Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z regulacją kierunku nawiewu powietrz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam nadzieje że piszę w odpowiednim dziale bo zastanawiałem się tez nad działem dotyczącym nadwozia, podwozia i wnętrza - jeśli ten post powinien znajdować się w tamtym dziale to proszę o przeniesienie.

 

Moje auto to scenic 1.6e RT z 1997r. z klimą manualną.

Mam problem z pokrętłem regulacji kierunku nawiewu, a raczej z linką którą się steruje kierunkiem nadmuchu.

Od pewnego czasu bardzo ciężko jest przełaczyć kierunek nawiewu na taka pozycję aby dmuchało na nogi lub z środkowych otworów.

Przy mocniejszym przekręceniu pokrętła zagina się linka i wtedy muszę rozbierać konsolę żeby ją wyprostować, działa przez pewien czas do momentu aż znowu się nie zagnie.

Podejrzewam że sam problem tkwi gdzieś na drugim końcu tej linki - tam chyba ją coś blokuje lub stawia opór tylko nie wiem gdzie ona biegnie i jak się dostac do samego mechanizmu kierującego nawiewem. Wyobrażam sobie że tam znajduja się jakieś klapki przymykające i odsłaniające odpowiednie otwory.

Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i zna rozwiązanie lub wie jak dostać się miejsca gdzie znajduje się drugi koniec linki sterującej kierunkiem nadmuchu.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, mam dokładnie to samo. Linka zahaczona jest do dźwigienki z ząbkami i współpracuje z zębatką na osi klapy. Dostęp faktycznie nieciekawy. Ostatnio dochodziłem do tego od góry, po zdjęciu "parapetu". Na wiele się to jednak nie zdało, bo opory stawia uszczelka na tej klapie w komorze mieszania. Próbowałem tam posmarować wazeliną techniczną , jednak było to bardzo trudne. Do tego trzeba było odczepić kanał nawiewu do prawej kratki pasażera w desce. Lekka poprawa w działaniu jest. Tak więc roboty trochę jest, trzeba mieć wiele cierpliwości i samozaparcia, podwinięte rękawy bo miejsca nie za wiele, jakiś długi przedmiot do nanoszenia smarowidła, latarka by oświetlić sobie to czego szukamy i na koniec zręczność ginekologa, bo robimy wszystko "na czuja" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, od dołu widać tylko tą przekładnię i to dopiero po zdemontowaniu maskownicy nawiewu na nogi. Do środka komory mieszania raczej od dołu dostać się nie można. A parapet zdejmujesz po odkręceniu 2 torxów pod maskownicami głośników w podszybiu. Więcej opisane w innym miejscu na forum. Np. tu: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=1082#1082

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Zabiorę się za to chyba dopiero wiosną bo teraz te wszyskie plastiki sa bardzo sztywne i nie chciałbym żeby coś pękło albo się ułamało.

Całe szczęście że kierunek nawiewu zatrzymał się na szybie:).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Mam identyczny problem. Udało mi sie metodą "macajewa" znaleźć od spodu dźwignię klapki i przestawić ja w inne położenie ale mam wrażenie że problem tkwi też w lince , choć klapka też nie chodzi lekko. Miałem juz podobny przypadek zeszłej zimy ale po rozgrzaniu samochodu ustępowało. Teraz przy mrozach zupełnie się zablokowało. Mam wrażenie że smary stężały na mrozie i linka zbyt ciężko chodzi w pancerzu? Czy może już któryś z kolegów przerobił temat i doszedł do konketnych wniosków jak to naprawić i jak sie dostac do panelu sterowania nawiewem oraz klapki. Ja mam wersje bez klimy ale tu nie ma chyba większej różnicy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!