Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?


tomek42007

Rekomendowane odpowiedzi

By nie przeszkadzać w przygotowaniach do Wigilii postanowiłem się ulotnić w stronę garażu. Sceniole przeszły mycie Karcherem, łącznie z podwoziem i nadkolami, ponadto S II w prezencie otrzymał nową gaśnicę, trójkąt ostrzegawczy, czego brakowało w wyposażeniu a także nowe żarówki postojowe przednie.

Niestety nowe, wymagane H6W nie należą do najtańszych (około 15 do nawet 26 zł za sztukę) wiec nastąpiło odstępstwo od tego rodzaju na rzecz T4W, które świecą ciut słabiej ale kosztują 80 groszy szt. i są bardziej żywotne. (to 80 gr. to cena minimalna za jaką można je nabyć, te na fotkach zostały zakupione w Carfurze i były trochę droższe, 2,95 za 2 sztuki)

Jedynie co trzeba zrobić, to przed wymianą zeszlifować jeden z bolców na metalowym cokole żarówki. (obojętnie który) Szlifierka z drobnym kamieniem załatwia to w 2 sekundy. Po zeszlifowani w oprawce siedzi jak ta co tam być powinna.

Przy okazji przygotowałem 2 kolejne jako rezerwa do zachomikowania w aucie.

Teraz można świętować, pojazdy czyste, sprawne, zatankowane i gotowe do ewentualnego wyjazdu.

Jest powiedzonko-" jaka Wigilia taki cały rok" więc ten stan przyjmuję jako dobry prognostyk na następne 365 dni. :-)

post-2372-1293202940_thumb.jpg

post-1-1293202940_thumb.jpg

post-1-1293202941_thumb.jpg

post-1-1293202942_thumb.jpg

post-1-1293202943_thumb.jpg

post-1-1293202944_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalana za 6 dyszek i dopompowałem wiatru w koła z tyłu, coś mi przez 2 miesiące zeszło w jednym kole do 1.5 atmosfery, muszę podjechać po świętach gdzieś na wulkanizacje, żeby się przyjrzeli temu.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odlodziłem Scenica i zalałem do pełna przed jutrzejszą trasą. Ciekawostka - komp wsazywał zużycie 34 litrów paliwa, a na Lukoilu weszło 38, przy czym zwykle się zgadzało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmrożona oraz oskrobana ze szronu oraz śniegu, przegoniona na ulicach Torunia, oraz kontrola ciśnienia gazów szlachetnych w ogumieniu ( 1.8 bar na koło :shock: bo stała ze 1/2 miesiąca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrola ciśnienia gazów szlachetnych w ogumieniu ( 1.8 bar na koło :shock: bo stała ze 1/2 miesiąca).

Słyszałem opinię że pompowanie gazem ma sens tylko wtedy gdy występują duże różnice temperatur. Wtedy zmienia się gęstość powietrza, a co za tym idzie jego ciśnienie. Gaz stosowany do pompowania opon właśnie nie zmienia gęstości w wyniku zmian temperatury. Tylko u nas za bardzo nie ma aż takich skoków temperatury, aby ciśnienie powietrza w oponach zbytnio się zmieniło. Podobno to taki chwyt marketingowy wulkanizatorów, aby trochę więcej zarobić.

 

Wracając do tematu, wyjęte wszystkie dywaniki aby przez te 2 dni nieużywania auta porządnie wyschły. Z przodu przy tych śniegach woda już się przelewała. Na szczęście dywaniki mają wysokie ranty więc woda nie zalewała auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien : Czytając gdzieś tam twój post na forum o "szlachetnych gazach", po prostu sobie teraz w ten sam sposób zażartowałem, ten owy "szlachetny gaz" gdzie mam na myśli powietrze, (gdyż jego skład zawiera rzeczywiście gazy tzw. szlachetne) użyczyłem na stacji STATOIL z kompresora. Nikt mnie nie skubał za własnoręczne pompowanie opon. :-P

 

Zgodnie z tematem, co by offka nie było: Dziś Meganka pośmigała i poślizgała się dla zabawy ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W S II zdemontowałem tapicerkę tylnych lewych drzwi w celu wymiany roletki na sprawną.

Niestety temperatura nie zachęca do ponownego montażu. Poczeka do jutra w domowym ciepełku.

S I obecnie garażujący pod chmurką, został na kilkanaście minut odpalony i sobie chodził na wolnych obrotach, aż w środku zrobiło się cieplutko. Pomimo mrozu, kilkudniowego nieużywania i nie najmłodszego aku. odpalił za 1 razem bez marudzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!