Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III RS (Sport)


pecado

Rekomendowane odpowiedzi

mam niejasne wrażenie, że znów przeoczyłem jakiś temat, ale w najgorszym przypadku mod będzie miał co usuwać :D

źródło + zdjęcia

po naszemu szłoby to tak:

* silnik benzynowy, 2.0, 16V, turbo

* 250KM (184kW) przy 5500 obr/min

* 340Nm przy 3,000 obr/min

może być? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mało mocy na takie auto...

Fakt, że jak na "Sport" to nie wysili się. Zwłaszcza, że mieli jednostki benzynowe o większej pojemności i niewiele mniejszej mocy ładowane w standardzie (3.0 V6 montowany do Laguny). Tu dali mocno doładowany czterocylindrowy silniczek... trochę to dziwne, ale kto by zrozumiał ludzi jedzących z własnej woli żaby i uznających barszcz za ciężką zupę :D

Z drugiej strony może być też tak, że nie chcieli przesadzić. Jeśli to nadal napęd na przód to większa moc mogłaby skończyc się dramatyczną utratą kontroli nad autem. Pamiętam TopGear gdzie Clarkson cieszył się jak dziecko jeżdżąc R26 bo była "agresywne" (i co zakręt to na trzech kołach go brał, bo lekka dupa bez napędu miała własne pomysły nt "gdzie jechać"). Tenże sam Clarkson zwracał uwagę na to, że równolegle testowany Opel Astra GTC (bodajże), który miał wyraźnie większą moc - nie dawał się już sensownie prowadzić bo przeniesienie tak dużej mocy na przednią oś dawało mnóstwo "ciekawych" efektów, w większości niepożądanych (można się zgadzać z Clarksonem lub nie, ale ma on tą przewagę nad większością z nas, że oba samochody prowadził na torze :D )

 

rozumiem że nie będzie ich tylko w żółtych kolorach

Teoretycznie... R26 w obu wariantach miał chyba całe trzy albo cztery warianty kolorystyczne, więc szanse jakieś tam są :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0V6 by pewnie weszło, ale przecież to duży i ciężki silnik, dramatycznie by to zmieniło rozkład masy, i tak już mało korzystny, przy silniku przed przednią osią a napędę równeiż na przednią. Niby dlaczego np Merc SLS będzie miał: silnik z przodu a skrzynia, most i napęd z tyłu? To daje rozkład masy 51:49. Jakby do hothatcha wsadzili V6 to gratis do bagażnika pewnie by dorzucali 3 płyty chodnikowe, teściową albo dojazdówkę z litej stali.

 

Co do niepożądanych efektów na przedniej osi, choćby słynne skręcanie mocą na różnicówce. Podczas przyśpieszania, auto z idealną geometrią, zaczyna skręcać, tak długo jak wciśnięty jest gaz, ponieważ mechanizm różnicowy oraz inna długoś obu osi napędowych, nie "wytrzymują" mocy i momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkład masy to clue, zgadzam się.

Ino wspomniany SLS jak i inne Merce tej grupy to autka od śrubki projektowane jako sportowe, więc tam nawet fakt, że maska jest wielkości kortu tenisowego nie jest tylko "lansem". Nie wspominając o tym, że tam nie tylko skrzynia i most są z tyłu - kabina też jakby :D

Inna rzecz, że jak się robi napęd na tyle koła to raczej trudno jest wstawiać most z przodu - a to też jest cecha "superaut" (napęd na tył).

Renault nie budowało nowego modelu, nie próbowało robić super-auta, tylko zgodnie z "tradycją" usportowiło istniejący, więc napotkało na inne problemy, choćby własnie rozkład masy. Stąd pewno taki, a nie inny silnik i jego osiągi - efekt kompromisów.

Oczywiście, że oryginalny 3.0 V6 to kloc, nie sugerowałem swapa :D wskazałem tylko, że potencjalnie sa w stanie wyprodukować mocniejszą jednostkę. Jaką miałaby masę, osiągi, jak wpłynęłaby na trakcję - to już wróżbiarstwo, od czasu wspomnianej Laguny, w której ów 3.0 był montowany minęło parę lat i powstało w tym czasie wiele nowych rozwiązań. Mimo to - po ponownym zastanowieniu - dochodzę do wniosku, że skoro potencjalnie mogli, a nie zrobili - to jest widocznie ku temu poważna przyczyna.

 

Tym niemniej - MIII RS jest jaka jest, niebrzydka, nieprzesadzona - może być b. fajnym autkiem dla miłośników takich konstrukcji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem powinni zrobić wersję RS+, na kształt Clio Williams (?) z silnikiem 3.0V6T centralnie i napęd na cztery łapki :D Takie coś bym chętnie posiadał! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A moim zdaniem powinni zrobić wersję RS+, na kształt Clio Williams (?) z silnikiem 3.0V6T centralnie i napęd na cztery łapki :D Takie coś bym chętnie posiadał! :D

 

Żaden Williams. Williams, to była klasyczna ośka, silnik F7R (2.0 16V, 150 KM) - baza homologacyjna pod rajdówki klasy N3 i A7. I to był najlepszy hot-hatch swoich czasów. Clio 3.0 V6 - owszem istniało, ale w budzie Clio II (phase 1 i 2), silnik był umieszczony centralnie, napęd na tył i było to auto kompletnie bez sensu. Właściwie niemożliwe do opanowania, w rajdach absolutnie nie do zastosowania, wyścigowe wersje chyba jakieśtam były, ale generalnie bez większych sukcesów. Auto poszło w zapomnienie i dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio 3.0 V6 - owszem istniało, ale w budzie Clio II (phase 1 i 2), silnik był umieszczony centralnie, napęd na tył i było to auto kompletnie bez sensu.

A to było i jest moje marzenie :-P Jakbym tylko miał możliwość to bym kupił takie cudo jako drugie auto. Renówka w ten sposób nie pierwszy raz udowodniła że ma jaja ryzykując stworzenie takiego produktu, tak jak kiedyś Renault 5 turbo czy jakoś tak. Ta piąteczka była właśnie protoplastą Clio V6 Sport, a że wózek jeden i drugi jest u nas rzadziej spotykany niż oklepane Porsche, Ferrari i Lamborghini to tylko plus dla niego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta z ogłoszenia jest wystawiona już od kilku lat i ciągle te same zdjęcia, cena kiedyś była 65 tys. zł. Na takie coś musi być amator/kolekcjoner, być może kiedyś się sprzeda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!