Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pasek napędu akcesorii -wymiana-jak?


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj przyjechałem z pracy i słyszę, że mi coś delikatnie puka pod maską. Otwieram maskę i co widzę, że wystrzępił się pasek napędu akcesorii. Jest ewidentnie do wymiany.

Ale jakoś nie mogę pojąć jak go wymienić :cry:

Nie to że jestem jakiś lamer ale w poprzednich autach sprawa była prosta popuścić śrubę mocowania alternatora zdjąć pasek, założyć nowy, naciągnąć i zakręcić śrubę. Tyle

A tu poległem, nie dość, że miejsca jest niewiele to jeszcze tych rolek jest od groma, klima, wspomaganie, alternator.

Czy ktoś mógłby w jakiś uproszczony sposób napisać mi po kolei co trzeba odkręcić, żeby wymienić pasek?

Szukałem już w książce, ale tam opisane są inne silniki, a ja mam K4M7. Chciałbym to zrobić sam, bo taka wiedza może się przydać, a wietrzę podstęp.

Tak przy okazji jakie paski byście polecili i ile mogą kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mialem wymieniany pasek ale w dCi ale widzialem jak to robia! Podnosza samochod na lewarku sciagaja kolo a nastepnie oslony przeciw blotne za kolem.Luzuja alternator i zaczynaja zkladac od dolu koncza przy alternatorze tam go naciagaja-bez zdjecia kola brak dostepu i malo miejsca-Zycze sukcesow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie problem polega na tym, że jednych silnikach trzeba zdejmować koło i nadkole, w innych nie. Tak przynajmniej wyczytałem w obu wersjach "Sam naprawiam..."

W jednych trzeba odkręcić napinacz, a właściwie poluzował napinacz i go zablokować. Pisze tez, ze trzeba zostawić jeden rowek wolny, choć np z tego co widzę na swoim silniku pasek powinien być założone na wszystkie rowki.

Pytam bo poprostu sam nie wiem jak sie do tego zabrać i wolałbym wiedzieć przed wymianą, niż kombinować w trakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Już wiem jak to się robi. Potrzebny jest klucz 13, oczkowy o długim ramieniu i klucz imbusowy 6 mm.

No i druga osoba do pomocy, mnie samemu nie udało się założyć paska.

A teraz po kolei;

Podnosimy samochód , zdejmujemy koło, zdejmujemy nadkole(dwa torx-y przy zderzaka i dwa kołki plastykowe, jeden na górze nadkola, drugi mocuje nadkole do ramy silnika, trzeba wymacać ręką.

I teraz trzeba się posiłkować zdjęciem

paseki.jpg

 

Na pierwszą rolkę zakładamy klucz 13 i kręcimy w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, im mocniej przekręcimy tym lepiej, mnie udało się obrócić prawie o 120°, trochę mało ale miałem tylko taki klucz.

Jak odciągniemy napinacz, rolka zamontowana jest na mimośrodzie, który w dolnej części ma dziurkę w tą dziurkę trzeba wsadzić imbusa, napinacz zostanie zablokowany w tym położeniu. Mnie się to nie udało zdjąłem stary pasek bez problemu, ale z założeniem nowego miałem problem.

Teraz "naciągamy" nowy pasek, od dwóch dolnych kół, pamiętając żeby pasek "wpadł" w rowki. przydaje sie tu pomoc drugiej osoby, jedna trzyma pasek na dolnych kołach druga przeciąga go od góry, ja zatrudniłem do pomocy syna :-D

Próbowaliśmy na wszystkie sposoby naciągnąć pasek na rolki, ale sie nie udawało :-(

Dopiero jak jedna osoba odciągała maksymalnie rolkę napinacza, a druga naciągała go na koło wspomagania przy pomocy dużego śrubokręta pasek wskoczył na swoje miejsce.

Zajęło nam to ze 3 godziny :), najpierw zrobiliśmy błąd i źle założyliśmy na rolki w efekcie pasek "wydawał sie" za długi . Byłem nawet w sklepie i sprawdzałem długość starego i nowego, oba były identyczne.

Jedna uwaga, ze względu na niewielka ilość miejsca pomiędzy napinaczem a blachami nadwozia, trzeba mieć klucz oczkowy(lepiej się trzyma na śrubie) o długim ramieniu. Trzeba go tak zakładać, żeby był jak najbardziej z przodu a potem odciągać napinacz ma max. Im mocniej odciągnie sie napinacz tym łatwiej wskoczy pasek.

Teraz to pewnie operacja zajęłaby jakieś 30 min.

Jeszcze o pasku ja mam pasek 6-rowkowy o długości 1750 mm, ale wiem, że są też paski 5-rowkowe. Trzeba to sobie sprawdzić przed kupnem.

Pasek kupiłem za 55 zł, niestety nie zwróciłem uwagi na firmę.

Jak to mówią pierwsze koty za płoty :-P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja wymieniłem w ok. 20 min. na chodniku pod blokiem.Odkręciłem alternator/nic więcej/,zdjąłem pasek.Przy zakładaniu nowego trzeba od spodu auta nałożyć pasek na dolne kółka pasowe a na końcu na alternator i przykręcić śruby-koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak się strzępi to bezwzględnie do wymiany. Mnie nawinęła się taka nitka na koło na wale głównym i 2kzł w plecy, a jak bym go wymienił w odpowiednim czasie to rozrząd robił bym pewnie z 20-30kkm później :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądaj wszystkie kółka, któreś pewnie jest do wymiany, bo raczej nie możliwe jest żeby po 1,5 kkm pasek się wystrzępił i przesuwał na rolkach. Może któreś kółko nie jest w płaszczyźnie, zwróć uwagę na koła alternatora, wspomagania i sprężarki klimatyzacji.

Pooglądaj kółko napinacza i prowadzące, nie wiem jak jest u Ciebie na silniku prowadzony jest pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!