nie możliwe jest żeby po 1,5 kkm pasek się wystrzępił i przesuwał na rolkach. Może któreś kółko nie jest w płaszczyźnie, zwróć uwagę na koła alternatora, wspomagania i sprężarki klimatyzacji.

Pooglądaj kółko napinacza i prowadzące, nie wiem jak jest u Ciebie na silniku prowadzony jest pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!