Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co to znaczy kompletny rozrząd?


prze33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcę wymienić rozrząd, ale że jestem raczej laikiem jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne w samochodzie, więc zastanawiam się co to znaczy kompletny rozrząd. Na allegro np. kompletny rozrząd to :

 

pasek, pompa wody, rolka napinająca a więc 3 rzeczy, cena ok.500zł

 

W sklepach internetowych dodatkowo można znaleść części wchodzące w skład rozrządu (oprócz w/w) takie jak:

 

Rolka prowadzące chyba dwie

Rolka paska alternatora

pasek alternatora

 

Więc mam pytanie: z jakich części tak naprawdę składa się cały kompletny rozrząd do megane II 1.9dci 120km 2004r ?

Bo sprzedają niby komplety (pasek, pompa wody, rolka napinająca) a wychodzi że trzeba dokupić jeszcze 2 rolki prowadzące, rolka paska alternatora i pasek alternatora tak? Czy jak to w końcu jest...

 

I czy w mojej megance pompa chodzi na pasku rozrządu?

Dzięki z góry za pomoc.

P.S.Nie wiem co to znaczy megane II phI-zaznaczyłem bo musiałem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest kompletny rozrząd do 1.9dCi

pasek, pompa wody, rolka napinająca a więc 3 rzeczy, cena ok.500zł

Powinienes wymienic do tego jeszcze pasek wielorowkowy(alternatora) i płyn chłodzący nie zaszkodzi przy okazji.

W Twoim silniku pompa napędzana jest paskiem rozrządu.

Zaznaczyłeś dobrze,masz megane ph1,czyli przed liftem,po była juz ph2 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prze33, najlepiej podjedź sobie do ASO i niech Ci powiedzą co wchodzi w skład zestawu. U mnie jak się okazało w komplecie jest koło montowane na wałek rozrządu. Na allegro nikt takiego kompletu nie sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaleceniach serwisowych (NT - noty techniczne) zapisane jest aby w przypadku zdjęcia paska alternatora, czy jak kto woli akcesorii, sprawdzić i ewentualnie wymienić rolki; prowadzącą, napinacz i rolkę alternatora (sprzęgło jednokierunkowe). Stąd być może trafiłeś na taki komplet, jakby dodatkowy. Ze swej strony powiem, że warto na te elementy również zwrócić uwagę. Może nie koniecznie od razu kupować i wymieniać ale pooglądać zawsze warto. Wymontowanie tych elementów z silnika nie jest też jakimś wielkim problemem. W końcu sam w garażu sobie z tym poradziłem, przy pomocy jednego klucza. Z rolką alternatora jest największy problem, bo żeby ją odkręcić trzeba mieć specjalny klucz, a ten trochę kosztuje. Nie mniej wystarczy jak się ją sprawdzi najprostszą metodą, czy nie kiwa się na boki, nie ma widocznych pęknięć i nie obciera o alternator.

Ze swojej strony doradzę, abyś przy okazji kupił nowy pasek alternatora, to warto wymienić razem z rozrządem robota ta sama, a koszt paska to ok 50 zł do mojego silnika. Zerwanie paska akcesorii często powoduje przestawienie rozrządu - kawałki paska lubią dostać się pod koło pasowe na wale głównym i w tedy często jest klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu..

Wiecie może jakiej firmy jest stosowany rozrząd na pierwszy montaż (tzn tak jak w fabryce wyjezdza)?

W szczególności

-pompa wody

-pasek

 

Dużo na allegro pasków firmy "Gates progrip" czy to oryginał?

 

Silnik 1.5 dCi K9K 722

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś w sklepie gościu powiedział że oryginalne są dwa rodzaje 300 zl rolka napinacz i pasek i 320 różnych firm. Ale nie chciał mi zdradzić jakich to firm jest

 

Która firma lepsza?:>

Gates czy Contitech

 

Bo na rolkę kierunkową, rolkę napinacza i pompę kupię raczej firmy RUVILLE..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarówno Gates, Contitech jak i Dayco produkują paski o podobnych parametrach, więc jeśli chodzi o pasek to wystarczy wybrać najtańszy z tej trójki i już... czyli Dayco.

Rolki Ruville, SKF lub INA - z całą pewnością każda z nich wytrzyma te 90tys km.

 

Moim zdaniem warto także przyjrzeć się kole rozrządu przy tej okazji, bo to słaby punkt silników renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!