Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu czy co innego???


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Może kogos to zainteresuje, bo właśnie dostałem odpowiedź z ASO w sprawie kosztów wymiany rozrządu wraz z KZFR z uwzglednieniem rabatu 30 proc. jaki teraz jest w sieci stacji Renault. Poniżej wyliczenia.

Szanowny Panie.

Poniżej przedstawiam kalkulację wymiany rozrządu.

Koszt części: zestaw rozrządu 491,80 zł, pompa wody 354,30 zł, pasek klinowy i napinacz 203,40 zł, koło rozrządu 601,33 zł. Części razem 1650,83 zł netto

Wymiana rozrządu (wraz z kołem rozrządu) - 380 zł netto

Wymiana pompy wody 100 zł netto.

Do podanych cen należy doliczyć 22% VAT.

W obecnej chwili w ramach akcji promocyjnej od podanych cen na części i robociznę udzielamy 30% rabatu.

Cena kompletnej usługi wraz z wymianą koła rozrządu po rabacie to 1491,58 zł netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

ja w scenicu 1.6 16 05r miałem typowe objawy padniecia KZFR (ciezko palil po dluzszym postoju, szarpal, klekotal itp.) i to samo potwierdzili w servisie RP- wymiana kola i rozrzadu. wymienilem caly rozrząd wraz z KZFR i problem nie zniknął. wymienilem czujnik faz rozrządu i czujnik położenia wałka i dalej to samo. nie ruszalem czujnika położenia wału ale to chyba nie bedzie miało wiekszego znaczenia. co o tym sadzicie, co moglibyscie doradzic, czy mial ktos podobny przypadek???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podłączałeś do kompa i odczytałeś błędy? Czy tylko sobie tak wymieniasz wszystko po kolei?

 

Nawet jak będzie błąd czujnika, to nie znaczy, że trzeba go od razu zmieniać. Może oblepił się opiłkami, może kabel się przetarł?

 

Często taniej wychodzi profesjonalne diagnozowanie, niż amatorskie naprawianoe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja właśnie dojrzałem do takiej zamiany.

Po wymianie KZFR przejechałem spokojnie ok 1tys.km i problem powrócił. Terkocze przy hamowaniu silnikiem, a nawet na luzie, jak przytrzymam na 1900-2000obr/min.

Teraz kombinuję z usztywnieniem uszkodzonego koła i wstawieniem go do auta. Tylko zastanawiam się, na jakiej pozycji je unieruchomić? Czy na wyjściowej, czy trochę przesunąć?

Może ktoś ma na ten temat jakieś zdanie/przemyślenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się może nie udać, bo tu jest dopływ oleju, którey zmienia położenie koła względem wałka. Jak założysz zwykłe koło, to olej będzie leciał na ziemię.

 

Mam już stare koło od jednego z forumowiczów i będę kombinował z jego usztywnieniem. Tylko musi się trochę ocieplić, bo nie posiadam garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Projekt upadł :cry:

 

przygotowałem sobie usztywnione koło, ale najpierw wyjąłem zawór sterujący i go wyczyściłem-KZFR ucichło na pół dnia. Potem odłączyłem wtyczkę z zaworu i nastała błoga cisza....ale na desce SERVIS :-/.

Wobec tego "zaślepiłem" zawór i podłączyłem do wtyczki i...dalej cisza, ale jednak - na zimnym nie trzymał wolnych obrotów, więc dalej sobie jeżdżę z terkotem spod maski.

Nie założę sztywnego koła, gdyż wg mnie osiągnąłem to samo zaślepiając zawór, bo ECU auta myślał, że zawór pracuje a koło nie zmieniało swojego położenia(zablokowane kołkiem na sprężynie wenątrz).

Oczywiście po drodze sypało błedami.

 

Ot, taki mój wkład w wątek KZFR :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem forum i nowym posiadaczem Megane II 1.6 16V

Prześledziłem całe forum odnośnie KZFR i az przechodza mnie dreszcze....."czy to to?"

Samochód ma w tej chwili na blacie 48 tys.

Zaczęło się to jakoś tydzień temu , rano przy zimnym silniku po odpaleniu i przejechaniu około 10m coś dziwnie tyka w lewej czesci silnika. Tykanie trwa około 3-4 sek. po czym ustaje i jest wszystko ok. Zaznaczam że silnik pali od pierwszego przycisku (nawet przy -15 st.), nie gaśnie , pracuje równo - nie ma spadków mocy. Spalanie również w normie ok. 7.5l/100 przy jeździe mieszanej . Tykanie jest zbyt ciche aby je nagrać ale słyszalne w aucie - trudno mi ocenić dokładnie z którego elementu dochodzi dźwięk gdyż dzieje się to dopiero w ruchu auta..na 1 lub 2 biegu. Jeśli stoję na biegu jałowym nawet na mrozie to nic nie trzeszczy.

W momencie trajkotania delikatnie drży pedał gazu.

Oglądałem filmik na Youtube odnośnie walniętego KZFR

... czegoś takiego u mnie nie ma..

Czy jestem w jakimś wczesnym stadium "syndromu KZFR" czy może to byc coś innego a jeśli tak to jakieś sugestie??

 

Zapobiegawczo zadzwoniłem do ASO Renault (śląsk) odnośnie KZFR. Samochód jest sprowadzony wiec zero rabatów - koszt wymiany KZFR + rozrząd - 2000zł z robocizną, jeśli dodatkowo stwierdzą konieczność wymiany pompy wody to jeszcze 500zł :P)

Na pytanie czym grozi jazda z uszkodzonym KZFR mechanik odpowiedział że szybszym zużyciem katalizatora, zwiększonym spalaniem a w ostateczności gaśnięciem auta w trakcie jazdy co przy 120km/h może nie być bezpieczne :///!!

 

Czekam na jakieś porady

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!