Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ROZRZĄD - kiedy wymienić?


DarekK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

moja Meganka II 1,5 dci ma już 5,5 roku, na liczniku jest 85 tys. więc za chwilę będę robił przegląd. Czy może mi ktoś powiedzieć kiedy wymieniać rozrząd? Czy to już ten czas?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazanie licznika mówi ze jeszcze czas, ale pasek ma 5,5 roku i to już najwyższy czas aby go zmienić. Pasek parcieje i w każdej chwili moze strzelić. A to juz są koszta. Radze wymienić przy przeglądzie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

książka 120 a pasek jest przeliczany z współczynnikiem bezpieczeństwa 1,3 - 1,5 czyli 156-180 tys ( pod warunkiem ze oryginalny a nie jakiś zamiennik ) wiec w Renault nie pracują jacyś ....

i skoro można 120 to po co zmieniać przy 90 tys ( oczywiście mechanicy są mądrzejsi od konstruktorów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro można 120 to po co zmieniać przy 90 tys ( oczywiście mechanicy są mądrzejsi od konstruktorów)
nie mechanicy, ale doświadczenia użytkowników

Poszukaj sobie na forum, było kilka przypadków opisanych jak paski kończyły się przed wcześnie, to tylko guma i nie warto wierzyć na ślepo temu co piszą w książkach. Żywotność paska w pewnym stopniu zależy także od rodzaju eksploatacji. Jak ktoś ostro jeździ to pasek wcześniej pęknie na skutek różnych sił jakie na niego działają podczas gwałtownych zmian prędkości obrotowej silnika. Odwrotna sytuacja jest przy jeździe ze stałą prędkością, wtedy pasek jest dużo mniej obciążany.

Jeśli nie wierzysz to przypomnij sobie przykład z odpalaniem auta z pychu, często się zdarza, że pasek przeskakuje o kilka ząbków - dlaczego? Bo siły na niego działające w silniku podczas puszczenie sprzęgła są tak wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( oczywiście mechanicy są mądrzejsi od konstruktorów)

mechanicy robią więcej rozrządów i mówią tak na podstawie własnych doświadczeń.

W każdej partii produktów zdarzają się sztuki wadliwe i nie można wierzyć w niezawodność wszystkich elementów tak więc lepiej zmienić troszkę wcześniej, niż kilometr za późno :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgoda na paskach z gieldy ...

 

[ Dodano: 2009-01-19, 23:04 ]

Poprostu ja mam dosc mechanikow i ich pseldo wiedzy , zaslaniaja sie doswiadczeniem ,a jak sie ich slucha to rece opadaja ale to moje zdanie .. nie wracajmy do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, znam parę przypadków z floty, że paski leciały po 40, 60 czy 100 tyś - kończyło się to remontem silnika, poza przypadkami, gdy pasek strzelił na odcięciu :mrgreen: Rozrząd jest na tyle tani, że nawet nie ma się co zastanawiać nad jego wymianą.

 

A jak nie to kup sobie Vectrę A - tam był rozrząd bezkolizyjny :mrgreen:

 

Kwestia jest też na jakich mechaników trafiasz, jak na najtańszych czy pierwszych to tak czasem jest. Auto kosztuje i nie ma się przed tym po co bronić bo biednego nie stać na oszczędzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję wszystkim za owocną dyskusję która skłania mnie jednak ku wymianie. Rozmawiałem dziś z mechanikiem który za dwa ma mi podać wyliczenie kosztów (ma to byś robione w serwisie poza serwisem) :mrgreen: Macie jakieś typy jaka kwota padnie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!