Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pasek napędu akcesorii -wymiana-jak?


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

szkoda że kolega tak biednie opisał samochód myślę że poniższy obrazek pomoże

 

Regulamin forum jasno określa zasady dodawania zdjęć na forum - Prezes

 

Witam. Odświeżę trochę ten temat. :D Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym "przyrządem specjalnym"?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podepnę się pod temat. Chodzi o megane Iph2 1.9dti. Niedawno wymieniony został u mnie nowy pasek i rolka napinacz osprzętu, po przejechaniu ok 300km zaczęły się jakieś dziwne stuki wydobywające się z okolic paska-otwieramy maskę, sprężyna napinacza oberwała się na gumowej tulei i ocierała o rolkę oczywiście ścierając ją. Zakupiłem nowy napinacz z rolką i sprężyna-zamontowane i niby jest ok. Po przejechaniu ok 10km znów pojawił się ten dźwięk, po otwarciu maski okazuje się, że rolka napinacza podskakuje i to ta sprężyna robi taki hałas. Dzieje się tak przy max skręconych kołach lub przy delikatnym ruszaniu. Diagnoza mechanika, że może być to zatarte sprzęgiełko na kole pasowym alternatora, które wprawia pasek w wibracje przy większym obciążeniu silnika. Jak auto chodzi na wolnych obrotach nic się nie dzieje. Wymieniać sprzęgiełko czy szukać przyczyny w czymś innym.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator raczej jest sprawny, nie zapala mi się lapmka o braku ładowania no i auto też nie miało jakiś problemów z odpalaniem nawet po dłuższych trasach. Najbardziej zastanawia mnie dlaczego tak skacze ten napinacz tylko przy obciążeniu np max skęconych kołach, a na wolnych obrotach jest ok. Napinacz naciągnięty do końca, może za mocno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Przerabiałem, ono tak od sobie nie pada. Pada jak zaczyna alternator szwankować i wcale nie oznacza to, że alternator przestaje ładować itp.

Wystarczy, że w alternatorze zaczynają zacierać się łożyska i rolka za chwilę powie papa.

Do kolegi czopka - obejrzyj jeszcze pompę wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzuć pasek, i pokręć wszystkimi kółkami, od pompy wspomagania również. Wszystko powinno się kręcić równo i cicho, nie powinny się kiwać na boki i wzdłużnie.

O pompie wspomagania pisałem bo może ona przestaje się kręcić przy dużym ciśnieniu, czyli przy maksymalnym skręcie kół. Nie pamiętam w tej chwili, ale chyba jest tam jakiś zawór, który popuszcza ciśnienie w skrajnych położeniach kół. Może on szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wszystko zostało sprawdzone, wszystkie koła kręcą się równo nie mają luzów, pompa wspomagania sprawdzona jest ok. Jedyne co jest dziwne, że w alternatorze jest zwykłe koło bez sprzęgiełka. Auto jeździło tak przez 6 lat i nie było nigdy podobnego problemu. Wystąpił dopiero teraz po zmianie paska i rolek. Zauważyliśmy że pasek wpada w drgania za kołem alternatora. Czy były wersje bez sprzęgiełka? Czy zamontowanie sprzęgiełka zamiast tego koła powinno rozwiązać problem?

 

Rozwiązaniem okazało się zamontowanie rolki ze sprzęgiełkiem, wszystko chodzi cichutko.

Edytowane przez czopka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten sam temat przerabiałem u siebie - denerwujący hałas z okolic paska osprzętu. Po oględzinach okazało się, że własnie to kółko i sprzęgiełko na alternatorze mają już bicia na boki. Po wymianie cisza.

 

Z tego co się zorientowałem to w Scenicu jak mój były 2 typy alternatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!