Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gumy stabilizatora - wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

od jakiegos czasu jadąc moim autem mozna było usłyszeć dokuczliwy stukot wydobywający sie z przedniej cześci pojazdu. stuki były bardziej dokuczliwe w dni pogodne natomiast kiedy była pogoda deszczowa było to mniej odczuwalne.

 

kilka dni temu po przejażdzce w pogodny dzień skręciłem kołami i sprawdziłem stan łączników stabilizatora , zarówno jeden jak i drugi był dosyć luźny wiec zakupiłem i wymieniłem oba na raz, lecz dokuczliwy stukot podczas jazdy nie ustał. Teraz mam zamiar wymienić gumy stabilizatora .

w związku z powyższym mam kilka pytań:

 

czy ktoś z forumowiczów wymieniał gumy stabilizatora w megane II ?

czy jest dużo pracy przy ich wymianie ??

czy trzeba demontować jakieś dodatkowe części żeby sie dostać do tych gum (np nadkole itp.)??

czy gumy te najlepiej wymienia sie z korzystając z kanału czy również jest możliwa ich wymiana podnosząc auto na zwykłym podniśniku??

gdzie najlepiej zakupić i jakiej firmy gumy stabilizatora do megane II??

 

zauważyłem ze drążek stabilizatora mocowany jest do sanek i jest dosyć trudny dostęp do miejsc jego mocowania dlatego też chciałbym sie upewnić czy dam rade to samemu zrobić na parkingu osiedlowym.

 

[ Dodano: 2009-05-20, 19:34 ]

i znów na odpowiedz czekalem kilka dni a i tak musze sobie sam odpowiedziec na moje pytanie co stawia pod znakiem zapytania fakt korzystania z tego forum

 

tak wiec gumy stabilizatora w megan II wymienia sie nie łatwo. dostep do miejsc mocowania drążka stabilizatora jest znikomy. po sciągnieciu osłony silnika do śruby trzymającej uchwyt wraz z gumą po prawej stronie mozna sie dostac kluczem płaskim lecz po odkreceniu sruby jest problem z wyciągnięciem gumy stabilizatora żeby włożyć noiwą gume trzeba sie bawic dłużej . jesli chodzi o lewą strone to na dobrą sprawe sruby mocującej uchwyt wraz z gumą wogóle nie widać zasłania ją maglownica nie wiem jak wymieniają to w aso, ale żeby sie tam dostać najlepiej byłoby wymontować silnik:). ze wzgledu na to ze stuki w moim aucie wydobywały sie z prawej strony wymieniłem wraz ze znajomym w ciągu ok 1.5 godziny tylko prawą gume lewą sobie odpusciłem .

mimo ze stara guma stabilizatora wyglądała jak nowa wymieniłem ją lecz stuki nie ustały. całe zawieszenie scisłe, nowe łączniki nowa guma stabilizatora, sworznie ścisłe, końcówki drążka kierowniczego tez, nie wiem co moze stukac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cięcie
]

nie zakładałem tematu po to aby zapytac co jest powodem stuków w przednim zawieszeniu tylko po to zeby sie dowiedziec czy dużo jest pracy przy wymianie gum stabilizatora. odpowiedzi nie otrzymalem pewnie dlatego ze większoc forumowiczów nie ma pojeciaja jak wygląda guma stabilizatora i gdzie sie ona znajduje

[ Dodano: 2009-05-27, 15:04 ]

A nie lepiej podjechać na warsztat niż samemu się doktoryzować. Wydasz 20 zł i będziesz wiedział co wali.

z branżą motoryzacyjną związany jestem od kilku lat. zawsze osobiscie diagnozuje usterki w swoich autach i w miare mozliwosci same je usuwam, gdybym posiadał garaz wyposażony w narzedzia warsztatowe takie jak prasa ,kompresor, podnośnik sam tez bym wszystko naprawiał.

 

Radzę też przypomnieć sobie regulamin forum :!: Doczytasz tam o zasadach pisania postów i cytowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam do wymiany gumy stabilizatora , lecz mam problem z ich wymianą

Po ściągnięciu koła mam dostep do jednej śruby obejmy mocującej gume , a drugiej wogóle nie widzę nawet od spodu auta.Podejrzewam że trzeba ściągnąć kołyske by się dostać do drugiej tylko nie za bardzo wiem jak to zrobić

Może ktoś posiada manuala wymiany gum stabilizatora , albo sam je wymieniał i posiada jakiś schemat , które śruby odkręcić by się dostać do 2 śruby obejmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem na forum to jedna jest sprytnie schowana za przekładnią kierowniczą i do niej dojście jest fatalne. Do drugiej po stronie pasażera można dostać się bez problemu. Instrukcja odnośnie samochodu jest do pobrania na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 9 miesięcy temu...

Połączono.

Witam wszystkich posiadaczy meganek. Proszę o pomoc. Chciałbym wymienić sam gumy wewnętrzne stabilizatora. Proszę o pomoc osoby które to już robiły. Posiadam Megane II ph I 2004 rok kombi. Proszę o opis jak to zrobić bo nie mam pojęcia. Każda wskazówka sie przyda lub poradnik. Pewnie są do tego jakieś triki. Bardzo z góry dziękuję.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!