Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pasek napędu akcesorii -wymiana-jak?


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przyjechałem z pracy i słyszę, że mi coś delikatnie puka pod maską. Otwieram maskę i co widzę, że wystrzępił się pasek napędu akcesorii. Jest ewidentnie do wymiany.

Ale jakoś nie mogę pojąć jak go wymienić :cry:

Nie to że jestem jakiś lamer ale w poprzednich autach sprawa była prosta popuścić śrubę mocowania alternatora zdjąć pasek, założyć nowy, naciągnąć i zakręcić śrubę. Tyle

A tu poległem, nie dość, że miejsca jest niewiele to jeszcze tych rolek jest od groma, klima, wspomaganie, alternator.

Czy ktoś mógłby w jakiś uproszczony sposób napisać mi po kolei co trzeba odkręcić, żeby wymienić pasek?

Szukałem już w książce, ale tam opisane są inne silniki, a ja mam K4M7. Chciałbym to zrobić sam, bo taka wiedza może się przydać, a wietrzę podstęp.

Tak przy okazji jakie paski byście polecili i ile mogą kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mialem wymieniany pasek ale w dCi ale widzialem jak to robia! Podnosza samochod na lewarku sciagaja kolo a nastepnie oslony przeciw blotne za kolem.Luzuja alternator i zaczynaja zkladac od dolu koncza przy alternatorze tam go naciagaja-bez zdjecia kola brak dostepu i malo miejsca-Zycze sukcesow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem polega na tym, że jednych silnikach trzeba zdejmować koło i nadkole, w innych nie. Tak przynajmniej wyczytałem w obu wersjach "Sam naprawiam..."

W jednych trzeba odkręcić napinacz, a właściwie poluzował napinacz i go zablokować. Pisze tez, ze trzeba zostawić jeden rowek wolny, choć np z tego co widzę na swoim silniku pasek powinien być założone na wszystkie rowki.

Pytam bo poprostu sam nie wiem jak sie do tego zabrać i wolałbym wiedzieć przed wymianą, niż kombinować w trakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Już wiem jak to się robi. Potrzebny jest klucz 13, oczkowy o długim ramieniu i klucz imbusowy 6 mm.

No i druga osoba do pomocy, mnie samemu nie udało się założyć paska.

A teraz po kolei;

Podnosimy samochód , zdejmujemy koło, zdejmujemy nadkole(dwa torx-y przy zderzaka i dwa kołki plastykowe, jeden na górze nadkola, drugi mocuje nadkole do ramy silnika, trzeba wymacać ręką.

I teraz trzeba się posiłkować zdjęciem

paseki.jpg

 

Na pierwszą rolkę zakładamy klucz 13 i kręcimy w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, im mocniej przekręcimy tym lepiej, mnie udało się obrócić prawie o 120°, trochę mało ale miałem tylko taki klucz.

Jak odciągniemy napinacz, rolka zamontowana jest na mimośrodzie, który w dolnej części ma dziurkę w tą dziurkę trzeba wsadzić imbusa, napinacz zostanie zablokowany w tym położeniu. Mnie się to nie udało zdjąłem stary pasek bez problemu, ale z założeniem nowego miałem problem.

Teraz "naciągamy" nowy pasek, od dwóch dolnych kół, pamiętając żeby pasek "wpadł" w rowki. przydaje sie tu pomoc drugiej osoby, jedna trzyma pasek na dolnych kołach druga przeciąga go od góry, ja zatrudniłem do pomocy syna :-D

Próbowaliśmy na wszystkie sposoby naciągnąć pasek na rolki, ale sie nie udawało :-(

Dopiero jak jedna osoba odciągała maksymalnie rolkę napinacza, a druga naciągała go na koło wspomagania przy pomocy dużego śrubokręta pasek wskoczył na swoje miejsce.

Zajęło nam to ze 3 godziny :), najpierw zrobiliśmy błąd i źle założyliśmy na rolki w efekcie pasek "wydawał sie" za długi . Byłem nawet w sklepie i sprawdzałem długość starego i nowego, oba były identyczne.

Jedna uwaga, ze względu na niewielka ilość miejsca pomiędzy napinaczem a blachami nadwozia, trzeba mieć klucz oczkowy(lepiej się trzyma na śrubie) o długim ramieniu. Trzeba go tak zakładać, żeby był jak najbardziej z przodu a potem odciągać napinacz ma max. Im mocniej odciągnie sie napinacz tym łatwiej wskoczy pasek.

Teraz to pewnie operacja zajęłaby jakieś 30 min.

Jeszcze o pasku ja mam pasek 6-rowkowy o długości 1750 mm, ale wiem, że są też paski 5-rowkowe. Trzeba to sobie sprawdzić przed kupnem.

Pasek kupiłem za 55 zł, niestety nie zwróciłem uwagi na firmę.

Jak to mówią pierwsze koty za płoty :-P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja wymieniłem w ok. 20 min. na chodniku pod blokiem.Odkręciłem alternator/nic więcej/,zdjąłem pasek.Przy zakładaniu nowego trzeba od spodu auta nałożyć pasek na dolne kółka pasowe a na końcu na alternator i przykręcić śruby-koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak się strzępi to bezwzględnie do wymiany. Mnie nawinęła się taka nitka na koło na wale głównym i 2kzł w plecy, a jak bym go wymienił w odpowiednim czasie to rozrząd robił bym pewnie z 20-30kkm później :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądaj wszystkie kółka, któreś pewnie jest do wymiany, bo raczej nie możliwe jest żeby po 1,5 kkm pasek się wystrzępił i przesuwał na rolkach. Może któreś kółko nie jest w płaszczyźnie, zwróć uwagę na koła alternatora, wspomagania i sprężarki klimatyzacji.

Pooglądaj kółko napinacza i prowadzące, nie wiem jak jest u Ciebie na silniku prowadzony jest pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!