Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działają wskaźniki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W mojej megi nagle przestały działać wskaźniki (prędkość, obroty, temp. silnika i wskaźnik paliwa). Próbowałem gasić silnik, zamykać autko itp. W schemacie z serwera nie widzę bezpiecznika bezpośrednio od tego. Jest bezp. od tablicy wskaźników (zegary i komp.) . Pozostałe kontrolki działają (światła, hamulec, kierunki itp.). Nie działają tylko "strzałki"

 

Pls o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam w mojej meganie II mam taki problem że w czasie jazdy pojawia sie na tablicy kontrolka SERVICE wraz z komunikatem " electronica anomalia " trwa to przeważnie ok 5sekund po tym czasie wraca wszystko do normy service gaśnie.Objawy jakie towarzyszą to wyłączenie i spadek do zera wskażnika prędkości wraz z obrotomierzem pozostałe wskażniki OK podświetlenie działa tylko chwilowe opadnięcie do zera po czym powrót do prędkości i obrotów jakie mam w danej chwili czasami tylko obrotomierz tak sie zachowuje ale w większości to obydwa zegary naraz :-? tak ok raz w tygodniu jest ten problem podczas jazdy.

 

gdzie szukać przyczyny może macie podobny problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

U mnie podobnie. Mechanir cos tam robiąc rozładował akumulator. Potem podłączył go do ładowania, nie odpinając klem. Naładował, odpalił i teraz wskazówka obrotomierza przy włączonym silniku pokazuje 0, kiedy docisnę gazu wskazówka idzie do góry ale wskazanie jest za niskie. Wskaźnik paliwa pokazuje o pół baku za duż a po wyłączeniu opada do połowy skali a wskaźnik obrotów poniżej zera - strzałka jest pionowo w dół. Reszta wskaźnikeów i kontrolek działa poprawnie. Co to może być ?Co z tym robić? Nie pomogło odpięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbować odłączyć akumulator, odłączyć liczniki, podłączyć akumulator i odpalić, zgasić, odłączyć akumulator, podłączyć liczniki, podłączyć akumulator i spróbować wtedy...

Auto odpala bez problemu przy odłączonych licznikach - testowałem to, jak zmieniałem zegary i podświetlenie u siebie.

Jak odłączyć liczniki opisane jest w dziale zmiany podświetlenia w licznikach.

Może też spróbować bez części o odpalania samochodu bez liczników.

 

Jeżeli wskazanie jest nieprawidłowe, ale wskazówki się ruszają to rozebrać liczniki, ustawić wskazówki w pozycji "zerowej" przez ściągnięcie ich, pokręcenie w lewo, zakładając wówczas lekko wskazówki, a następnie zamontowanie ich w pozycji "zerowej". Ważne, by zakładając wskazówki ostatecznie nie dociskać ich do końca - najlepiej podłożyć np kartę kredytową między papier liczników a wskazówkę. I tak z każdą wskazówką, która wskazuje źle.

Sam jeździłem kilka miesięcy bez dobrze założonej wskazówki od prędkościomierza, i dopiero na zlocie w Krzepicach DrNo powiedział mi, że tak trzeba to zrobić <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw wszedł w tryb serwisowy licznika (opisane na forum) i sprawdził czy nie ma błędów i je skasował a jak to nie pomoże to reset przez odłaczenie akumulatora .Wskazówki nie mogły się same poprzestawiać jak się ich nie demontuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw wszedł w tryb serwisowy licznika (opisane na forum) i sprawdził czy nie ma błędów i je skasował a jak to nie pomoże to reset przez odłaczenie akumulatora .

 

Tak byłem kiedyś u elektrtyka przy okazji zmiany języka w komp. pokładowym na j. angielski pozieważ komunikaty w hiszpańskim języku były trochę denerwujące. Błędy okazały się niegroźne elektryk mówił że to wskutek odłączenia akumulatora kiedyś pojawiły się występujące objawy szalejących wskażników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś jednak zechciał poczytać forum tak jak sugerowałem to byś się doczytał że "tryb serwisowy "możesz zrobić sam.

Wkładasz kartę do czytnika nie naciskasz ani sprzęgła ani hamulca ,Naciskasz jednocześnie przycisk START i przycisk od komputera i trzymasz do chwili aż zapalą się lampki na liczniku a wskazówki zaczną sobie chodzić od 0 do maxa puszczasz przyciski

Naciskasz raz na przycisk komputera i sprawdzasz czy masz błędy

Jeżeli masz błąd to wciskasz przycisk reset na liczniku

Następnie znowu naciśnij przycisk komputera aż sprawdzisz wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podepnę się pod temat - dzisiaj spalił mi się bezpiecznik na klemie akumulatora - wskaźniki zatrzymały się na w dziwnych miejscach - obrotomierz poniżej skali natomiast wskaźnik poziomu paliwa mniej/więcej w połowie. Oczywiście akumulator był odłączony, test wskaźników również zrobiony - wskazówki chodzą w swoich nowych zakresach. Czy jest jakiś sposób aby zresetować ich położenie czy też jedyną możliwością jest wyjęcie licznika i ręczne poprawienie ich położeń początkowych?

 

efd4f085f470bbafm.jpg 8d6f823d8bed7d98m.jpg

Edytowane przez krysk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!