Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olej w przewodzie do intercoolera po regener


Simi

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek chciałem przywitać się ze wszystkimi, gdyż jestem tu nowy <ok> Mam nadzieję, że nie poruszam tematu, który już był, ale przeszukałem już wiele tematów i nie znalazłem odpowiedzi. Mój problem jest następujący: jakiś miesiąc temu nabyłem Megane II 1,5 dci z 2002, autko sprowadzone. Po paru dniach jazdy od zakupu zauważyłem, że pokrywa zaworów jest mokra od oleju. Myślałem ze dmuchnęło spod korka i wsadziłem pod niego drugą uszczelkę ale to nie było to. Po zdjęciu węża prowadzącego od turbiny do intercoolera okazało się, że jest tam olej. Dodatkowo pod turbinką też były ślady (krople) oleju. Gość z komisu od którego kupiłem auto zgodził się na naprawę pół na pół. Wziął auto do swoich mechaników. Okazało się ze turbo ma nieszczelności (przy 58 tyś przebiegu sprawdzonym!!! - załamka :cry: ) Zregenerowali je dając gwarancję. Przejechałem już 500 km i nadal w tych samych miejscach co opisywałem wyżej jest olej... Co jest nie tak? Z tego co wiem to nie czyścili intercoolera mówiąc że olej sam się wypali. Przy zakupie auta poziom oleju był w normie a przy 55 tyś auto miało serwis więc niemożliwe żeby zjadł tego oleju jakieś większe ilości więc może dlatego nie zdecydowali się na czyszczenie. Proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie czyścili intercoolera mówiąc że olej sam się wypali.
To raczej mało prawdopodobne. W dolocie nie ma wysokich temp. żeby coś się samo wypaliło. Intecooler wypada jednak wyczyścić. Sposoby są juz opisane na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! najpierw wyjaśnie bo chyba nikt tutaj jescze nowemu użytkownikowi turbo diesla nie wyjaśnił, że każdy ww. egzemplarz będzie mieć trochę tego oleju w przewodach to po prostu norma! nie znam samochodu z silnikiem turbo diesla który po przez turbinę nie puści oleju, a jeśli ktoś mówi, że u niego w przewodach nie mam nawet grama oleju to po prostu kłamie. Olej jest wiec czymś normalnym - kwestia jest teraz tylko w jakich ilościach? jeśli na 20 tys. km. dolejesz 1 litr jest jak najbardziej w porządku, jeśli na 5 tys. km. dolewasz 1 litr to regeneracja turbo. Jeśli masz diesla z 2002 r . z przebiegiem ok. 60 tys. km sprowadzonego to chyba kupiony był zeby stac a nie jeździć<ok> ale wyjątki się zdarzają. W mojej miejscowości koleś MII sprzedawał z przebiegiem 180 tys. km teraz patrzę na allegro już zmalało to 75 tys. km tak w trzy miesiące:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wujek ma znajomego w salonie renault. Sprawdził mi samochód po numerze nadwozia i jego użytkownik przez pierwsze dwa lata zrobił nim zaledwie 13 tyś km. Rejestracja była w 2003, a rozrząd wymieniany był w 2008 wiec zgodnie z zaleceniami serwisowymi po 5 latach bo autko miało zaledwie 55 tyś przebiegu wtedy. Wszystko układa się logicznie, więc nie sądzę, że licznik był kręcony no ale nic na tym świecie nie jest pewne. Być może i dlatego turbina lała olejem, skoro to był "niedzielny kierowca"... co do tego oleju w przewodach to nie jest go dużo, więc może masz rację... Zostaje jeszcze kwestia tych kropli oleju pod turbiną. Może jakiś przewód nie trzyma... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario ma rację - u mnie minimalnie na połączeniu z intercoolerem pojawia się "olejowe zapocenie". Jest to całkiem normalne zjawisko <ok> Po 20k oleju ubywa minimalnie - nie ma potrzeby dolewać między przeglądami. W serwisie jeszcze na gwarancji dociągali mi opaskę, ale nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem tez taki problem, ze głowica od góry była cała w oleju. Problemem okazała sie nieszczelna rura która wychodzi od kolekra ssącego, jej oznaczenie zaczyna się od PIE...., dalej nie pamiętam. Najgorzsze jest to, że tak rura w zamiennikach nie wystęuje. Gdy pytał w serwisie Renault w Kaliszu to wyspiewali mi za ta rure 550zł. Na czszęscie na alegro udało mi sie kupic uzywaną za 150zł, która jest nie uszkodzona. Z tego co wiem to ta rura jest bardzo chodliwą częscią na rynku wtórnym, często ulega uszkodzeniu ze względu na wysoką temperature która tam występuje, pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, ja też mam podobny problem ze scenikiem 1,9 dci 120km z 2003r. Bierze mi 1l na 1000km, turbine wysłałem do regeneracji we Wrocławiu i dalej olej znika, więc turbina nie jest powodem. Auto nie kopci, moc w porządku, jeździ normalnie, więc co może być powodem? Jak wyciągnę wąż z odmy to trochę kopci z niego? Proszę o jakieś porady, z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
każdy ww. egzemplarz będzie mieć trochę tego oleju w przewodach to po prostu norma!

Rok użytkowania samochodu i potwierdzam opinię Dario. Olej jest i będzie w tych przewodach, ale turbina pobiera go w tak małych ilościach, że spokojnie nie dolewam oleju między wymianami. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!