Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknąca chłodniczka - chyba leci olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , od 4 dni jestem posiadaczem Scenica 1,5 DCi 100km, zakupiony egzemplarz miał pęknięty dół zderzaka od strony kierowcy a więc w cosik trafiło tę strone, zajrzałem przy zakupie pod spodem nic nie leciało z tej chłodniczki, (wgięta ale pewnie dobrze wymyta) lecz dzisiaj zauważyłem że się skrapla...no właśnie .....mi to wygląda na olej?Chłodnica oleju?

Pewnie to lamerskie pytanie ale czy to jest w układzie smarowania silnika i po spuszczeniu oleju mogę ja zdemontować czy to osobny układ?Wybaczcie ale to mój I ropniak i mam 0 wiedzy na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

timomar, tak,jest chłodnica oleju.To ten sam olej co smaruje silnik,nie ma żadnego innego w meganie oprócz przekładniowego.Starczy jak spuścisz olej ale i tak resztki w chłodnicy zostaną tak jak i w przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma chłodnicy oleju za zderzakiem. Za zderzakiem jest skraplacz układu kimatyzacji a za nim chłodnica powietrza z układu doładowania. Trzecia chłodnica to chłodnica wody. Jeżeli olej skrapla sie na pierwszej chłodnicy to jest to olej z układu klimatyzacji, jeżeli na drugiej to jest to olej silnikowy przedostajacy się do powietrza z turbiny.

nie ma żadnego innego w meganie oprócz przekładniowego

Jest jeszcze między innymi olej silnikowy, ale myślę, że tylko pomyliłeś nazwy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem ;-) to chłodnica oleju i w niej płynie silnikowy , a drugi w aucie to przekładniowy - skrzynia :mrgreen: , nie mam kanału a zderzak przesłania trochę ,,horyzont,, ale to co mogę zobaczyć z ziemi to dwie chłodnice ,

1 mniejsza - uszkodzony narożnik kapie ...teraz wiem że olej

2 większa - lekko wgnieciona , na szczęście sucho.

Czyli reasumując, przy zmianie oleju , chłodniczke wyciągnąć do zalutowania i powinno być ok :) chyba że to chłodnica klimy ale tam chyba nie powinno być nic oleistego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest chłodnica oleju - obstawiam intercooler, ale zdjęcie wrzuć :mrgreen:

Pewnie skrapla Ci się po prawej stronie - przy połączniu z gumową rurą. Tam zawsze jest trochę napylonego oleju. Jeśli sama chłodnica nie ma uszkodzenia to wystarczy dociągnąć opaskę na gumowej rurze, ale i tak minimalnie po jakimś czasie pojawi sie trochę oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie opaska , jak napisałem w pierwszym poście uszkodzony został zderzak (dolna część ) i ta właśnie chłodnica, podejrzewam jakiś wysoki krawężnik lub kamień, chłodnica ma zdecydowanie wgięty narożnik z którego sączy olej lub coś innego oleistego.Reszta silnika i osprzętu na tyle co mogę zobaczyć jest suchutka.

Jeśli na 100% nie wiadomo co to jest to fotkę wstawie jutro teraz pracuje ;-)

Aha, ta druga chłodnica jest zamontowana na belce,cieknąca mniejsza chyba na czymś podwieszona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, Nie ma chłodnicy oleju w potocznym rozumieniu słowa "chłodnica". Ma natomiast wymiennik ciepła woda-olej przy filtrze oleju.

 

Wystarczy jak raz ten tekst napiszesz, Waldek rozumny człek jest.

Echo wyciąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli na drugiej to jest to olej silnikowy przedostajacy się do powietrza z turbiny.

 

skłaniam się do tej wersji, choć nie brzmi to ciekawie :-( czym to skutkuje, ponieważ rozumiem że olej w układzie chłodzenia powietrzem nie jest mile widziany :mrgreen:

 

40583a0df557d962m.jpg

 

to ta pierwsza druga to pewnie chłodnica wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli intercooler - przy okazji lutowania przepłucz go dokładnie benzyną ekstrakcyjną. Jak już pisałem teoretycznie oleju nie powinno tam być, ale w praktyce zawsze trochę jest. Jeśli jest dużo, turbina do regeneracji :-/ Zaobserwuj czy dużo oleju Ci ubywa, jak z mocą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że moc ok , jako że to mój 1 ropniak to jestem miło zaskoczony :mrgreen: , nie ma jakiś podejrzanych stuków, wycia czy szumów,choć moje nie dislowskie ucho może się mylić. Co do poziomu oleju to za krótko go mam by coś powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!