Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M1/1 Czujnik temperatury zewnętrznej


jkb

Rekomendowane odpowiedzi

widzę, że się nie rozumiemy, elektrycznie wiem wszystko, mam schematy drno, chciałem uzyskać poradę którędy przeciągnąć te dwa przewody wewnątrz lusterka, chciałem koło tej metalowej osi ale nie mogę jej rozebrać, bo te pozostałe przewody są w koszulce igielitowej i tam się nic nie dołoży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo!, wielkie dzięki za pdf-ki ale nie wiesz jak rozebrać tę oś na załączonym zdjęciu? Po prostu fizycznie nie da się przeciągnąć tych dwóch kabelków! Istniejąca wiązka w koszulce igielitowej jest ściśnięta i spłaszczona - nic tam nie dołożysz. Nawet w tym ostatnim pdf-ie widać, że przewody do czujnika idą oddzielnie (załączam zaznaczony kolorami układ przewodów).

Lusterko.pdf

post-13018-1276061230_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odgrzeję kotleta, ale mam dość... nietypowe problemy. Nie zauważyłem jeszcze nikogo z takim problemem.

 

Otóż zaczęło się od tego, że u mnie termometr wskazywał ciągle -49*C -> czyli przerwa na obwodzie. Zlokalizowałem ją (kabel przecięty), wszystko naprawiłem, zaizolowałem... Wiosna, lato, początek jesieni - wszystko było ok. Pod koniec listopada termometr zaczął drastycznie zawyżać temperaturę - na wyświetlaczu zmieniała się w zakresie 76 - 80*C (przy czym z tego co wiem, 80*C to zwarty układ).

Później zaczęły się jeszcze większe dziwactwa. Termometr potrafił przez chwilę wskazywać w miarę normalną temperaturę, po czym wyświetlał 0*C i (w odstępach sekundowych) temperatura rosła sobie co jeden stopień do 80*C... zatrzymywała się na 80 na jakiś czas (dłuższy bądź krótszy), po czym auto znów odliczało od 0. Na początku zimy też nic się nie zmieniło, przy temp na dworze -3 - -4*C wskazywało 80*C. Aż pewnego dnia, przy takiej samej jeszcze aurze na dworze (nadal ok -3*C) termometr zaczął wskazywać prawidłowe temperatury...

 

I teraz pytanie - co się stało? I co może być przyczyną? Bo jak znam życie usterka pewnego dnia znów nagle wróci... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czym wyświetlał 0*C i (w odstępach sekundowych) temperatura rosła sobie co jeden stopień do 80*C.

Jeśli termometr został "zasterowany" i nastąpiły anomalia, zwarcie lub przerwa w obwodzie to zawsze zmienia się w tej częstotliwości czasowej o jeden stopień w górę czy też w dół. To już zależy od usterki ale widzę masz to opanowane co jest przyczyna wzrostu a co opadania wskazań.

Krańcową od zaraz pokaże tylko wówczas, jeśli odłączysz na moment zasilanie termometru (wyświetlacza) i podasz ponownie napięcie a usterka na linii do czujnika będzie trwała nadal.

Takie właśnie specjalnie wymuszone odłączenie mam u siebie, gdzie dokładałem dodatkowy czujnik w środku kabiny, a podpinałem go równolegle z tym zewnętrznym. Teraz na ISOSTACIE jest normalny obwód czujnika zewnętrznego, a po naciśnięciu na przycisk astabilny rozłącza mi na moment zasilanie wyświetlacza, by w krańcowym położeniu zasilić go ale już z obwodem czujnika wewnętrznego. Temperatura wnętrza jest pokazana natychmiast.

Puszczenie przycisku czyli szybkie przejście w poprzedni stan, powoduje właśnie takie powolne, po jednym stopniu wracanie do temperatury zewnętrznej.

Tak więc z tego co opisałeś, nadal masz gdzieś kiepski styk, a momentami zwarcie przewodów, że takie klocki we wskazaniach się dzieją. I to jest na obwodzie czujnika w lusterku.

UFFFFFF :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie pozostaje mi nic jak poczekać na cieplejsze dni i rozebrać lusterko - bo we wnętrzu auta (tzn od wejścia kabli z lusterka w drzwi) mam już wszystko przepatrzone. No nic - dziękuję serdecznie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam przeczytałem wyżej że ktoś napisał że "żabojady" tak zrobiły to autko że musi być oryginalny czujnik otóż panowie jest to nie prawdą bo miałem podobny problem z temperatura w Megane i na dzień dzisiejszy w lusterku mam czujnik z FORDA MONDEO MK2(trzeba było go troszkę obkroić i skalibrować)i mierzy temperaturę powietrza aż miło Smile a co lepsze dokładnie jak oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mszewczyk21, coś słabo czytałeś, potrzebny jest jakikolwiek termistor NTC 2.5 kOhm. Problemem jednak jest zakup termistora o takiej rezystancji. Dlatego kupuje się na 2x5 kOhm lutuje równolegle aby uzyskać właśnie 2,5 kOhm.

Taki termistor kosztuje ok 1 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!