Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie włącza się sprężarka od klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Jadąc po kolei;

1) bezpiecznik sprzęgła sprężarki, jest w skrzynce obok przekaźnika

2) czujnik ciśnienia klimatyzacji, tzw. presostat.

3) awaria panelu sterowania klimą,

4) awaria modułu dmuchawy.

5) uszkodzony czujnik temp. w kabinie, w przypadku climatronica

6) kabelki, przetarte, brak styku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź termometr. jak będzie ok 20-25°C, ustaw nawiew "na twarz", zamknij boczne nawiewy i sprawdź temp. nawiewu w środkowej kratce powinno być 4-8 °C, oczywiście po kilku minutach. Jeżeli słabo dmucha może być do wymiany filtr p.pyłkowy lub mało czynnika w układzie. Możesz mieć gdzieś nieszczelność. Podjedź, niech poświecą lampką UV. Zwróć uwagę na zaworki do nabijania czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdziłem dziś termometrem temp. klimy jak dmucha i na 2-gim biegu po kilku minutach nadmuchało mi 9 stopni, czyli klima dobrze działa z tego wynika?? Na 4 biegu miałem 7 stopni. Czy jednak troszke za słabo chłodzi, bo ja jednak mam odczucie że powinno lepiej ;( Temp mierzyłem przez włożenie termometru do kratki z 5 cm w głąb, dobrze zrobiłem?? czy trzeba mierzyc na zewnątrz zaraz przy kratce??

Edytowane przez slawekhip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja niestety dalej nie naprawiłem tej klimatyzacji.

W zeszłym roku wiele samochodu nie używałem, jakoś się przejezdziło, ale w tym "sezonie" szykuje mi się ciągłe jeżdżenie i pasuje mi "odświeżyć" temat i naprawić klime.

Samochód oddałem niedawno do mechanika, który stwierdził "upaloną" płytkę z układem elektronicznym która to znajduje się za przyciskiem do włączania klimatyzacji.

Pytanie moje czy taką płytkę gdzieś można dostać? Na szrocie ? i jak to się fachowo nazywa, by sprzedający wiedział o co mi chodzi ?

Mój panel wygląda jak na poniższym zdjęciu:

http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/32/60/88/1632608856

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samej takiej płytki nie kupisz .Kup cały panel (ja dałem 50zł na allegro) tylko zwróć uwagę przy kupnie żeby wiatrak miał 6 biegów a nie 4 bo nie będzie pasować

Dzięki za podpowiedź.

Tak też zrobię i kupię cały panel.

 

Dzięki za podpowiedź.

Tak też zrobię i kupię cały panel.

No cóż ... panel wymieniony a klimatyzacja jak nie działała tak nie działa ;/

2 "fachowców" nic nie poradziło - pierwszy się poddał, ten drugi wskazywał na "uwaloną" płytkę za włącznikiem klimy. Oj coś chyba mam pecha do tej klimatyzacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

Tzn jest włącznik z diodką, ale tam z tyłu panelu widać, że jakieś płytki z układem są. Ale czy to to, czy nie to już nie wiem.

Jeśli próbowałem podłączyć kabelkiem 2 styki po wyjęciu wtyczki podajże od czujnika (tak jak ktoś radził w początkowych postach) to wówczas również nie załącza się klimatyzacja.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Uzupełnij profil widoczny po lewej, bo nie wiadomo o jakim aucie mówimy :)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny nie jestem, ale chyba oprócz paru rezystorów nie ma tam nic podobnego. Wyłącznik zwiera +12V do masy i tyle, jednocześnie podaje zasilanie na LED-a informującego o włączeniu klimatyzacji.

Zwieranie kabelkami wtyczki do czujnika ciśnienia, nic nie daje, trzeba zrobić odpowiedni mostek z rezystorów. Symuluje on prawidłowy sygnał i jeżeli wszystko jest w porządku powinna włączyć się sprężarka. Pytanie jaki masz czujnik, 3- czy 4-pinowy.

W przypadku tego pierwszego zrób mostek jak w tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!