Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

co to znaczy kompletny rozrząd?


prze33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcę wymienić rozrząd, ale że jestem raczej laikiem jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne w samochodzie, więc zastanawiam się co to znaczy kompletny rozrząd. Na allegro np. kompletny rozrząd to :

 

pasek, pompa wody, rolka napinająca a więc 3 rzeczy, cena ok.500zł

 

W sklepach internetowych dodatkowo można znaleść części wchodzące w skład rozrządu (oprócz w/w) takie jak:

 

Rolka prowadzące chyba dwie

Rolka paska alternatora

pasek alternatora

 

Więc mam pytanie: z jakich części tak naprawdę składa się cały kompletny rozrząd do megane II 1.9dci 120km 2004r ?

Bo sprzedają niby komplety (pasek, pompa wody, rolka napinająca) a wychodzi że trzeba dokupić jeszcze 2 rolki prowadzące, rolka paska alternatora i pasek alternatora tak? Czy jak to w końcu jest...

 

I czy w mojej megance pompa chodzi na pasku rozrządu?

Dzięki z góry za pomoc.

P.S.Nie wiem co to znaczy megane II phI-zaznaczyłem bo musiałem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest kompletny rozrząd do 1.9dCi

pasek, pompa wody, rolka napinająca a więc 3 rzeczy, cena ok.500zł

Powinienes wymienic do tego jeszcze pasek wielorowkowy(alternatora) i płyn chłodzący nie zaszkodzi przy okazji.

W Twoim silniku pompa napędzana jest paskiem rozrządu.

Zaznaczyłeś dobrze,masz megane ph1,czyli przed liftem,po była juz ph2 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prze33, najlepiej podjedź sobie do ASO i niech Ci powiedzą co wchodzi w skład zestawu. U mnie jak się okazało w komplecie jest koło montowane na wałek rozrządu. Na allegro nikt takiego kompletu nie sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaleceniach serwisowych (NT - noty techniczne) zapisane jest aby w przypadku zdjęcia paska alternatora, czy jak kto woli akcesorii, sprawdzić i ewentualnie wymienić rolki; prowadzącą, napinacz i rolkę alternatora (sprzęgło jednokierunkowe). Stąd być może trafiłeś na taki komplet, jakby dodatkowy. Ze swej strony powiem, że warto na te elementy również zwrócić uwagę. Może nie koniecznie od razu kupować i wymieniać ale pooglądać zawsze warto. Wymontowanie tych elementów z silnika nie jest też jakimś wielkim problemem. W końcu sam w garażu sobie z tym poradziłem, przy pomocy jednego klucza. Z rolką alternatora jest największy problem, bo żeby ją odkręcić trzeba mieć specjalny klucz, a ten trochę kosztuje. Nie mniej wystarczy jak się ją sprawdzi najprostszą metodą, czy nie kiwa się na boki, nie ma widocznych pęknięć i nie obciera o alternator.

Ze swojej strony doradzę, abyś przy okazji kupił nowy pasek alternatora, to warto wymienić razem z rozrządem robota ta sama, a koszt paska to ok 50 zł do mojego silnika. Zerwanie paska akcesorii często powoduje przestawienie rozrządu - kawałki paska lubią dostać się pod koło pasowe na wale głównym i w tedy często jest klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu..

Wiecie może jakiej firmy jest stosowany rozrząd na pierwszy montaż (tzn tak jak w fabryce wyjezdza)?

W szczególności

-pompa wody

-pasek

 

Dużo na allegro pasków firmy "Gates progrip" czy to oryginał?

 

Silnik 1.5 dCi K9K 722

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś w sklepie gościu powiedział że oryginalne są dwa rodzaje 300 zl rolka napinacz i pasek i 320 różnych firm. Ale nie chciał mi zdradzić jakich to firm jest

 

Która firma lepsza?:>

Gates czy Contitech

 

Bo na rolkę kierunkową, rolkę napinacza i pompę kupię raczej firmy RUVILLE..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarówno Gates, Contitech jak i Dayco produkują paski o podobnych parametrach, więc jeśli chodzi o pasek to wystarczy wybrać najtańszy z tej trójki i już... czyli Dayco.

Rolki Ruville, SKF lub INA - z całą pewnością każda z nich wytrzyma te 90tys km.

 

Moim zdaniem warto także przyjrzeć się kole rozrządu przy tej okazji, bo to słaby punkt silników renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!