Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik benzynowy chodzi jak diesel (kosiarka


radeking

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich fanów meganek.

Mam problem z moją megi 2 1.616v k4m z 2003r.

Przy uruchamianiu silnika słychać dziwny odgłos klekotu a na wolnych obrotach chodzi jak diesel choć to benzyna,byłem z tym w serwisie u Łyko w krakowie ale nic nie stwierdzono mechanik powiedział że to może być czujnik wałka rozrządu czy coś takiego cena 3500zł no po prostu nogi mi się ugieły nie wiem czy chcieli mnie naciągnąć czy nie.Czy można jakiś zamiennik kupić i samemu wymienić czy można gdzieś samemu kupić i gdzie w krakowie może znacie jakieś sklepy z częściami .

Z góry wielkiedzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Wydaje mi sie ze zanim zaczniesz "zwiedzac" sklepy pojezdzij sobie do roznych warsztatow i popytaj co to mozse byc (bedziesz wiedzial o co pytac pozniej w sklepie).

na wolnych obrotach chodzi jak diesel choć to benzyna

Sprobuj dokladnie opisac swoja usterke, co sie dzieje podczas jazdy (np: stracil moc). Moze autko przydalo by sie podpiac pod kompa!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byl podpiety pod kompa i nic jesli chodzi o disla tzn po dodaniu gazu na wolnych obrotach i puszczeniu to klekocze jak disel przez 10 sek i pózniej jest ok tak samo jest podczas jazdy gdy sie jedzie to nie slychać ale gdy dojezdzam np. do świateł i sie zatrzymuje to znowu slychac dziwny klekot tak to zwiąc podobny odglos ma silnik disla dlatego tak nazwalem usterkę ,a zapomnialem dodać że czasami na zimnym silniku tak jakby brakowało mocy gaz w podloge a tu coś dusi szarpie wszystko mija gdy sie silnik nagrzeje oprocz tego klekotu ,w serwisie gostek powiedział że to moze być jakiś czujnik walka rozrzadu wszystko dobrze tylko ta cena mnie rozwalila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to ci cos pomoze. Ale ja mialem taki objaw ze na wolnych chodzil jak diesel, w ogole w calym zakresie, ale potem juz tego nie bylo tak slychac + stracil na mocy, jak mi po wymianie zalozyli zle pasek rozrzadu. O jeden zabek byl przestawiony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm..

w MII nie mam duzego doswiadczenia ale slyszalem ze cewki lubia narobic roznych klopotow moze ktos bardziej doswadczony sie wypowie. Poczytaj jest tu kilka postow o tych nieszczesnych cewkach. To jedyne co mi przychodzi do glowy :roll:

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki juz wymienilem wszystkie 4 marki denso i dalej nic chyba ze aso chcialo wymienic caly rozrząd

i pytanie

czy mozna samemu wymienic ten czujnik i gdzie sie on znajduje, czy jest duzo rozkrecania cześci?

czy dostane go w zwyklym sklepie z czesciami do renówek?

pozdrawiam wszystkich w niedzielne popoludnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

oczywiście że dam znać

w następną środe jestem umówiony do aso mam kupic pasek rozrządu a ten felerny przestawiacz faz rozrządu kumpel z serwisu załatwił mi za 500 zeta mysle ze w 1000 ze wszystkim sie zmieszczę napiszę coś więcej za tydzień

pozdro dla wszystkich fanów i forumowiczów meganek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

przepraszam ze tak późno odpisuje ale wróciłem wczoraj wieczorkiem z serwisu i nie miałem czasu odpisać chyba mi wybaczycie oto co robili w mojej megi:

więc kumpel kazał mi kupić we własnym zakresie

1.pasek rozrządu - 64zł

2. dwie zaślepki rozrządu - 1) -10zł a 2) -20zł

3. załatwił mi po znajomości przestawiacz faz rozrządu za 500zł

4.robocizna wyszła 380 zł

więc wszystko wyszło ok 1000 zł

ja jestem zadowolony bo nie dałem 3500zł megi śmiga wszystko jest ok.

 

P.S.

jest tylko jeden mały szczegół mianowicie kumpel powiedzial mi że ta wymiana wytrzyma góra 1,5 roku i znowu się pojawi (przyczyną jest złej jakości materiał z którego jest wykonany:PRZESTAWIACZ FAZ ROZRZĄDU lub pod inną nazwą KOŁO PASOWE WAŁU ROZRZĄDU)

POZDRAWIAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW JAK MACIE JESZCZE JAKIEŚ PYTANIA TO PISZCIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!