Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z regulacją kierunku nawiewu powietrz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam nadzieje że piszę w odpowiednim dziale bo zastanawiałem się tez nad działem dotyczącym nadwozia, podwozia i wnętrza - jeśli ten post powinien znajdować się w tamtym dziale to proszę o przeniesienie.

 

Moje auto to scenic 1.6e RT z 1997r. z klimą manualną.

Mam problem z pokrętłem regulacji kierunku nawiewu, a raczej z linką którą się steruje kierunkiem nadmuchu.

Od pewnego czasu bardzo ciężko jest przełaczyć kierunek nawiewu na taka pozycję aby dmuchało na nogi lub z środkowych otworów.

Przy mocniejszym przekręceniu pokrętła zagina się linka i wtedy muszę rozbierać konsolę żeby ją wyprostować, działa przez pewien czas do momentu aż znowu się nie zagnie.

Podejrzewam że sam problem tkwi gdzieś na drugim końcu tej linki - tam chyba ją coś blokuje lub stawia opór tylko nie wiem gdzie ona biegnie i jak się dostac do samego mechanizmu kierującego nawiewem. Wyobrażam sobie że tam znajduja się jakieś klapki przymykające i odsłaniające odpowiednie otwory.

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i zna rozwiązanie lub wie jak dostać się miejsca gdzie znajduje się drugi koniec linki sterującej kierunkiem nadmuchu.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, mam dokładnie to samo. Linka zahaczona jest do dźwigienki z ząbkami i współpracuje z zębatką na osi klapy. Dostęp faktycznie nieciekawy. Ostatnio dochodziłem do tego od góry, po zdjęciu "parapetu". Na wiele się to jednak nie zdało, bo opory stawia uszczelka na tej klapie w komorze mieszania. Próbowałem tam posmarować wazeliną techniczną , jednak było to bardzo trudne. Do tego trzeba było odczepić kanał nawiewu do prawej kratki pasażera w desce. Lekka poprawa w działaniu jest. Tak więc roboty trochę jest, trzeba mieć wiele cierpliwości i samozaparcia, podwinięte rękawy bo miejsca nie za wiele, jakiś długi przedmiot do nanoszenia smarowidła, latarka by oświetlić sobie to czego szukamy i na koniec zręczność ginekologa, bo robimy wszystko "na czuja" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, od dołu widać tylko tą przekładnię i to dopiero po zdemontowaniu maskownicy nawiewu na nogi. Do środka komory mieszania raczej od dołu dostać się nie można. A parapet zdejmujesz po odkręceniu 2 torxów pod maskownicami głośników w podszybiu. Więcej opisane w innym miejscu na forum. Np. tu: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=1082#1082

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Zabiorę się za to chyba dopiero wiosną bo teraz te wszyskie plastiki sa bardzo sztywne i nie chciałbym żeby coś pękło albo się ułamało.

Całe szczęście że kierunek nawiewu zatrzymał się na szybie:).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Mam identyczny problem. Udało mi sie metodą "macajewa" znaleźć od spodu dźwignię klapki i przestawić ja w inne położenie ale mam wrażenie że problem tkwi też w lince , choć klapka też nie chodzi lekko. Miałem juz podobny przypadek zeszłej zimy ale po rozgrzaniu samochodu ustępowało. Teraz przy mrozach zupełnie się zablokowało. Mam wrażenie że smary stężały na mrozie i linka zbyt ciężko chodzi w pancerzu? Czy może już któryś z kolegów przerobił temat i doszedł do konketnych wniosków jak to naprawić i jak sie dostac do panelu sterowania nawiewem oraz klapki. Ja mam wersje bez klimy ale tu nie ma chyba większej różnicy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!