Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

GAZ w nowej MEGANE III ??


gs500f

Rekomendowane odpowiedzi

Póki co to chyba wątpię bo:

1. Zakładasz GAZ = strata gwarancji producenta (wątpię, że opracowano oryginalną instalacje do MIII)

2. Ma sens wydawać tyle kasy na nowe autko i nie mieć kasy na paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<ok> Wypowiadałem się tylko i wyłącznie w kwestii gwarancji. Osobiście również uważam, że pakowanie instalacji gazowej do uturbionego dwulitrowego silnika to pomieszanie pojęć. <ok> Jak ma być tanio, to 1.5 dCi i tyle, jak ma być fajnie, to 2.0 TCE i wtedy koszty schodzą na dalszy plan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie liczę, że Ty napiszesz coś więcej. Jakieś konkrety. Odnośnie ceny, to juz nie nam ocenieć tanio/drogo. Dla kazdego, ta granica przebiega na innym pułapie. Konkretem jest 2000-2500zł. A ja czekam na konkrety dotyczące temperatur spalin PB vs. LPG. Żeby nie było, że coś napisałeś, bo gdzieś coś usłyszałeś.

Przytoczę tylko taki jeden tekst z Wiki:

wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa

Chodzi tu o mieszankę ubogą, która pali się znacznie dłuzej niz stechiometryczna i powoduje np. wypalanie zaworów lub tzw "spłyniecie głowicy".

A czy się opłaca założenie LPG? Każdy musi zrobic sobierachunek + i -. Przy obecnej cenie 1,55zł/l myślę, że tak, ale jak długo utrzyma sie spadkowa tendencja ceny LPG?

 

PS. Odnoszę ostatnio wrażenie, jakbym miał doczynienia z "misjonarzami". :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, że nie opisałem tego dokładnie (dobry cytat z wiki) - odnoszę się tylko do silnków z turbiną.

Zakładam, że kolega kupując takie auto nie ma zamiaru jeździć jak emeryt. Wątpię w możliwość dostarczenia wystarczającej mieszanki przez instalacje sekwencyjne, w przypadku intesnywnego wykorzystywania turbo. A to może powodować zubożenie mieszanki, a więc wzrost temperatury spalania gazu. Jedynym rozsądnym wyjściem jest zastosowanie instalacji LPI - wtrysk gazu ciekłego, ale wiąże się to z kosztami. Silnik TCE to nowość, dlatego mam takie obiekcje co do instalacji gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sergiu83, a czy ja mowię że nie? Wartośc energetyczna różni sie o ~0,1 czyli ~5[MJ/kg]. Czyli po przejechaniu ~10km. Nie wszystko idzie w temp. spalin, a w jednym suwie spalamy tego paliwa znikomą ilość.

Jedymy rozsądnym wyjściem jest zastosowanie instalacji LPI - wtrysk gazu ciekłego, ale wiąże się to z kosztami.
Możesz to czymś poprzeć? Bo moim zdaniem to "strzał w kolano".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie będę się tu rozpisywał o zaletach najnowszej generacji <ok>

Cytat ze strony instalatora systemów LPI holenderskiej firmy Vialle:

"System LPI jest kompatybilny ze wszystkimi nowoczesnymi silnikami z wtryskiem paliwa, a na dodatek - żaden inny nie może być zastosowany w silnikach z turbo doładowaniem. Wzrost mocy silnika jest tutaj wywołany efektem chłodzenia rozprężanym gazem (bez uprzedniego odparowywania) - cylindry są lepiej napełniane. A więc w tym przypadku auto nie traci na mocy i zachowuje parametry producenta."

Oczywiście zamontować można sobie każdy system, tylko będzie to miało wpływ na żywotność i osiągi silnika z turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!