Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknąca chłodniczka - chyba leci olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , od 4 dni jestem posiadaczem Scenica 1,5 DCi 100km, zakupiony egzemplarz miał pęknięty dół zderzaka od strony kierowcy a więc w cosik trafiło tę strone, zajrzałem przy zakupie pod spodem nic nie leciało z tej chłodniczki, (wgięta ale pewnie dobrze wymyta) lecz dzisiaj zauważyłem że się skrapla...no właśnie .....mi to wygląda na olej?Chłodnica oleju?

Pewnie to lamerskie pytanie ale czy to jest w układzie smarowania silnika i po spuszczeniu oleju mogę ja zdemontować czy to osobny układ?Wybaczcie ale to mój I ropniak i mam 0 wiedzy na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

timomar, tak,jest chłodnica oleju.To ten sam olej co smaruje silnik,nie ma żadnego innego w meganie oprócz przekładniowego.Starczy jak spuścisz olej ale i tak resztki w chłodnicy zostaną tak jak i w przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma chłodnicy oleju za zderzakiem. Za zderzakiem jest skraplacz układu kimatyzacji a za nim chłodnica powietrza z układu doładowania. Trzecia chłodnica to chłodnica wody. Jeżeli olej skrapla sie na pierwszej chłodnicy to jest to olej z układu klimatyzacji, jeżeli na drugiej to jest to olej silnikowy przedostajacy się do powietrza z turbiny.

nie ma żadnego innego w meganie oprócz przekładniowego

Jest jeszcze między innymi olej silnikowy, ale myślę, że tylko pomyliłeś nazwy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem ;-) to chłodnica oleju i w niej płynie silnikowy , a drugi w aucie to przekładniowy - skrzynia :mrgreen: , nie mam kanału a zderzak przesłania trochę ,,horyzont,, ale to co mogę zobaczyć z ziemi to dwie chłodnice ,

1 mniejsza - uszkodzony narożnik kapie ...teraz wiem że olej

2 większa - lekko wgnieciona , na szczęście sucho.

Czyli reasumując, przy zmianie oleju , chłodniczke wyciągnąć do zalutowania i powinno być ok :) chyba że to chłodnica klimy ale tam chyba nie powinno być nic oleistego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest chłodnica oleju - obstawiam intercooler, ale zdjęcie wrzuć :mrgreen:

Pewnie skrapla Ci się po prawej stronie - przy połączniu z gumową rurą. Tam zawsze jest trochę napylonego oleju. Jeśli sama chłodnica nie ma uszkodzenia to wystarczy dociągnąć opaskę na gumowej rurze, ale i tak minimalnie po jakimś czasie pojawi sie trochę oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie opaska , jak napisałem w pierwszym poście uszkodzony został zderzak (dolna część ) i ta właśnie chłodnica, podejrzewam jakiś wysoki krawężnik lub kamień, chłodnica ma zdecydowanie wgięty narożnik z którego sączy olej lub coś innego oleistego.Reszta silnika i osprzętu na tyle co mogę zobaczyć jest suchutka.

Jeśli na 100% nie wiadomo co to jest to fotkę wstawie jutro teraz pracuje ;-)

Aha, ta druga chłodnica jest zamontowana na belce,cieknąca mniejsza chyba na czymś podwieszona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, Nie ma chłodnicy oleju w potocznym rozumieniu słowa "chłodnica". Ma natomiast wymiennik ciepła woda-olej przy filtrze oleju.

 

Wystarczy jak raz ten tekst napiszesz, Waldek rozumny człek jest.

Echo wyciąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli na drugiej to jest to olej silnikowy przedostajacy się do powietrza z turbiny.

 

skłaniam się do tej wersji, choć nie brzmi to ciekawie :-( czym to skutkuje, ponieważ rozumiem że olej w układzie chłodzenia powietrzem nie jest mile widziany :mrgreen:

 

40583a0df557d962m.jpg

 

to ta pierwsza druga to pewnie chłodnica wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli intercooler - przy okazji lutowania przepłucz go dokładnie benzyną ekstrakcyjną. Jak już pisałem teoretycznie oleju nie powinno tam być, ale w praktyce zawsze trochę jest. Jeśli jest dużo, turbina do regeneracji :-/ Zaobserwuj czy dużo oleju Ci ubywa, jak z mocą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że moc ok , jako że to mój 1 ropniak to jestem miło zaskoczony :mrgreen: , nie ma jakiś podejrzanych stuków, wycia czy szumów,choć moje nie dislowskie ucho może się mylić. Co do poziomu oleju to za krótko go mam by coś powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!