Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty przy starcie - czy to mogą b


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jesli dubluję temat to z góry przepraszam ale nowy tu jestem a podobnych problemów nie znalazłem.

Do rzeczy, jestem nowym posiadaczem Megi II 1.6 benzyna z 2004 r. Autko ma od kilku dni pewien problem. Bez względu czy na zimnym czy na ciepłym silniku po odpaleniu jest ok - obroty około 800, silnik chodzi równo i cicho. Po om 20-30 sekundach zaczyna trząść całą megą, obroty spadają do 400-500, autko traci moc, całość trwa ok 5 sekund po czym wszystko wraca do narmy i można normalnie jeżdzić. Problem powtarza się po ponownym uruchomieniu silnika. Raz zapaliła się kontrolka silnika i service (układu oczyszczania spalin) ale podczas jazdy po ok 50 km sama zgasła. Po podpięciu na komputer nic nie wykryło, ale mechanik stwierdził że nie działają obie sondy lambda i komputeer sam sobie dobiera ilość paliwa i dlatego szarpie na początku. Dodam że cewki zapłonowe sprawne.

Proszę Was o pomoc co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik przejechał się autem z kompem i stwierdził , że sondy nie pracują - trochę dziwne bo niby obydwie, co do świec to nie wymieniałem i szczerze mówiąc nie wiem kiedy były wymieniane, tylko nie wiem czy przy padniętych świecach problemy by nie występowały cały czas, tu po 30 sekundach wszystko wraca do normy i tak jest przez caly czas póki silnik pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by była padnięta choćby jedna sonda to świeciłyby ci się kontrolki i po podpięciu klipa na 100% by wyszło. A tak na marginesie jakim sprzętem Ci sprawdzał ten mechanik? Ja mimo wszystko obstawiam świece lub cewke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie czymś uniwersalnym sprawdzał, potem się przejechał i stwierdził że sondy nie dają zmiennych odczytów. Cewki są raczej sprawne - odpinałem po koleji i za każdym razem była duuża zmiana w pracy silnika (omało nie wyskoczył), możliwe że świece, dziwi mnie tylko że to się objawia tylko zaraz na początku a potem jest spokój i można 500 km jechać.

 

[ Dodano: 2009-06-19, 12:19 ]

No i byłem u Pana Sebastiana na Balickiej w Krakowie, po podpięciu Clipa wyszło że pierwsza sonda padła, koszt naprawy razem z komputerem 370 zł, wszystko wróciło do normy. Temat zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!