Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przeplywomierz


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zmuszony jestem wymienic przepływomierz. zauważyłem ze wewnątrz tulei jedna z blaszek jest przerwana. Sadze ze to one wlasnie odpowiedzialne sa za "czytanie" wrtosci przepływającego powietrza. A skoro uszkodzona to czytane wartosci beda fałszowane.

Szukałem przepływomoerza w necie i cena oryginalnego bosha mnie troche przytłoczyła, 550-700 PLN. ale sa tez zaminniki. tansze..

MOje pytanie to czy z praktyki ktos moze powiedziec cos o tych zaminnikach. czy sa nalezycie wykonane i pewne w swojej pracy??

Pozatym mam tez pytanie czy ten sam przpływomierz z mojego scenica I ph II 1.9 dci wystepuje tez w innych autach. Moze wybiore sie na szrot i uda mi sie znaleźć taki sam ale w innym aucie, tyle ze nie wiem w jakich szukać. Jesli ktos wie to prosze o pewne podpowiedzi

dzieki, stempel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj zamiennika - to już sprawdzone przez kilku użytkowników forum.

Nowy oryginał rzeczywiście jest drogi, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest kupno używanego oryginału, ale o DOKŁADNIE takim samym numerze jak oryginał który miałeś w aucie. W tych samych rocznikach były różne numery, także jest to ważne.

Przepływka będzie też pasować od "zwykłej" Megany 1,9dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam na swoim scenicu 1.9 dci 2001 r. przetestowałem dwa przepływomierze nowe nieoryginalne, które niestety (pierwszy po 3 miesiącach a drugi po około 300 kilometrach) padły. Bardzo nie polecam zamienników bo są g..no warte. Kupiłem za około 100 zł (nieoryginalne kosztują około 200 zł) oryginalny przepływomierz na allegro (oczywiście używany) i chodzi już kilka miesięcy bez problemu (zauważyłem również spadek spalania w porównaniu do tych nieoryginalnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

anwili, na pewno nie jest to wina przepływomierza. A objawy uszkodzonego przepływomierza? Brak mocy, mała prędkość max czyli jak spod świateł bierze cie fiat cc lub maluch to masz przepływke do wymiany :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety, oprócz problemów z odpalaniem, mój silnik jest strasznie mułowaty. Boję się ścigać np. z fiatem cc, aby nie zrobić sobie przypału. A gdy próbuję dorównać innemu pojazdowi, który oddala się, widzę w lusterku wstecznym chmurę czarnego dymu.

Jak można samemu sprawdzić ten przepływomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszym wykryciem jest odpięcie wtyczki od przepływomierza (wiązka bodajże 4 przewodów - wkładasz rękę za filtr powietrza i wyciągasz tą szeroką wtyczkę, odpalasz auto i cieszysz się z jazdy. Jeśli reszta osprzętu jest sprawna, to po odpięciu przepływomierza auto zacznie jeździć normalnie (rakieta), gdyż komputer ustawi się na wartości domyślne i wszystko wróci do normy (wiem na 100%, gdyż sam tak jeździłem z odpiętą przepływką chyba z 2 miesiące dopóki nie kupiłem nowej). Jeśli po odpięciu samochód dalej zachowuje się nienormalnie to oznacza, że coś innego jest walnięte (może być też tak, że masz walnięty przepływomierz oraz inny element).

 

[ Dodano: 2009-08-22, 23:46 ]

Nie chciałbym straszyć ale jeśli oprócz mułowatości jest jeszcze kłopot z odpalaniem to może to być grubsza sprawa np.: wtryskiwacze, pompa paliwa). Najpierw jednak sprawdź przepływomierz (odepnij go tylko i będzie wszystko wiadomo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za cenne rady. Dzisiaj zrobię tak jak kolega Koza radzi i zobaczymy ten przepływomierz.

Za problemy z odpalaniem w moim aucie, winny jest czujnik położenia wału. Może nie sam czujnik, bo on jest sprawny, ale jakieś wadliwe działanie tego układu. Nie mogę dojść do przyczyny tego stanu.

Problemy z tym czujnikiem pojawiły się po wymianie sprzęgła. Podpięcie pod komp. wykazuje uszkodz. czujnik poł. wału. Wymieniłem na nowy oryginał, pomogło na parę dni i znów to samo. Wykręcenie i sprawdzenie tego czujnika, znów pomogło na tydzień. I tak od kilku miesięcy wykręcam i przykręcam czujnik (czyścić nie ma, co) raz w tygodniu, co poprawia odpalanie na parę dni, ale tak nie może być. Mam pewne zastrzeżenia do wtyczki, nawet kupiłem nową z wychodzącymi kabelkami o dł. ok. 10 cm. Chciałem odciąć starą i przylutować nową wtyczkę, ale słyszałem od pewnego mechanika, że to zły pomysł, bo zmieni się w ten sposób oporność przewodu i może być jeszcze gorzej. Prawda czy fałsz?

Mam jeszcze jedno pytanie, gdy silnik nie chce zapalić po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, zapala się kontrolka zygzak w prostokącie. Co to znaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę przeczyściłem wtyczkę, poprawiłem i wyczyściłem dokładnie styki, popsikałem kontaktem, sprawdziłem kabelki bez odkręcania czujnika poł. wału i nic nie pomogło. W niedziele rano zapalił za trzecim razem. Następnie odkręciłem czujnik i zamontowałem ponownie i dzisiaj w poniedziałek rano zapalił za pierwszym razem. I tak będzie jak zwykle przez trzy, cztery dni i znów ten sam problem. Co jest u licha?

Odnośnie przepływomierza, odpięcie wtyczki znacznie pogarszyło osiągi silnika. Jako tako przyspieszał do obrotów ok 1600 - 1800 a powyżej słabiutko. Czyli co, przepływomierz sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie po odpięciu powinien w pełnym zakresie obrotów dobrze kręcić, skoro pow. 1800 obr. jest gorzej to może być grubsza sprawa, np. turbina, ale tutaj już za wiele nie pomogę. Proponuje zagłębić się w temacie co podałem wcześniej i tam szukać odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, że przepływomierz jest sprawny a na 90% coś jest z turbiną lub jakimś elementem z nią związanym bezpośrednio, gdyż właśnie turbina powinna się załączać przy 1800 obr./min. a u ciebie wtedy właśnie jest najgorzej a więc się nie załącza albo źle funkcjonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!