Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pasek napędu akcesorii -wymiana-jak?


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

szkoda że kolega tak biednie opisał samochód myślę że poniższy obrazek pomoże

 

Regulamin forum jasno określa zasady dodawania zdjęć na forum - Prezes

 

Witam. Odświeżę trochę ten temat. :D Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym "przyrządem specjalnym"?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Podepnę się pod temat. Chodzi o megane Iph2 1.9dti. Niedawno wymieniony został u mnie nowy pasek i rolka napinacz osprzętu, po przejechaniu ok 300km zaczęły się jakieś dziwne stuki wydobywające się z okolic paska-otwieramy maskę, sprężyna napinacza oberwała się na gumowej tulei i ocierała o rolkę oczywiście ścierając ją. Zakupiłem nowy napinacz z rolką i sprężyna-zamontowane i niby jest ok. Po przejechaniu ok 10km znów pojawił się ten dźwięk, po otwarciu maski okazuje się, że rolka napinacza podskakuje i to ta sprężyna robi taki hałas. Dzieje się tak przy max skręconych kołach lub przy delikatnym ruszaniu. Diagnoza mechanika, że może być to zatarte sprzęgiełko na kole pasowym alternatora, które wprawia pasek w wibracje przy większym obciążeniu silnika. Jak auto chodzi na wolnych obrotach nic się nie dzieje. Wymieniać sprzęgiełko czy szukać przyczyny w czymś innym.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator raczej jest sprawny, nie zapala mi się lapmka o braku ładowania no i auto też nie miało jakiś problemów z odpalaniem nawet po dłuższych trasach. Najbardziej zastanawia mnie dlaczego tak skacze ten napinacz tylko przy obciążeniu np max skęconych kołach, a na wolnych obrotach jest ok. Napinacz naciągnięty do końca, może za mocno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Przerabiałem, ono tak od sobie nie pada. Pada jak zaczyna alternator szwankować i wcale nie oznacza to, że alternator przestaje ładować itp.

Wystarczy, że w alternatorze zaczynają zacierać się łożyska i rolka za chwilę powie papa.

Do kolegi czopka - obejrzyj jeszcze pompę wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzuć pasek, i pokręć wszystkimi kółkami, od pompy wspomagania również. Wszystko powinno się kręcić równo i cicho, nie powinny się kiwać na boki i wzdłużnie.

O pompie wspomagania pisałem bo może ona przestaje się kręcić przy dużym ciśnieniu, czyli przy maksymalnym skręcie kół. Nie pamiętam w tej chwili, ale chyba jest tam jakiś zawór, który popuszcza ciśnienie w skrajnych położeniach kół. Może on szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wszystko zostało sprawdzone, wszystkie koła kręcą się równo nie mają luzów, pompa wspomagania sprawdzona jest ok. Jedyne co jest dziwne, że w alternatorze jest zwykłe koło bez sprzęgiełka. Auto jeździło tak przez 6 lat i nie było nigdy podobnego problemu. Wystąpił dopiero teraz po zmianie paska i rolek. Zauważyliśmy że pasek wpada w drgania za kołem alternatora. Czy były wersje bez sprzęgiełka? Czy zamontowanie sprzęgiełka zamiast tego koła powinno rozwiązać problem?

 

Rozwiązaniem okazało się zamontowanie rolki ze sprzęgiełkiem, wszystko chodzi cichutko.

Edytowane przez czopka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ten sam temat przerabiałem u siebie - denerwujący hałas z okolic paska osprzętu. Po oględzinach okazało się, że własnie to kółko i sprzęgiełko na alternatorze mają już bicia na boki. Po wymianie cisza.

 

Z tego co się zorientowałem to w Scenicu jak mój były 2 typy alternatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!