Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ROZRZĄD - kiedy wymienić?


DarekK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

moja Meganka II 1,5 dci ma już 5,5 roku, na liczniku jest 85 tys. więc za chwilę będę robił przegląd. Czy może mi ktoś powiedzieć kiedy wymieniać rozrząd? Czy to już ten czas?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazanie licznika mówi ze jeszcze czas, ale pasek ma 5,5 roku i to już najwyższy czas aby go zmienić. Pasek parcieje i w każdej chwili moze strzelić. A to juz są koszta. Radze wymienić przy przeglądzie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

książka 120 a pasek jest przeliczany z współczynnikiem bezpieczeństwa 1,3 - 1,5 czyli 156-180 tys ( pod warunkiem ze oryginalny a nie jakiś zamiennik ) wiec w Renault nie pracują jacyś ....

i skoro można 120 to po co zmieniać przy 90 tys ( oczywiście mechanicy są mądrzejsi od konstruktorów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  kajo napisał(a):
skoro można 120 to po co zmieniać przy 90 tys ( oczywiście mechanicy są mądrzejsi od konstruktorów)
nie mechanicy, ale doświadczenia użytkowników

Poszukaj sobie na forum, było kilka przypadków opisanych jak paski kończyły się przed wcześnie, to tylko guma i nie warto wierzyć na ślepo temu co piszą w książkach. Żywotność paska w pewnym stopniu zależy także od rodzaju eksploatacji. Jak ktoś ostro jeździ to pasek wcześniej pęknie na skutek różnych sił jakie na niego działają podczas gwałtownych zmian prędkości obrotowej silnika. Odwrotna sytuacja jest przy jeździe ze stałą prędkością, wtedy pasek jest dużo mniej obciążany.

Jeśli nie wierzysz to przypomnij sobie przykład z odpalaniem auta z pychu, często się zdarza, że pasek przeskakuje o kilka ząbków - dlaczego? Bo siły na niego działające w silniku podczas puszczenie sprzęgła są tak wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  kajo napisał(a):
( oczywiście mechanicy są mądrzejsi od konstruktorów)

mechanicy robią więcej rozrządów i mówią tak na podstawie własnych doświadczeń.

W każdej partii produktów zdarzają się sztuki wadliwe i nie można wierzyć w niezawodność wszystkich elementów tak więc lepiej zmienić troszkę wcześniej, niż kilometr za późno :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgoda na paskach z gieldy ...

 

[ Dodano: 2009-01-19, 23:04 ]

Poprostu ja mam dosc mechanikow i ich pseldo wiedzy , zaslaniaja sie doswiadczeniem ,a jak sie ich slucha to rece opadaja ale to moje zdanie .. nie wracajmy do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, znam parę przypadków z floty, że paski leciały po 40, 60 czy 100 tyś - kończyło się to remontem silnika, poza przypadkami, gdy pasek strzelił na odcięciu :mrgreen: Rozrząd jest na tyle tani, że nawet nie ma się co zastanawiać nad jego wymianą.

 

A jak nie to kup sobie Vectrę A - tam był rozrząd bezkolizyjny :mrgreen:

 

Kwestia jest też na jakich mechaników trafiasz, jak na najtańszych czy pierwszych to tak czasem jest. Auto kosztuje i nie ma się przed tym po co bronić bo biednego nie stać na oszczędzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję wszystkim za owocną dyskusję która skłania mnie jednak ku wymianie. Rozmawiałem dziś z mechanikiem który za dwa ma mi podać wyliczenie kosztów (ma to byś robione w serwisie poza serwisem) :mrgreen: Macie jakieś typy jaka kwota padnie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!