Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsza zmiana oleju w nowym aucie


Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi głownie o ułożenie pierscieni. Silniki może nie tyle są pasowane na ciasno co są o wiele lepiej spasowane niż kiedyś. Kiedyś docieranie było potrzebne bardziej bo ostre potraktowanie mogło się skończyć mikro uszkodzeniami. Jak już kiedys pisałem szwagier tak samo docierał 1.8TSI 160KM na drugi dzień zmiana oleju. Śmiga super nie bierze oleju wcale a jeździ dynamicznie. Zresztą ja samochód mam przewidziane na jakies 120 000km <piwko> tyle robie w ciagu 4 lat na tyle biorę leasing i po tylu planuje wymienić na nowy :P tak samo jak to ma miejsce z obecnym autem, które idzie na sprzedaż w wieku 4 lat z przebiegiem 107 000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to, ze pracujesz w ASO nie ma specjalnie zwiazku.
może i nie ma <piwko> chciałem tylko napisać co wiem z praktyki.

Moja megi 2 miala w ciągu 4 lat nalatane 280000km,byla chipowana,nie bawilem sie w żadne przyspieszone wymiany oleju,nie docieralem jej,tylko od razu normalnie jeżdziłem.I nie chciala siła sie zepsuć :P

Jak chcecie możecie sobie olej wymieniać,przeciez to nie moje pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, niektorzy leja VPower Racing "bo ich silnik to lubi" i tak samo sie chwala,

ze 200tys i super jezdzi <piwko>

Wiec przy obecnych konstrukcjach te wszystkie super metody maja tyle znaczenia co zeszloroczny snieg :P

 

Co do docierania, to w serwisie tez mnie poinformowali, ze warto zmienic olej po dotarciu.

Ja osobiscie nie docieram emerycja jazda, uzytkuje samochod normalnie.

Dzisiaj mija tydzien, mam 900km stukniete, sporo jazdy miejskiej, dynamicznej, byla i trasa.

Czas pokaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, niektorzy leja VPower Racing "bo ich silnik to lubi" i tak samo sie chwala,

ze 200tys i super jezdzi

ja sie nie chwale,pare userow z forum autko widzialo(Prezes,Krzychu,Robak,Gacek itd)

Gdyby nie wypadek pewnie mialaby w tej chwili ze 350tkm <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie ciekawy jestem jak to w praktyce by wyszlo... jakby porownac tak 2 silniki od nowosci.

Z drugiej strony tak patrzac przy olejach mineralnych to mialo uzasadnienie, jednak przy nowych "super syntetykach"... hmmm jezeli silnik jest sprawny i szczelny to teoretycznie olej nie powinien tracic wlasciwosci.

BTW wie ktos jakim dokladnie olejem sa zalewane nowe silniki renault ? 1.6 czy doladowane 2.0 ?

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum o zasadach pisowni postów. pkt 5 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W Renówkach silnik jest tylko lekko dotarty, chodzi dwa razy po pół godz, pierwsze pól godz na 1000 obr a następne w cyklu od od 1000 do 3000 a ostatnią minute 3500 obr. Po zdjęciu z hamowni zalewany jest specjalnym olejem którego nie ma w sprzedaży, dlatego nie powinno się zbyt wcześnie wymieniać oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, co post to kolejny ekspert i kolejna opinia <ok> Jak pytałem o przeglądy przy odbiorze auta, to dealer mówił, że wg Renault powinny być co 20 kkm lub co rok. Książka serwisowa i komputer mówią, że co 30 kkm lub dwa lata. Jak go podpytałem o zmianę oleju po dotarciu, to stwierdził, że on by zrobił po 10 kkm...

Jak dla mnie - mało profesjonalnie to wygląda. I jeszcze teraz zgadywanki na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dealer nie czyta not, 20 tys to mialy te z pierwszej produkcji, łatwo je poznac nie miały czujnika w lusterku. Namawia Cię na wymiane bo to dla nich kasa i to nie mała. W moich samochodach nigdy nie wymieniałem wcześniej oleju, w Żelazku przejechane 300 tyś i od wymiany do wymiany nawet jeden słupek od poziomu oleju nie zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, z jakiej paki miałoby ubywać?????????

Ostatni raz ubywało mi oleju jak jeździłem 10-cio letnim renault 5. 10 lat temu.

Ale w nowym aucie? Yaris przez 5 lat nie wziął nic. 10-cio letni escort przez półtora roku nie wziął nic. Toledo przez rok nie wziął nic. Czemu nowe auto po 2,5 tys miałoby coś wypić????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy silnik zuzywa chociaz troche oleju, niektore troche wiecej.

zgadzam się.

 

Weźcie pod uwagę że auta z turbosprężarką mogą "brać" olej ale w ilościach nie przekraczających normy podane przez producenta. W TDI było kiedyś, że 0,5 litra na 1000 km to norma. Jeżeli bierze więcej to jest coś nie tak. Oczywiście oleju może brać dużo mniej. Tak czy siak, olej jest spalany zawsze - czy to w benzynie, czy w dieslu i tego się nie da przeskoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odnośnie pirwszej wymiany oleju. Jeżeli jest ktoś zorientowany proszę o pomoc. dzwoniłem po serwisach i odpowiedzi padły różne. Głównie wymianę robić po roku lub 30 000 km, po 2 latach lub 30 000 km, jedni zalecali wymianę już po 3000 km inni w ogóle nie słyszeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!