Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja LPG do Megane II 1.6 16V


ractime

Rekomendowane odpowiedzi

Widze, że masz podobny sprzęt jak ja!

Dzisiaj dzwoniłem do jednego z polecanych mi warsztatów i gościu mi powiedział, że sekwencja - jak dla mnie za drogo - chciałbym się zmieścić w 2000zł.

Silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa 8 zaworowy.

Nie wiem co do ostatniego pytania.

Podejrzewam że komputer steruje zapłonem ale nie jestem przekonany, jutro sprawdze!

 

Gościu w tym warsztacie powiedzial ze jak dwie sondy lambda to sekwencja ale mam chyba jedną ;-/ jutro wszystko posprawdzam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolorzyc 500zl do instalki nie majatek a wielu nerwow pozwoli ci zaoszczedzic pozatym na sekwencji bedziesz mial mniejsze spalanie gazu wiedz szybko odrobisz sobie to 500zl moim zdaniem jak masz 2000 to i do 2500 do zbierasz a bedzie ci sie przynajmniej przyjemnie jezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

888EX888, - nie zgadzam się z tym co napisałeś ! Miałem sekwencje i miałem same problemy - to że sekwencja pali mniej jest nieprawdą - w końcu w warsztacie sie przyznali mi paliła około 2 litrów więcej niż teraz II generacja - oczywiście jest kwestia trafienia . A i benzyny tez na sekwencji zużywasz więcej - musisz czekać aż silnik sie rozgrzeje to nie jest warte 500 zł więcej jak możesz to zakładaj dobrą II generacje ja za swoją dałem 1800 zł.P>S

 

P.S Jeżdżąc teraz na II generacji nie czuje żadnej różnicy miedzy jazdą na gazie a jazdą na benzynie - oprócz momentu przełącznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie Wam dziękuję za wszystkie opinie.

Tak jak mówiłem, że odrobine za drogie są sekwencje, a także jak przedmówca zaznacza benzynki pali więcej do rozgrzania się. W sumie to doszedłem do wniosku, że poprostu trzeba trafić z instalacją albo bedzie troche problemów albo bedzie śmigać autko że cacy tak jak mojemu znajomemu!

Zastanawiam się tylko jeszcze nad firmą instalacji - co polecalibyście do Meganki 1.4e '98?

Wnioskuje z wcześniejszych, że BRC jest dobra?!

Na jak duży spadek mocy mam być przygotowany (chociaż to też kwestia regulacji w warsztacie - bo może być nieznaczna z tego co mi wiadomo) - poprostu dobry fachowiec zna się na rzeczy :-D

Napiszcie mi jak jest podczas jazdy zimą! Co kontrolować na bieżąco!

Kumpel na 5 lat jazdy na gazie był raz na sprawdzeniu instalacji - serwisie (poza oczywiście przeglądami technicznymi co roku) i bardzo sobie chwali!

Co do szczegółowych informacji to musze się jeszcze zagłebić pod maske samochodu bo niedawno go kupiłem dopiero!

Lewy - czekam na twoje info ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spadku mocy - praktycznie nie odczuwalny przynajmniej u mnie chociaż z włączoną klimą po górkę jest troszkę słabszy i jak chce sie iść równo należny przycisnąć ;-)

 

Jak napisałeś wszystko zależy od regulacji - np wskaźnik obrotów u mnie zachowuje się dokładnie jak na benzynie. Jedynie moment przełączenia na gaz - dobrze czasem troszkę przygazować na postoju bo jak przełącza podczas jazdy to jest mocne szarpnięcie ( ale nie zawsze 50% na 50). Ja mam instalacje Detec Super D.T Gaz - wcześniej Gaz Tech 604S tej samej firmy - sekwencja i niestety nie działała poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już odpisuję.

1. Fajna teoria, że przy sekwencji pali się więcej PB żeby silnik sie rozgrzał :-D To ja decyduję jaki próg temp ustawić. Jak ustawię 5stC to przełączy się zaraz po odpaleniu i bedzie chodzić idealnie. Oczywiście trwałość reduktora będzie cierpieć. Można z temop. wogóle zrezygnować i przełączać samemu. Sprubujcie przełączyć IIgen na zimnym silniku. Pozatym jakie Wy macie te IIgen, ze nie mają one opcji progu temp? Ja miałem Stag100 i próg temp. był (jedna z opcji)

2. Martini - Megane nie mają silników EcoTec. To nie Opel :)

3. Jeżeli prawdą jest to co piszesz, że Twój silnik ma wtrysk wielopunktowy, to kolektor masz plastikowy. W tym przypadku masz kłopot z głowy, ale wydatek większy o 500zł. Jeśli jednak silnik nie ma oznaczenia E7J B 626 to masz jednak jednopunkta z metalowym kolektorem. Sprawdź na wszelki wypadek.

