Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane po prostu się wyłączyła


Rekomendowane odpowiedzi

Wracając z pracy postanowiłam zajechać na stację bo kontrolka paliwa zapaliła mi się rano, z doświadczenia i pokazówki komputera zawsze do przejechania było jakieś 40-60 km. Przejechałam może 15, więc nie sądzę by była to wina braku paliwa - samochód bez żadnych innych reakcji po prostu zrobił pyk... i się wyłączył. Szczęście że było to kilkanaście metrów przed stacją, gdzie został dopchany ale nie o tym.

 

Nie dało się go odpalić, wyświetlał eletronic fault, steering fault, świeciła się kontrolka poduszki powietrznej (zniknęła później), a następnie ABS. Po jakimś 40 minutowym męczeniu samochodu włącz wyłącz chwilowo się zakrztusił, a po jakiś 10 minutach odpalił. I niby wszystko ok poza tymi błędami i tym, że nie wskazuje prędkości i aby go wyłączyć trzeba wcisnąć start/stop kilka razy (zazwyczaj łapie za 2-3 razem).

 

Pewnie nie obędzie się bez podłącznia go do kompa i teraz pytanie jak sądzicie - czy może to być tylko i wyłącznie electronic fault ? Wydaje mi się że abs działa, mój tż jeździł nim i twierdzi że ewidentnie czuć że załącza się ABS pomimo świecenia kontrolki. Czy podczas pchania samochodu mogło się uszkodzić coś od ABS ?

 

A w końcu czy nie znacie w Poznaniu miejsca gdzie podłączą mi go pod kompa, nie zedrą i ew. fachowo doradzą lub naprawią. Nie znam zaufanego serwisu który zajmowałby się elektroniką w Poznaniu.

 

Kolega z forum doradził że być może za cały ten cyrk odpowiedzialny może być bezpiecznik od ABS'u, dzisiaj z tym podziałam. Ale może ktoś miał podobny problem w takim zestawie bo przeszukiwając forum nie znalazłam odpowiedzi. Przeraża mnie też fakt że auto ot tak postanowiło się wyłączyć i co by było gdyby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić właśnie odebrałem renówkę z service. Poszła elektronika w skrzynce bezpieczników i jedna wiązka silnika. W promocji 2 tyś. Nie radzę kupować używek bywają takie sobie. Objawy miałem podobne - czasami wyłączały się szyby czasami wyłączało się wspomaganie zapalały się kontrolki silnik czasami odpalał za trzecim czwartym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku odpięty w pierwszej kolejności, bezpieczniki powymieniane. Nie było jeszcze czasu aby z Megi podjechać do warsztatu, ale gdzieś w międzyczasie podczas jazdy na chwilę zaskoczyła. Przestał się świecić abs, zaczął działać prędkościomierz... czy to kurcze możliwe żeby od jakiegoś głupiego błędu - bez powodu działy się takie rzeczy bo aż wierzyć mi się nie chce. Akumulator był niedawno wymieniany z tego co wiem, poza tymi cudami teraz i z klimą (działa gdy jest chłodniej, gdy jest 30 stopni nie działa) nie sprawia żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy Megi myjni dawno nie widziała, wstyd się przyznać ale to wynika z tego że mało się brudzi. Także opcja z wilgocią odpada. Po kolejnym restarcie aku wróciły wskazania z kompa (spalanie, odległość, ilość km do przeglądu itp). Reszta bez zmian.

