Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsza zmiana oleju w nowym aucie


Rekomendowane odpowiedzi

Może inaczej, jak ktoś ma taki kaprys to może sobie olej i nie tylko zmieniać 2, 3 razy w tygodniu. Tylko po co?

W nowoczesnych samochodach nie ma potrzeby wymiany oleju tzw "zerowego", po przejechaniu 1000 - 3000 km (różnie to było podawane). Obecnie takiej wymiany dokonuje się zgodnie z zaleceniami przy pierwszym przeglądzie gwarancyjny; po 15 - 20 kkm lub 2 latach (o ile się nie mylę)

Więc wyjaśnijcie mi dlaczego chcecie zmieniać olej po 100 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie zmieniałem po 100 ani po 200km, ale za to regularnie co 20kkm, teraz po podniesieniu mocy po 15kkm. jedyne co chce podrasować z olejem, to wreszcie na jakiejś giełdzie kupić magnes neodymowy, i podczepic pod miskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to ma wspólnego? Magnes jest na tyle silny, że tak czy siak ściągnie wszystkie opiłki w swoje pobliże. Pytanie tylko jak je potem wyciągnąć. Najlepiej jakby magnes podczepić bezpośrednio pod korek spustu oleju, wtedy wszystkie opiłki powinny się zebrać na nim.

A tak przy okazji, ktoś wie, czy w Renatkach korek czasem nie jest wyposażony w magnesik, właśnie do zbierania opiłków? Kiedyś, kiedyś to było bardzo popularne rozwiązanie. Ja wiem te dzisiejsze silniki, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie tak: jeżeli miska jest aluminiowa to do niej magnes się nie przyczepi. Jeśli natomiast korek jest stalowy to magnes można przyczepić do niego czyli "no problem" <piwko>

W warsztacie gdzie wymieniają mi olej mają taką pompkę, którą wysysają olej prawie do ostatniej kropelki, więc jak te opiłki będą gdzieś koło korka to powinny zostać wciągnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, ze bede docierał silnik na ostro a wiec po kilkudziesieciu minutach jazdy bede juz go wkrecał pod czerwone pole to olej ten bedzie zawierał opiłki z docierania, których bede chciał sie jak najszybciej pozbyć zanim zaczną sie osadzać w różnych miejscach. Po zmianie oleju (najprawdopodniej jeszcze w dniu odbioru, albo w dniu następnym) przewiduje juz normalną eksploatację bez oszczędzania jednostki. Docieranie wg MOTOMANA <piwko> mozna poszukać w google.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iceman007, na ostro samochodom z turbo ( i nie tylko ) to niesłuży gdyż silniki pasowane są "na ciasno", ale o tym przekonasz się dopiero po czasie lub kolejny właściciel. Pogadaj z tymi co kręcą po 100tys rocznie a po dwóch latach zmieniają na nowy fabrycznie nabytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez od zbierania opilkow jest filtr :shock: :shock:.

Inna sprawa to olej, pelen sytetyk bardzo zmniejsza tarcie

tak, ze samo docieranie moze trwac znacznie dluzej niz z mineralem (teoretycznie na nim powinno sie docierac i wtedy po kilkudziesieciu km zmiana na sytetyk)

IMHO bardziej chodzi o ulozenie sie podzespolow niz o dotarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deeper, nie wiem naprawdę o co chodzi z ta wymiana oleju :shock:

Pracuję w autoryzowanym serwisie innej marki i producent nie zaleca żadnych wcześniejszych wymian oleju niż żależnie od silnika 20/30tkm.

Jakoś nikomu do tej pory z tego tytułu nie padł silnik,a zapewniam,że są bardziej wyzyłowane niż w renufkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!