4. Jeżeli jednak masz ten metalowy kolektor, to w ramach oszczędności możesz tą IIgen założyć. Dobrym wyborem bedzie np. polskie Bingo firmy KME. Akurat IIgen to im się udała (w odróżnieniu od IV).

5. Spalanie gazu. IV gen będzie utrzymywać mieszankę na odpowiednim poziomie (stechiometrycznym). Tutaj nie ustawisz ubogiej bo i tak komp benzyny wydłuży czasy wtrysku. W IIgen można wszystko co się chce. Mieszanka uboga - niema problemu. I pali mało. A zawory sie wypalają.

6. Spadek mocy. Ja osobiśćie nie odczuwam. Silnik jest za słaby na każdym paliwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wszystkim się zgadzam co napisał Lewy, jednocześnie wyjaśniam odnośnie IIgen. Ja w oplu astrze nie mam Bingo (słyszałem o jego zaletach) tylko lamdę Lecho (ponoć najgorsze dziadostwo jakie do IIgen jest montowane). Nie ma w tym wypadku przełączania po osiągnieciu jakiejś temperatury tylko po przygazowaniu do 2000 obrotów. Ja nawet przy mrozach - 20C nie jachałem więcej niż 1,5 km na benzynie, a czasami przełączał mi się sam od razu jak z parkingu za szybko chciałem wjechać na drogę. Koszt reduktora to ok. 200 zł na allegro (szybko się zwróci koszt jego wymiany lub wymiany membramy). Myślę, że nie ma co go oszczędzać jeśli się robi dużo krótkich tras, jak ja codziennie 6 km do pracy i z powrotem. Nie czuję różnicy w jeździe jak przełączę na zimnym silniku na gaz. Instalację mam BRC.

 

PS.

Jutro sekwencję montuję do megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie dzisiaj podjade do polecanego mi z roznych zrodel warsztatu i niech zerkna mi pod maske - zobaczymy co powiedza i zaproponuja!

 

[ Dodano: 2007-06-29, 18:18 ]

Byłem w warsztacie i już prawie wszystko wiem :-D tzn.

- jednopunktowy wtrysk paliwa,

- zaproponowali mi instalacje BINGO (czyli nie jest zle) i jakąś elektronike tez podobno najlepsza, wloska ale... nazwa mi uciekla - Lave, Lewa czy cos takiego :-/ mowil ze tez bardzo dobra!

 

1650zl, zbiornik w kole toroidalny, rano przywoze popoludniu odbieram ;-)

czy jeszcze z jakimis oplatami mam sie liczyc np. wymiana swiec, przewodow, diagnostyka silnika?

 

Co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martini26 napisał:

czy jeszcze z jakimis oplatami mam sie liczyc np. wymiana swiec, przewodow, diagnostyka silnika?

 

Wymiana świec, konieczna (splanie gazu moze być mniejsze nawet o kilka litrów na 100km), przewodów wskazana. PAMIĘTAJ, że przy IIgen musić zmienić kierunek, z którego silnik czerpie powietrze (gazownicy o tym zapominają).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to Lovato było! co o tej elektronice sądzicie?

 

Silnik pracuje idealnie na benzynie wiec chyba nie bedzie probelmu?

 

co do swiec i przewodow to im powiem (chociaz mysle ze to wymienia i bedzie wliczone w koszta) no i do kierunku czerpania powietrza ale powiem szczerze ze pierwszy raz o tym slysze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to Lovato było! co o tej elektronice sądzicie?

 

To nie elektronika, to reduktor. Prosty w budowie, części tanie i dostępne. Będzie dobry.

 

Bingo - prawdopodobnie wersja M. Najlepszy z Polskich sterowników IIgen.

Pozostałe koszta, to przegląd i wbicie do dowodu.

Jeśli nie wystepują problemy podczas jazdy wyrzuconym biegiem na luz (np. dojeżdżanie do świateł) to chwytu powietrza nie ma co ruszać. Jeśli bedzie gasł, to wtedy się kombinuje z ustawieniem rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!