Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czy wymieniał już ktoś w swojej megance przegub? Od niedawna zaczęło mi stukać w lewym kole przy skręcaniu co spowodowane pewnie jest zużyciem przegubu. Jednak nie moge nigdzie dostać tej części. Z tego co mi wiadomo można go wymienić bez wymiany półosi. Czy ktoś wie gdzie mogę go dostać? i jakieś wskazówki do wymiany? Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja wymieniałem w calibrze przegub a w megane coupe całą półoś. co do wymiany to prosta rzecz. Luzujesz nakrętkę od półosi kiedy auto stoi na kołach. Następnie luzujesz śruby koła. Podnosisz autko na lewarku odpinasz sworzeń wahacza i prawdopodobnie końcówkę drążka kierowniczego. Odkręcasz półoś i odciągasz piastę tak aby wyciągnąć półośkę. Zdejmujesz osłonę z przegubu i powinien być pierścień zabezpieczający. Wyjmujesz go i zbijasz stary przegub. Nie zapomnij wymienić również gumy na wewnętrznym przegubie przy okazji. Smar wciskasz do przegubu w ten otwór w który wchodzi wieloklin półosi a następnie nabijasz go na trzpień półosi. Najlepiej gumowym młotkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Robię małego wykopa bo czeka mnie wymiana półosi. Mam mianowicie takie pytanie, czy przed wyjęciem półosi trzeba spuścić olej ze skrzyni? Chodzi o lewą półoś w aucie z profilu. Skrzynia JH3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby zlewania oliwy.Podnieś wmiarę wysoko i będzie dobrze .Oczywiście coś tam może się ulać,ale można to zrobić bez straty .

Można w między czasie wymiany zaślepiś otwór czystą nie chłonną szmatą.Ważne aby uważać na czyjnik ABS Łatwo zupełnie nie chcący go zniszczyć.

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półośka wymieniona. Trochę mi się tego oleju wylało, widać za mały lewarek mam;) Jedna rzecz mnie tylko zdziwiła. Miałem problem z wyciągnięciem półosi, bo reszta poszła jak składka, mimo że wymieniałem też zwrotnicę z piastą. Półoś trzeba było mocno szarpnąć a samymi rękami nie dałem rady tego zrobić. Okazało się, że półoś była zabezpieczona segerem umiejscowionym przy końcu frezu który wchodzi do dyfra. W tej półosi, którą zanabyłem takiego segera nie ma i teraz się obawiam, czy ta półoś nie będzie mi ze skrzyni wychodzić. No ale pojeźdzmy, zobaczymy.

Edit:

Nie daje mi spokoju ta poloska A konkretnie brak zabezpieczenia przed wysunieciem. Niby jak to ma się trzymać bez pierścienia segera to ja nie wiem. Chyba będę szukał odpowiedniej poloski z tym zabezpieczeniem ale wśród używanych nie jest to takie proste

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!