Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

A mi juz trzeci raz od kupna w lipcu 2009 nie chlodzi klima. W ostatni piatek w wielkie upaly jakie panuja w Beneluxie przejechalem 500 km po autostradzie i chlodno bylo az milo. W sobote rano juz tak dobrze nie chlodzilo. W zeszlym roku tez tak mialem, ze jak jechalem z Wroclawia do Pragi w upal, wszystko bylo okej, a nastepnego dnia, ledwie co chlodzilo.

Gdy robilem przeglad w maju 2010 serwisant nabil mi klime bo byla calkowicie pusta. Wymienil wczesniej czujnik na chlodnicy, ale on nie powoduje rozczelnienia ukladu.

 

W tym tygodniu zauwazylem, ze generalnie robi sie glosniej w kabinie jak sie wlaczy klime. Taki metaliczny odglos (obracanie sie cienkich blaszek metalowych w metalowej puszce) ustaje jak sie wylacza klimatyzacje. Wiec moja uwage przykula jednak sprezarka, ktora moze wypuszczac gaz do atmosfery? Jak myslicie?

Rurka pod maska przy wlaczonej AC, nie jest ani zimna ani zaszroniona, czy tez pokryta wilgocia. Kurek, gdzie podlacza sie maszyne do nabijania klimatyzacje jest dosc zielony (plyn kontrastowy do UV) pod odkreceniu nakretki. Wiec moze puszcza ten zawor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli od maja uciekł Ci czynnik to na pewno masz nieszczelność. Proponuję żebyś podjechał do warsztatu, który nabijał Ci klimę, niech zobaczą w świetle UV gdzie jest nieszczelność. Piszesz, że jeden z zaworków do nabijania jest zielony, stąd wnoszę, że dodali Ci markera do czynnika. Będzie widać gdzie ucieka.

Jeżeli rzeczywiście uciekło z zaworka, to przypuszczalnie został on uszkodzony przy nabijaniu. Możesz spróbować reklamować może się uda?

Jak układ klimy jest sprawny to wyraźnie widać, że na jednej rurce skrapla się woda i jest ona zimna, a druga jest bardzo gorąca.

Jak obie rurki są letnie oznacza to, że coś jest nie tak.

W drugą stronę, zimna rurka nie możne być zalodzona, to też niedobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, ze rurka byla oblodzona, to stalo sie tylko raz, jak wyjechalem z cieplego tunelu i wjechalem na parking gdzie bylo - 15C. Wiec pojawil sie lekki szron.

Ale rzeczywiscie normalnie, jedna rurka byla chlodna, druga cieplejsza. Teraz sa tylko lekko chlodnawe.

Problem jest taki, ze w PL bede autem moze we wrzesniu albo grudniu, gdy stuknie kolejne 20 kkm...

Jest jakis sposob na wlasnoreczne sprawdzenie przecieku? Albo gdzie moze nastepowac potencjalny przeciek? Auto, nigdy nie bylo uderzone, ani nie mialo wiekszego dzwona. Jest w bardzo dobrym stanie, nie wytrzepane na polski drogach bo prawie nigdy tam nie jedzi :mrgreen: ale wydaje mi sie, ze po prostu zmeczyla sie juz sprezarka i moze ona puszcza tez czynnik chlodzacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie moze nastepowac potencjalny przeciek?

Na 99% na zaworku.

Potrzebne są okularki i latarka UV. Świecisz latarką i patrzysz gdzie widać wypływ markera. Zresztą po co ja to piszę już o tym pisałem.

Ale mogą być tez w innych miejscach, Potencjalne przecieki mogą być na każdym połączeniu, poza tym mogła się zrobić dziurka na rurkach, skraplaczu czy parowniku. Kto to wie gdzie? Trza sprawdzić i tyle.

Jak potwierdzi się ze to jednak na zaworku, trzeba go wymienić, Nie wiem szrot, ASO? Wykręcić stary, włożyć nowy, nabić klimę czynnikiem z markerem i cieszyć się chodnym powiewem z kratek.

zmeczyla sie juz sprezarka i moze ona puszcza tez czynnik chlodzacy?

Raczej wątpię, ale nie można tego wykluczyć.

Pisałeś wcześniej, że chłodziła nagle nie chłodzi, może to wskazywać na brak czynnika.

Jak napisałem wyżej trzeba pooglądać czy nie ma jakiś nieszczelności wtedy wszystko będzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

u mnie pojawiło się to samo, przy włączonej AC pojawił się metaliczny odgłos pracy klimy. Pojechałem do serwisu (auto na gwarancji) po 10 min. stwierdzili, że należy wymienić kompresor klimy, po 3 dniach odstawiłem auto do serwisu, wymienili kompresor na nowy + dodatkowo pasek klinowy. Póki co klima chłodzi super i oczywiście nie ma już żadnego hałasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podłączę sie do tamatu. Mam problem podobny do tego jaki miał meganecoupe02

u mnie są metaliczne dźwięki blaszek ale jak mam wyłączoną klimę a nie jak pozostali co tu piszą włączoną. Jeśli jest włączona klima nie słychać żadnego metalicznego dźwięku ale odrazu jak wyłączę "zaczyna się mieszanie blaszek w garnku" i jak ponownie włącze AC- klima się załącza i dźwięk ustaje. Klima działa idealnie chłodzi przy nawiewie do 4-5*C. Podejrzewam wraz z mechanikiem że jest to wina sprzęgiełka elektromagnetycznego na sprężarce. Teraz pytanie czy ktoś już to robił i czy można ściągnąć to sprzęgło ze sprężarki? W serwisie powiedzieli że sprężarka jest jako cały element z sprzęgiełkiem. Podali mi nr katalogowy i zadzwoniłem do firmy regenerującej sprężarki i mają taki elektromagnes do takiego typu sprężarki. Pytanie jest czy to napewno samo sprzęgło czy może sprężarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło na kole od sprężarki jest dobre załącza i włącza więc to odpada. Zauważyłem jeszcze że ten dźwięk pojawia się dopiero bezpośrednio po wyłączeniu klimy, ale jak przejadę kilka km to dźwięk zanika. Jeśli jeżdżę bez klimy dźwięku nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A ja mam cos takiego, ze po nabiciu jak wlaczam klime (manual), tp slysze buczenie. Zastanawiam sie czy to wymieniac czy jeszcze na tym pojezdze. Pasek alternatora i napinacz wymieniony. Pasek zalozony wedle instrukcji serwisowej tzn. Jeden zabek na kole klimatyzacji jest wolny. Tak z ciekawosci spytam : jak wyglada taka regeneracja, czy istnieje mozliwosc regeneracji w domowych warunkach z dostepem do duzej ilosci czasu i cierpliwosci? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Panowie, jakiś rok temu się zaczęło. Po włączeniu klimy, w kabinie słyszalny jest dziwny dźwięk, dodatkowo obroty opadają wolniej niż z wyłączoną klimą. Czy to niski poziom oleju w sprężarce czy może sama sprężarka się sypie ? Przerabiał już ktoś podobny problem i jakie to są koszty? Dodam, że klima chłodzi tak jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!