Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd autka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wybieram się za jakiś czas w dłuższą podróż (ok. 8000km w 2 tygodnie) z racji tego, że autko już parę latek ma (2002) chciałbym się od Was dowiedzieć na co radzicie zwrócić uwagę na przeglądzie przed wyjazdem, aby nie było nieprzewidzianych niespodzianek?

 

Planuję:

- sprawdzić układ hamulcowy (zrobić badanie dodatkowo) i doraźnie wymienić płyn hamulcowy,

- wymienić olej (jak co roku),

- wymienić świece (tylko jakie polecacie do tego autka?)

- wyważyć opony i napompować je przy okazji gazem (podobno w przypadku przebicia nie strzela jak opona napełniona zwykłym powietrzem i ciśnienie dłużej będzie stałe),

- sprawdzić zawieszenie i układ kierowniczy (tylko na co zwrócić uwagę? który element jest słabym ogniwem? -tutaj jestem zielony...)

 

i zastanawiam się nad:

- wymianą płynu chłodzącego (w końcu idzie lato, a do tego raz na jakiś czas należy go wymieniać),

- odgrzybić klimę, sprawdzić/uzupełnić czynnik i szczelność przed latem.

 

Na coś jeszcze muszę zwrócić uwagę w tym autku (chodzi oczywiście o Megi II 1.5 CDi)?

 

Z góry dzięki Wam za rady!

 

 

 

P.S. możecie przy okazji kogoś polecić w okolicach Wawy kto zrobi to sumiennie i nie zainkasuje za to małej fortuny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2001 MII nie wychodziła z silnikiem 1.5 cdi. Powiem więcej, w 2001r MII nie była produkowana ;-)

 

Jak dbasz regularnie o auto to nie powinno być problemów. Płyn do spryskiwaczy, ciśnienie w kołach i w drogę.

Szerokości <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście 2002 (literówka/cyferówka) ;-)

Co właśnie z tym dbaniem to jest różnie bo nie jeżdżę nim często, ogólnie użytkowany jest codziennie przez inną osobę - dlatego też pytam co należałoby sprawdzić przed dłuższą trasą, żeby nie mieć jakiejś przygody.

Nie chodzi mi też o rzeczy które są opisane w artykułach typu "zanim wybierzesz się w trasę" są tam ogólnikowe stwierdzenia żeby sprawdzić powietrze w oponach, dolać płynów itp. Mi chodzi o bardziej szczegółowe info od codziennych użytkowników tego autka.

Nie wyznaję zasady jak jeden znajomy mechanik - dopóki jeździ to nie trzeba nic wymieniać. Gorzej jak stanie gdzieś za granicą... wtedy nie wiadomo gdzie co i jak, a jak już dojdzie do naprawy to wykosztujesz się 5 razy tyle co by teraz zawczasu coś wymienić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie użytkowany jest codziennie przez inną osobę

trzeba było pisać tak od razu. Najlepiej zapytać dana osobę czy coś jest stuka, czy coś przeszkadza, być może ona naprowadzi Cię najszybciej.

Hamulce jak będą do wymiany to najlepiej zrobić i pojeździć trochę u nas, aż się klocki i tarcze ładnie ułożą (500-100km) no i dla pewności że nic po wymianie nie puka, stuka.

W zawieszeniu sprawdzić luzy, każdy spotkany zlikwidować.

To tak ogólnie, bo jak zaczniesz szukać dziury w całym to przy okazji możesz wpakować się w koszta ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!