Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gumy stabilizatora - wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

od jakiegos czasu jadąc moim autem mozna było usłyszeć dokuczliwy stukot wydobywający sie z przedniej cześci pojazdu. stuki były bardziej dokuczliwe w dni pogodne natomiast kiedy była pogoda deszczowa było to mniej odczuwalne.

 

kilka dni temu po przejażdzce w pogodny dzień skręciłem kołami i sprawdziłem stan łączników stabilizatora , zarówno jeden jak i drugi był dosyć luźny wiec zakupiłem i wymieniłem oba na raz, lecz dokuczliwy stukot podczas jazdy nie ustał. Teraz mam zamiar wymienić gumy stabilizatora .

w związku z powyższym mam kilka pytań:

 

czy ktoś z forumowiczów wymieniał gumy stabilizatora w megane II ?

czy jest dużo pracy przy ich wymianie ??

czy trzeba demontować jakieś dodatkowe części żeby sie dostać do tych gum (np nadkole itp.)??

czy gumy te najlepiej wymienia sie z korzystając z kanału czy również jest możliwa ich wymiana podnosząc auto na zwykłym podniśniku??

gdzie najlepiej zakupić i jakiej firmy gumy stabilizatora do megane II??

 

zauważyłem ze drążek stabilizatora mocowany jest do sanek i jest dosyć trudny dostęp do miejsc jego mocowania dlatego też chciałbym sie upewnić czy dam rade to samemu zrobić na parkingu osiedlowym.

 

[ Dodano: 2009-05-20, 19:34 ]

i znów na odpowiedz czekalem kilka dni a i tak musze sobie sam odpowiedziec na moje pytanie co stawia pod znakiem zapytania fakt korzystania z tego forum

 

tak wiec gumy stabilizatora w megan II wymienia sie nie łatwo. dostep do miejsc mocowania drążka stabilizatora jest znikomy. po sciągnieciu osłony silnika do śruby trzymającej uchwyt wraz z gumą po prawej stronie mozna sie dostac kluczem płaskim lecz po odkreceniu sruby jest problem z wyciągnięciem gumy stabilizatora żeby włożyć noiwą gume trzeba sie bawic dłużej . jesli chodzi o lewą strone to na dobrą sprawe sruby mocującej uchwyt wraz z gumą wogóle nie widać zasłania ją maglownica nie wiem jak wymieniają to w aso, ale żeby sie tam dostać najlepiej byłoby wymontować silnik:). ze wzgledu na to ze stuki w moim aucie wydobywały sie z prawej strony wymieniłem wraz ze znajomym w ciągu ok 1.5 godziny tylko prawą gume lewą sobie odpusciłem .

mimo ze stara guma stabilizatora wyglądała jak nowa wymieniłem ją lecz stuki nie ustały. całe zawieszenie scisłe, nowe łączniki nowa guma stabilizatora, sworznie ścisłe, końcówki drążka kierowniczego tez, nie wiem co moze stukac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cięcie
]

nie zakładałem tematu po to aby zapytac co jest powodem stuków w przednim zawieszeniu tylko po to zeby sie dowiedziec czy dużo jest pracy przy wymianie gum stabilizatora. odpowiedzi nie otrzymalem pewnie dlatego ze większoc forumowiczów nie ma pojeciaja jak wygląda guma stabilizatora i gdzie sie ona znajduje

[ Dodano: 2009-05-27, 15:04 ]

A nie lepiej podjechać na warsztat niż samemu się doktoryzować. Wydasz 20 zł i będziesz wiedział co wali.

z branżą motoryzacyjną związany jestem od kilku lat. zawsze osobiscie diagnozuje usterki w swoich autach i w miare mozliwosci same je usuwam, gdybym posiadał garaz wyposażony w narzedzia warsztatowe takie jak prasa ,kompresor, podnośnik sam tez bym wszystko naprawiał.

 

Radzę też przypomnieć sobie regulamin forum :!: Doczytasz tam o zasadach pisania postów i cytowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam do wymiany gumy stabilizatora , lecz mam problem z ich wymianą

Po ściągnięciu koła mam dostep do jednej śruby obejmy mocującej gume , a drugiej wogóle nie widzę nawet od spodu auta.Podejrzewam że trzeba ściągnąć kołyske by się dostać do drugiej tylko nie za bardzo wiem jak to zrobić

Może ktoś posiada manuala wymiany gum stabilizatora , albo sam je wymieniał i posiada jakiś schemat , które śruby odkręcić by się dostać do 2 śruby obejmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem na forum to jedna jest sprytnie schowana za przekładnią kierowniczą i do niej dojście jest fatalne. Do drugiej po stronie pasażera można dostać się bez problemu. Instrukcja odnośnie samochodu jest do pobrania na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 9 miesięcy temu...

Połączono.

Witam wszystkich posiadaczy meganek. Proszę o pomoc. Chciałbym wymienić sam gumy wewnętrzne stabilizatora. Proszę o pomoc osoby które to już robiły. Posiadam Megane II ph I 2004 rok kombi. Proszę o opis jak to zrobić bo nie mam pojęcia. Każda wskazówka sie przyda lub poradnik. Pewnie są do tego jakieś triki. Bardzo z góry dziękuję.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!