Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsza zmiana oleju w nowym aucie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Obecnie w megane III, oprócz silnika dci 85KM, instrukcja przewiduje wymianę oleju co 2 lata lub 30 tyś. km. Czy ktoś z was stosował się do tych zaleceń i przejechał większy przebieg bez problemu?? Ostatnio w Auto Świecie pisali, że przeglądy typu "Long Life"np. w VW, z wymianą oleju co 30 tyś. km, powodują większe zużycie silnika. Co oczywiście wychodzi po większym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Producenta interesuje tylko okres jego odpowiedzialności. Wydłużone okresy między przeglądowe mogą być tylko zabiegiem marketingowym. Stąd moje pytanie czy ktoś już zrobił większy przebieg stosując się do wydłużonych interwałów wymiany oleju i jak to się ma do stanu technicznego silnika??

 

Regulamin forum się kłania :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju co 30k km ale jeżeli średnia prędkość poruszania się jest poniżej 30km/h to należy olej wymieniać 2 razy częściej czyli co 15k km.

 

P.S jak jest z wymianą oleju i filtra, czy mogę to zrobić na własną rękę? czy muszę w serwisie reno? pytam aby uniknąć sytuacji typu "niefirmowy filtr i mamy Pana w dupie, gwarancja już nie obowiązuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje wymienic tak jak jest napisane w instrukcji i nie sluchac internetowych madrosci
no patrzcie..a jeszcze pół roku temu gdy pisałem to samo to byłeś całkiem innego zdania :) Że niby jakieś opiłki,silnik nie ułożony,że pracuję w aso i się nie znam itd... ;-) W każdym razie kupując nowe auto wymienia się olej według interwału producenta.Nieważne czy to renault,bmw czy fiat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no patrzcie..a jeszcze pół roku temu gdy pisałem to samo to byłeś całkiem innego zdania

Faktycznie zmienilem zdanie, generalnie po kontakcie z serwisem i osobami,

ktore sie zajmuja naprawami...

 

- doszeldlem do wniosku ze nie bede jezdzil tym samochodem przez 10 lat czy nie wiadomo ile zatem bede wymienial najmniejszym kosztem - tak jak zaleca producent i nie przejmuje sie tym

- jaki interes ma serwis zeby moj samochod dzialal swietnie przez niewiadomo ile lat?

- zalecenia wczesniejszej wymiany oleju pochodza od sprzedawcy jak i od serwisanta

 

Moze i jest do dobry pomysl po remoncie, bo faktycznie drobinki po docieraniu zanieczyszczaja olej (w sumie od tego tez jest filtr).

Zupelnie inaczej jak czesci sa fabrycznie spasowane, a co innego jak dopasowane metodami warsztatowymi.

 

A co sadzisz o samym docieraniu ?

Bo tu tez sa rozne opinie, kolega pracuje przy rozladunkach (ze statku)

i z tego co opowiadal nie wiedza co to jest "rozgrzanie silnika i turbiny",

ma byc szybko i sprawnie.

 

Inny przyklad - kolega ostatnio odbieral samochod... renault... zdziwilo go troche ze przebieg byl doslowni kilka km a spalanie srednie ok 20l/100km :) wiec chyba nikt sie nie szczypal z docieraniem i rozgrzewaniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Pytałem się jak odbierałem samochód z salonu czy jak kupie oryginalny filtr i olej to mogę we własnym zakresie wymienić ? Odpowiedz pana z salonu była taka : można bez utraty gwarancji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo faktycznie drobinki po docieraniu zanieczyszczaja olej (w sumie od tego tez jest filtr).
dokładnie ..w razie W jest filtr.Z tym,że to raczej fantazjowanie...nowoczesne diesle są tak precyzyjnie skonstruowane,że pojawienie się jakichkolwiek opiłków jest niemożliwe.

Na temat docierania,po prostu jeżdzić,przestrzegać zasad użytkowania klekota i zbytnio go na początku nie katować ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem trzeba przede wszystkim trzymać się zaleceń producenta/gwaranta.

W Megane III wymiana oleju przewidziana została na 30.000 km lub 2 lata (w zalezności które ze zdarzeń będzie pierwsze) dla normalnych warunków eksploatacji pojazdu.

Natomiast w przypadku tzw. szczególnych warunków eksploatacji pojazdu tj. np. średniej prędkości (dla całego przebiegu) ok. 30 km/h (czyli częsta jazda miejska) - powyższe wartości należy podzielić przez 2, czyli wymienić olej przy 15.000 km lub po 1 roku.

(źródło: książka gwarancyjna str. 18-19)

 

U mnie pomimo iż wykonuję jazdy "miasto" - "trasa" w proporcjach ok. 75% do 25 % średnia prędkość (odczytana z komputera pokładowego) za kilka ostatnich zbiorników paliwa to 34 km/h.

 

Ja w mojej Megi - zgodnie ze "starą szkołą" wymieniłem olej i filtr po 10.000 km. Drugi raz zrobię to po kolejnych 10.000 km czyli przy 20.000 km/h a następny przy przeglądzie gwarancyjnym po 30.000 km. Dalej będę sobie wydłużał okresy wymiany co 20.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jak kupiłem furke to byłem przekonany że warto zmienić po tych 3-4 tys od zakupu... ale w sumie do mnie dotarło że nie ma to wiekszego sensu. Branie oleju w absolutnej normie, nic sie nie dzieje. Wymienie po 15 tyś zgodnie ze "stara szkołą" i po 30 na przeglądzie.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, chciałem sprawdzić jaki olej jest zalecany do mojego silnika i ile go ma być jednak w instrukcji samochodu odsyłają mnie do książki serwisowej której nie dostałem. Czy ktoś posiada książkę serwisową lub ma dane odnośnie ilości i rodzaji oleji i płynów? Czy mógłby ktoś to zamieścić? Powyżej kolega Renaultowiec cytował fragment z książki gwarancyjnej której również nie mam. Mam miejsce na "podbijanie przeglądów" na końcu instrukcji obsługi pojazdu, czy u Was jest inaczej? Macie osobne książki gwarancyjne? Moje auto jest z lipca 2009r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!