Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

komunikat STEERING FAULT + STOP!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

w dniu dzisiejszym spotkała mnie przykra niespodzianka, a mianowicie po zatankowaniu na stacji benzynowej wsiadam do auta, wkładam kartę, naciskam przycisk START, silnik się uruchamia i wyskakuje na wyświetlaczu komunikat "Steering fault" oraz zapala się jednocześnie kontrolka STOP. Po chwili okazuje się, kierownica obraca się z bardzo dużym oporem (wygląda na brak wspomagania). Usterka wystąpiła nagle, brak jakichkolwiek wcześniejszych objawów zwiastujących wymienioną awarię. Co robić? Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Serwis to ostateczność - wiemy wszyscy dlaczego. Może ktoś z Was spotkał się z czymś takim. Dodam tylko, że wykonałem telefon do ASO Renault i po opisaniu sytuacji Pan z serwisu powiedział, że do domu mogę ostrożnie dojechać (4 km) - tak też zrobiłem, poradził wizytę w ASO i podpięcie auta pod kompa aby stwierdzić usterkę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem Twojego pierwszego pytania - mam prędkościomierz wskazówkowy, a odpowiedź na drugie: żeby zgasić silnik wystarczy raz nacisnąć przycisk START/STOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem, prędkościomierz działa

 

a może ktoś z Was wie jak dostać się do bezpieczników znajdujących się pod główną puszką (skrzynką) - w komorze silnika oczywiście, jest tam 7 bezpieczników (wg schematu, który znalazłem na forum), m.in. ten (70 A), który chcę sprawdzić a odpowiadający za układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym. Problem w tym, że cała skrzynka jest tak zabudowana, że nie wiem jak się dostać do tych bezpieczników - strach pomyśleć co by było gdyby przyszło wymienić bezpiecznik na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strach pomyśleć co by było gdyby przyszło wymienić bezpiecznik na trasie

Assistance ?? Zart.

 

Ale powaznie zacznij od tych ktore masz wewnatrz samochodu.

 

Moj trop niestety zawiodl. Jest taki bezpiecznik ktory powoduje wszystkie objawy o ktore Cie pytalem. Niestety skoro masz wskazania predkosci to nie jest to ta przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdzę wszystkie bezpieczniki, do ktorych będę mógł się dostać, poradzono mi sprawdzić także wtyczkę przy wspomaganiu, jeśli to nic nie pomoże pozostaje serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

bezpieczniki okazały się dobre i nie pozostało mi nic innego jak tylko udać się do serwisu. Auto naprawione, usterka została usunięta. Przyczyną był błąd modułu elektronicznego, po podpięciu do komputera błąd został skasowany. Kamień z serca, na szczęście to nic poważnego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam!! Mam ogromny problem dzisiaj podczas jazdy wyskoczył mi komunikat steering fault w trakcie wchodzenia w zakręt straciłem wspomaganie omal nie wjechałem w drzewo! Co robić w tym przypadku. Autko stoi w garażu i nie można jeździć.Autko to Scenic 2 2003 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Temat jest ciągle otwarty, gdyby tak nie było nie wstawiłbyś tu swojego posta....

Przydało by się jednak opisać co masz za objawy, stwierdzenie "podobny" jest bardzo szerokie i nieprecyzyjne.

Fajnie by też było, gdybyś przeczytał co zaakceptowałeś i na co się zgodziłeś przy rejestracji. Wszystko podpisujesz in blanco albo bez czytania???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. nie moge trafic do przywitalni. pisze z telefonu i mam troche okrojona wersje. sorki.problem moj jest podobny co w tytule. miesiac temu zapalil sie komunkat check stering i kolumna zaczela sie krecic z oporem. po zapaleniu auta na liczniku zapalaja sie 2 zera. po paru sekundach wskakuja 2 poziome kreski i sygnal stop. pala sie abs,nie dzialaja spryskiwacze,radio sie niewlacza po zapaleniu silnika,trzeba recznie ale i tak po 10 minutach sie wylacza,nie blokuje kierownicy,i najgorsze co jest niedziala tez nadmuch cieplego powietrza. aku nowe,podmieniona skrzynka bsi,bezpieczniki na klemach,i dale bez zmian.szukam mas z akumulatora,wiem ze gdzies w srodku sa ale niemoge zlokalizowac.stalo sie to jak wjechalem w nieduza kaluze,ale moze to tylko zbieg okolicznosci.monter zasugerowal moje objawy ale okazalo sie ze kolega ma licznik wskazowkowy i nierozwinol tematu.z gory dzieki za pomoc

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6; 5.7

W telefonie też można stosować PL znaki a już na 100% wielkimi literami zaczynać zdania się da. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalało Ci skrzynkę połączeniową, tą która jest nad lewyn nadkolem w komorze silnika. Ponieważ już to przeżyłem - (tylko na odwrót trochę bo mi się włączyło wszystko co przeszkadza, wycieraczki na full i takie tam) proponuję po wysuszeniu uzupałnić brakujące plastiki pod autem. Żeby wysuszyć trzeba niestety puszeczkę zabrać do domu, zdjąć obudowy i czekać aż wyschnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!