Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator przy klime chodzi cały czas


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Może być uszkodzony włącznik termiczny wentylatora i dlatego wentylator niezależnie od temperatury silnika będzie pracował .Regulacja temperatury nawiewu to zupełnie inna bajka i inny wentylator. Najprościej można sprawdzić włącznik wentylatora odłączając złączkę od włącznika ,który znajduje się gdzieś u dołu chłodnicy wentylator powinien przestać pracować a następnie przy zimnym silniku sprawdzić miernikiem czy na włączniku jest przejście (nie powinno być, silnik wyłączony ale zapłon powinien być włączony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witajcie, troche z innej beczki:

zauważyłem ostatnio, że gdy włączy się wentylator od chłodnicy i wyłączę silnik to wentylator... także gaśnie. Czy nie powinien on chodzić przez chwilę po wyłączeniu zapłonu? miałem tak w poprzednim aucie więc mnie to dziwi.

szukałem na forum i nic. jeśli było- podajcie link!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem na forum i nic

Jasne, że było :)

W Renufkach też tak jest ale musi być spełniony warunek, że przez ostatnie 5 min, przed zgaszeniem silnika, jego temp. była podwyższona lub spowodowała włączenie wentylator chłodnicy. Po zgaszeniu silnika, po kilku - kilkunastu sekundach włączy się wentylator chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, ale jak wyłączyłem zapłon w poprzednim aucie to wentylator dalej chodził, a w Renatce po wyłączeniu zapłonu gaśnie. po ponownym przekręceniu kluczyka wentylator się włącza. nie słyszałem, aby po jakimś czasie się włączył, w sumie nie przysłuchiwałem się nigdy :)

Edytowane przez stanleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wentylator chłodnicy działał po wyłączeniu zapłonu to musisz dość mocno przemęczyć auto, dłuższy korek podczas upałów lub mocniejsza jazda.

To są dość odporne silniki, także nie tak łatwo zmusić ten wentylator do tej pracy.

 

Natomiast jak wentylator chłodnicy włącza się od razu po włączeniu zapłonu to coś jest nie tak jak trzeba.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podam przykład:

przyjeżdżam z pracy, dojeżdżam do domu, parkuję i słyszę, że wentylator chodzi. wyłączam zapłon i gaśnie wszystko, razem z wentylatorem. kilka sekund później włączam zapłon i went chodzi, bo chce schłodzić płyn chłodzący- to rozumiem. Ale czemu wyłącza się razem z zapłonem? powinien pochodzić te parę sekund po wyłączeniu zapłonu a nie gasnąć razem z nim- tego nie rozumiem. temp wtedy bywa lekko ponad środkową strzałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy u mnie jest chyba tak, że jak troche przejade(nie tak znowu dużo) to przy większym ciepełku chwilę po wyłączeniu zapłonu wentylator jeszcze chodzi. Oczywiście jak jest naprawde ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moich sceniolach też po wyłączeniu silnika wentylator na chłodnicy się zatrzymuje.

Jednakże jak w jednym tak w drugim, mam stale włączona klimę, co wymusza przynajmniej 1 bieg wentylatora. Prawdopodobnie takie obroty są wystarczające, by chłodnica była w optymalnym zakresie temperatury i nie było potrzeby jej schładzać po zatrzymaniu silnika.

Zauważyłam natomiast w sceniolu drugim, gdzie jest klima automatyczna, że w upalne dni, gdy wnętrze auta jest nagrzane, nawet przy ostudzonym silniku wentylator na chłodnicy pracuje na wyższym biegu zaraz po zapaleniu silnika. Czasami nawet jest głośniejszy jak sam silnik na wolnych obrotach. (to mi zwróciło uwagę na takie działanie)

Oczywiście tu także sprawcą takiej sytuacji jest włączona klimatyzacja, choć ze względu na temperaturę silnika, takie obroty są nielogiczne.

Kiedyś w FIEŚCIE też miałem tak jak u Ciebie w innym aucie, teraz jednak mam Renówki, a tu jest tak jak opisałem.

Nie warto się tym przejmować jeśli wiesz, że wentylator jest sprawny, bo czasami działa. Jak będzie taka potrzeba, to się włączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!