Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator przy klime chodzi cały czas


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Może być uszkodzony włącznik termiczny wentylatora i dlatego wentylator niezależnie od temperatury silnika będzie pracował .Regulacja temperatury nawiewu to zupełnie inna bajka i inny wentylator. Najprościej można sprawdzić włącznik wentylatora odłączając złączkę od włącznika ,który znajduje się gdzieś u dołu chłodnicy wentylator powinien przestać pracować a następnie przy zimnym silniku sprawdzić miernikiem czy na włączniku jest przejście (nie powinno być, silnik wyłączony ale zapłon powinien być włączony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witajcie, troche z innej beczki:

zauważyłem ostatnio, że gdy włączy się wentylator od chłodnicy i wyłączę silnik to wentylator... także gaśnie. Czy nie powinien on chodzić przez chwilę po wyłączeniu zapłonu? miałem tak w poprzednim aucie więc mnie to dziwi.

szukałem na forum i nic. jeśli było- podajcie link!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem na forum i nic

Jasne, że było :)

W Renufkach też tak jest ale musi być spełniony warunek, że przez ostatnie 5 min, przed zgaszeniem silnika, jego temp. była podwyższona lub spowodowała włączenie wentylator chłodnicy. Po zgaszeniu silnika, po kilku - kilkunastu sekundach włączy się wentylator chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, ale jak wyłączyłem zapłon w poprzednim aucie to wentylator dalej chodził, a w Renatce po wyłączeniu zapłonu gaśnie. po ponownym przekręceniu kluczyka wentylator się włącza. nie słyszałem, aby po jakimś czasie się włączył, w sumie nie przysłuchiwałem się nigdy :)

Edytowane przez stanleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wentylator chłodnicy działał po wyłączeniu zapłonu to musisz dość mocno przemęczyć auto, dłuższy korek podczas upałów lub mocniejsza jazda.

To są dość odporne silniki, także nie tak łatwo zmusić ten wentylator do tej pracy.

 

Natomiast jak wentylator chłodnicy włącza się od razu po włączeniu zapłonu to coś jest nie tak jak trzeba.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podam przykład:

przyjeżdżam z pracy, dojeżdżam do domu, parkuję i słyszę, że wentylator chodzi. wyłączam zapłon i gaśnie wszystko, razem z wentylatorem. kilka sekund później włączam zapłon i went chodzi, bo chce schłodzić płyn chłodzący- to rozumiem. Ale czemu wyłącza się razem z zapłonem? powinien pochodzić te parę sekund po wyłączeniu zapłonu a nie gasnąć razem z nim- tego nie rozumiem. temp wtedy bywa lekko ponad środkową strzałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy u mnie jest chyba tak, że jak troche przejade(nie tak znowu dużo) to przy większym ciepełku chwilę po wyłączeniu zapłonu wentylator jeszcze chodzi. Oczywiście jak jest naprawde ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moich sceniolach też po wyłączeniu silnika wentylator na chłodnicy się zatrzymuje.

Jednakże jak w jednym tak w drugim, mam stale włączona klimę, co wymusza przynajmniej 1 bieg wentylatora. Prawdopodobnie takie obroty są wystarczające, by chłodnica była w optymalnym zakresie temperatury i nie było potrzeby jej schładzać po zatrzymaniu silnika.

Zauważyłam natomiast w sceniolu drugim, gdzie jest klima automatyczna, że w upalne dni, gdy wnętrze auta jest nagrzane, nawet przy ostudzonym silniku wentylator na chłodnicy pracuje na wyższym biegu zaraz po zapaleniu silnika. Czasami nawet jest głośniejszy jak sam silnik na wolnych obrotach. (to mi zwróciło uwagę na takie działanie)

Oczywiście tu także sprawcą takiej sytuacji jest włączona klimatyzacja, choć ze względu na temperaturę silnika, takie obroty są nielogiczne.

Kiedyś w FIEŚCIE też miałem tak jak u Ciebie w innym aucie, teraz jednak mam Renówki, a tu jest tak jak opisałem.

Nie warto się tym przejmować jeśli wiesz, że wentylator jest sprawny, bo czasami działa. Jak będzie taka potrzeba, to się włączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!