Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sterowniki szyb megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Czy koledzy orientują się czy sterowniki szyb drzwi tylnych są takie same jak sterowniki drzwi przednich w megane II . Jeśli ktoś posiada schemat ideowy lub montażowy powyższych sterowników proszę o info.

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę ,że koledze chodzi o przekaźnik umieszczony na silniku podnośnika, jest on podobno jednakowy do każdej szyby, jednak różni się w zależności jaki rodzaj mechanizmu jest zainstalowany. Z impulsowym zamykaniem (samodomykanie, blokada przeciw przycięciu) czy bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam ,że skoro jest tam scalak to jest on jakimś sterownikiem .Rozebrałem dziś mechanizm tylnej szyby i okazuje się ,że jest identycznie taki sam jak "w szybie" pasażera z przodu. Mechanizm funkcjonuje tylko po stronie pasażera ,kiedy uruchamiam podnoszenie szyby w panelu po stronie kierowcy szyba opuszcza się .Czy orientujecie się czy "po drodze" do mechanizmu pasażera jest jeszcze jakiś układ lub przekaźnik,który mógłby odpowiadać za taki stan rzeczy ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematy są na FTP-ie PIKUR-a

A same przełączniki sprawdziłeś? Może tam coś nie styka, Skoro na przełączniku pasażera wszystko jest Ok, a natomiast przy kierowcy nie działa poprawnie.

Jak się da wymień np. z tylnych drzwi albo połącz na krótko kawałkiem przewodu na wtyczce do przełącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tylnych drzwiach są inne kostki połączeniowe , takie celowanie na krótko przy 10 pinach jest zbyt ryzykowne ,przełącznik działa bez zarzutu tylko dlaczego opuszcza szybę kiedy naciskasz zarówno do podnoszenia jak i opuszczania ? oto jest pytanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak tam kristof67 udało się rozwiązać problem?

Ja mam podobnie, tzn opuszczam od strony kierowcy szybę i już podnieść nie mogę, chyba że przy zamknięciu drzwi z karty. Więc wnioskuje, że podnośnik jest ok. Rozebrałem przyciski, sprawdziłem miernikiem i zwiera. Nie wiem gdzie dalej szukać? Może przewody przy podnośniku, albo coś jeszcze innego.Miał ktoś podobnie?

Z góry dzięki za wskazówki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Uważam ,że u Ciebie to wina sterownika ,który znajduje się przy silniku szyb.Ja natomiast muszę zdemontować cały mechanizm , który prawdopodobnie gdzieś się przycina (ruszyłem szybą kiedy była zamarznięta ) i przez to

zaczyna działać wyłącznik przeciążeniowy . Wiem że ten sterownik jest identyczny w dzrzwiach pasażera zarówno z przodu jak i z tyłu, nie wiem jak jest po stronie kierowcy ale sądze ,że to samo. Zdemontuj sterownik z tylnych drzwi i podłącz do drzwi kierowcy uprzednio sprawdż numery na sterownikach czy są identyczne(tylko data produkcji może być inna ). Jak chcesz mam gdzieś zdjęcia tego sterownika .Mogę podesłać .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jakbyś mógł to podeślij. Dzisiaj rozłączyłem złącze które jest przy drzwiach. Po włożeniu z powrotem to już nawet po zamknięciu z karty szyby nie zamyka. Styki były zaśniedziałe, przeczyściłem i dalej nic. Mam otwarta szybę <ok>

Wiec już teraz nie wiem czy gdzieś nie łączy czy jak mówisz sterownik poszedł ( ale dziwne że z karty zamykało).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, tylko dlaczego opuszcza, nie podnosi, jak rozprogramowane to chyba w obie strony (a może w jedną, nie pamietam jak to było jak programowałem szyby).

Z racji tego, że musialem wyjechać i nie miałem czasu grzebać, żona pojechała do mechanika, posiedział i mówi żeby szukać całego silniczka do podnoszenia wraz z linkami bo były bardzo skorodowane i może dlatego miały opór i coś poszło, ale nie daje mi spokoju to , że z karty zamykało.Mówi, że mam poszukać i kupić podnośnik i wtedy sie zobaczy co dalej. Dopiero za 2tyg bedę w domu i nie wiem czy mu zaufać, bo szkoda wydać kasę w bloto na próby Pana mechanika.

Jeszcze taka ciekawostka ,że autko w swojej historii miało już wymieniany podnośnik (taka notka jest w serwisie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! U mnie było podobnie mechanizm tylko opuszczał szybę po rozebraniu okazało się ,że mechanizm jest suchy , zero smaru ! Po nasmarowaniu całego mechanizmu wszystko działa wyśmienicie . Faktycznie po rozpięciu trzeba kilka razy podnieść i opuścić szybę aby sterownik się zaprogramował.Ja napewno nie kupowałbym nowego mechanizmu .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Pierwszy raz na forum,więc mam nadzieję,że gafy nie strzelę...Od miesiąca jestem posiadaczem MII 1.5 dci 105km Grandtour 2005r i w sumie jest to super autko ale już pojawił się problem.Prawa przednia szyba zaczęła sama się podnosić,opuszczać i znowu itd.w końcu stanęła jak martwa...oczywiście nie domknięta.Lubię pogrzebac to i owo przy mechanice,więc rozebrałem tapicerkę i omijając moduł podłączyłem na krótko silniczek zamykając szybę.Ale do sedna:Pytanie brzmi:czy moduły od silniczków szyb tylnich czy też od kierowcy są napewno takie same elektronicznie i można je stosować do obojętnie których drzwi??? Pytam dlatego,że w serwisie w Toruniu zaśpiewali mi za cały mechanizm o zgrozo 932zł, a modułów jest używanych dość sporo za normalną cenę.Za porady z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!