Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyłączenie automatycznych wycieraczek


Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam być coraz bardziej zdesperowany, aby je wyłączyć. Sam chce sobie regulować prędkość wycieraczek i niepotrzebny mi do tego głupi automat, który i tak źle działa.

W instrukcji nie znalazłem jednak sposobu na wyłączenie tego ustrojstwa.

Czy znacie rozwiązanie tego problemu?

Powiedzcie proszę, że jest taka możliwość...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprost ci nie odpowiem, ale diagnosta w ASO na moje ptanie dotyczące czujnika światła/deszczu koło lusterka powiedział że to niezły badziew bo macha kiedy chce i ze działa to tylko na 1 biegu. Nie wspomniał nic o mozliwosci wylaczenia. Aha powiedział że przestaje to działac jak wyschnie żel który tam jest w tym "oczku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nepomucen, powinieneś nacisnąć manetkę od wycieraczek w kierunku kierownicy i wyłączyć tryb auto.

Nie wiem dlaczego piszesz "głupi automat".Jak byłby naprawiony to napewno byłbyś z niego zadowolony.On nie może sobie działac jak chce,jeżeli tak jest to masz coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączyć tryb automatyczny i spowodować aby wycieraczki działały w trybie ręcznym można tylko za pomocą clipa. Przycisk na lewej manetce wyłącza tylko czujnik zmierzchu do świateł lub automatyczne zapalanie świateł po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze nie jest to popsute, u mojego ojca (tez ma meganke) zachowuje sie to dokladnie tak samo. Niewiele osob jest zadowolonych z pracy tego automatu w Megance a ja zdecydowanie wolalbym sam decydowac o pracy wycieraczek i ustawiac czestotliwosc ich pracy na pierwszym biegu za pomoca suwaka. Dla mnie zdecydowanie wygodniejsze rozwiazanie. Cos widze, ze chyba producent nie przewidzial takiej opcji <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sei08 bawiłeś sie tym czy piszesz żeby napisać ?

Mnie też ostatnio krew zalewała. W instrukcji jest napisane że jak stoisz to rzadko wycierają, ajk jedziesz to szybciej i na dodatek czujnik deszczu w to wchodzi i jest KUPA. Ostatnio myslalem ze mnie krew zaleje! Jak ustawiłem na biegu najwolniejszym to działało w sumie jak chciało - nijak w stosunku do deszczu ani prędkoszci. Jak dałem na następny bieg to juz zaczeło za szybko i kiszka. Suma sumarum ręcznie załączałem i wyłączałem wycieraczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest bardzo prosty.

 

Aby WŁĄCZYĆ czyjnik deszczu nalezy ustawic manetke od wycieraczek w pierwsza pozycje - czyli dokladnie tam gdzie w aucie niewyposazonym w czujnik jest przerywany tryb pracy.

 

Jesli podniesiemy manetke do samej gory czujnik nie ma prawa zadzialac. I dokladnie tak to funcjonuje. Z przykroscia musze stwierdzic ze ten element wyposazenia jakim jest czujnik deszczu z koncepcji jest fantastyczny ale niestety w Renault nie dziala tak jak bym tego oczekiwal. Niestety w kazdej ze sluzbowek jakie to maja nie korzystam. Jak i Wy ja tez mam wiele zastrzezen co do funkcjonowania. Poniewaz poza salonem Renault mamy tez Nissana i mam porowanie powiem szczerze ze w nyskach dziala to perfekcyjnie (dziwi mnie to bardzo bo w koncu Renault jest wlascicielem Nissana i rozwiazania maja wspolne ale niestety nie w tej kwestii).

 

Jak juz bardzo chcemy korzystac z czujnika to dokladnie tak jak napisal to kolega sei08 sporo pomaga regulacja czulosci czujnika ale... niestety nie zawsze daje to oczekiwane efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Sceniku II ph II mam to urządzenie i pomijając kilka pierwszych dni po kupnie jak mnie trochę wkurzało obecnie nie mam większych zastrzeżeń.

 

Pewnym minusem (w odczuciu subiektywnym) jest umieszczenie czujnika wysoko co przynajmniej w SII nie do końca się sprawdza w warunkach słabiutkiego deszczu lub delikatnego chlapania spod kół (przy dużej wilgotności powietrza). Poza takim zastrzeżeniem nie czepiam się tego a raczej sobie chwalę.

 

No i potrafi zgłupieć w sytuacji padającego marznącego śniegu oblepiającego wycieraczki kiedy prawa wycieraczka zaczyna u góry smużyć, ale wynika to z rozsmarowywania topiącego się na piórze śniegu/lodu. Ale przy takich warunkach do pasji potrafią mnie doprowadzić każde wycieraczki kiedy rozmazują zamiast wycierać. Zazwyczaj wtedy pomaga otrzepanie piór z nagromadzonego lodu i po sprawie. Przynajmniej takie akcje trafiły mi się tylko kilka razy i tylko w ruchu miejsko-korkowym kiedy śnieg potrafi zostawać na szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi - calkowicie Cie rozumiem i podzielam Twoje zdanie.

Sam bym chcial regulowac przerywana praca wycieraczek, ale skoro to niemozliwe, musze sie nauczyc zyc bez tego. Trudno, dobrze, ze oprocz tego jest wszystko cacy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Najpierw kup żel w ASO. Potem musisz rozebrac plastikową obudowe lusterka przy szybie i tam zobaczysz taką tubkę co ta nowa z ASO. Wysuwa się ją i w jej miejsce wsuwasz tą nową uprzednio dobrze oczyściwszy szybę (musi być idealnie gładka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!