 

Dodatkowa rzecz którą zauważyliśmy w autko to to, że nie blokuje kierownicy po zgaszeniu. Mój TŻ się zastanawia czy to nie jest główną przyczyną ... ale nic to ... czekam do wypłaty i jedziemy do Śremu na diagnostykę

 

kubak Wyskoczyło to na diagnostyce ? Oby to to nie było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sytuacja sie powtórzy to trzeba jechać. Teraz póki co, chyba bym sobie odpuścił, bo nie wiadomo jakiego rodzaju była usterka i czy pozostawiło to ślad w postaci zapisanego błędu. Mi to raczej wygląda na brak kontaktu np. masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja powtórzyła się w sobotę ... jako że auto stanęło na skrzyżowaniu skończyło się na lawecie. W niedziele wieczorem ruszyła z parkingu i jeździła do dzisiaj... gdy zgasła tuż przed przejazdem kolejowym. Zepchnęłam ją na bok, wykręciliśmy akumulator i wróciłam za kilka godzin. Przejechała kilka km i dokulałam ją do parkingu.

 

Gaśnie przy niskich obrotach :-? a później pojawia się elektronic fault... nic poza tym, że nie idzie zapalić. Do Śremu raczej nie dojadę i niestety skończy się to na wizycie w Aso na Pieluszyńskiej - chcąc nie chcąc nie mam innego wyjścia :-(

 

Dzisiaj ogarnęła mnie już bezradność na ten samochód, wiem że nie z pierwszej ręki itp ale jak do jasnej ciasnej ktoś ma wykryć usterkę kiedy samochód naprawia się i psuje kiedy mu pasuje. Wszyscy już mi radzą go sprzedać, co dla mnie jest ostatecznością ale to nie jest normalne co się dzieje z tym autem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Megi jest już po jednej naprawie w jednym warsztacie - spisali się dobrze, niestety komputer zawiódł. Pokazywał błąd sterownika zapłonu który wymienili, zrobili jeszcze kilka innych rzeczy - ale samochód po dwóch dniach stanął.

 

Pojechał na lawecie do Aso (tamten zakład nie był w stanie już nic zrobić, wg wskaząń kompa zostało wymienione co trzeba). Tydzień diagnostyki w Aso i wykryli usterkę - brak części zabezpieczających elektrykę na terenie silnika - wstępnie wycenili nas na 3-3,5 tys.

 

Morał: kupować tylko sprawdzony samochód, pomimo sprawdzenia u dwóch dobrych mechaników nie zauważyli żadnych niepokojących oznak do samochodu włożę dodatkowe 5 tys - gdybym wiedziała, kupiłabym po prostu droższy. Nie zmienia to mojej miłości do tego samochodu choć nie jeden by powiedział że ma już dosyć - jeśli tylko uda się naprawić na pewno jej nie sprzedam.

 

słuszne były Wasze tropy dotyczące wilgoci i zalania :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam. mam to samo, tylko nic nie działa, nie kręci. już wszystko sprawdzałem i nic. muszę go odpalić bo czeka mnie 400 km holowania, a servis mnie zrujnuje. I jescze jedno pytanie, bo kumpel ma taki sam model, co przełożyc żeby ta cholera odpaliła, czy jak przełoże kom. z pod schowka to odpali? i oczywiście karta +czytnik, bo chyba to będzie to. dziękki za pomoc.

post-18752-1253548934_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często bywa tak ze pada blokada kierownicy i z tąd te problemy z odpaleniem błędu czasem nie pokazuje i trzeba szukać problemu, ja mam (przyoszczędzoną) blokadę więc czasem ją przepinam zajmuje to może 5 min wystarczy wypiąć wtyczkę i wpiąć ją w nową blokadę ale ta opcja działa tylko wtedy kiedy mamy electronic fault i kierownica jest niezablokowana i oczywiscie ten właśnie problem wyskoczył, jest to dosyć częsty problem w megankach( raz na 2 tyg wymieniam taką blokadę), blokada jest połączona z kompem wtrysku pompą i całą resztą więc nie ma szans na odpalenie, jak będzie ktoś demontował blokadę z innego auta w celu jej podmiany pamiętajcie że tam jest lewy gwint kręcić srube należy w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara żeby ja odkręcić, inaczej urwiecie śrube( śruba ma specjalne nacięcie i bardzo łatwo jest zerwać łebek), i wtedy dodatkowych kilka minut czasem godzin zabawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!