Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu czy co innego???


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze nie wydaje mi się że jest to KZFR :P

nie ma znaczenia czy samochod jest sprowadzany - ważne czy masz papiery potwierdzające serwisowanie samochodu zgodnie z zaleceniami ASO; ceny w ASO są zaporowe - myśle że robiąc to sam (poza ASO) spokojnie zmiescisz sie w 1400-1500 PLN ze wszstkimi pierdołami (rozrząd, wszystkie rolki, pompa, płyn, pasek akcesoriów... + robocizna); co do katalizatora to nie wiem ale zalatuje bajką :P jeżdziłem z rozwalonym KZFR przez pare miesięcy i ani razu mi nie zgasł wiec też chyba bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zaczęło się to jakoś tydzień temu , rano przy zimnym silniku po odpaleniu i przejechaniu około 10m coś dziwnie tyka w lewej czesci silnika. Tykanie trwa około 3-4 sek. po czym ustaje i jest wszystko ok.

 

To co opisujesz to praca ABSu i jest zupełnie normalne. Uszkodzenie KZFR objawia się jako terkot podczas uruchamiania silnika, niektórym kojarzy się to z pracą silnika traktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Odwiedziłem dziś mechanika, który po przejechaniu kilku metrów stwierdził iż stukot nie dochodzi z silnika tylko z zawieszenia ! :P Po oględzinach na kanale padło na łączniki stabilizatora ... po weekendzie wymiana to zobaczymy czy to był ten problem .. kamień spadł mi z serca gdyż to niewspółmiernie mniejszy wydatek niż KZFR+ rozrząd . Komplet 114zł + 50zł wymiana.

Myślę że po części do tej awarii przyczynił się stan polskich dróg - szczególnie śląskich mocno sfatygowanych :/// ...46 tys. w Niemczech bez problemu i 1500 km po polskich i już awaria...

No ale poczekajmy do wymiany oby to było to.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2011-03-23, 20:00 ]

Witam ponownie w temacie...

No i niestety pudło :P Po wymianie łączników stabilizatora dalej stuka przy starcie samochodu. Dokonałem dziś oględzin zawieszenia na stacji diagnostycznej i okazało się iż stukot dochodzi z prawego przedniego wahacza... notabene element ten był jako jedyny wymieniany przy zakupie auta gdyż budził zastrzeżenia - i tu taka niespodzianka !!! Prawdopodobnie ktoś spartolił swoją robotę i źle skręcił całość :P:P Diagnosta zalecił puszczanie głośno radio przy starcie - dowcipniś :P

Trzeba rozkręcić i złożyć to na nowo ponownie - uważajcie pseudo-mechaników !!

Pozdrawiam

mam nadzieje że więcej w tym temacie nie będę pisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Można samo ale wtedy raczej w komplecie z paskiem, choć wtedy koszt robociny będzie dwa razy w bliskim odstępie czasu, ale ja bym uzupełnij olej pod max, i poczekał do 80tyś i wtedy wymienił wszystko. Znajomy bujał się sporo na kole do wymiany w RX4 z silnikiem 2.0PB, chodził mu już jak klekot... czy coś się nie stanie to nie wiem.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karlllo a przy jakim przebiegu Ci wyskoczył też problem z tym kołem ?

 

Czytając tutaj : http://megane.com.pl/topic/29965-zgrzyt-przy-odpalaniu/ wnioskuję,że da się trochę pojeździć z uszkodzonym tym kołem , chcę podjechać do mechanika i zapytać, ale póki co jest na urlopie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem problemu z kołem, wymieniłem "można powiedzieć" że ze zmianą rozrządu profilaktycznie.

Teraz zauważyłem co masz podane w profilu, czy on ma na liczniku ogółem zrobione 63tyś od 2008r bez wymiany rozrządu? Jeśli tak to bym nie czekał tylko wymienił teraz komplet, ogólnie przyjęte jest aby zmieniać rozrząd co 90tyś lub 5lat, co do kzfr to co niektórzy piszą aby zmienić dopiero jak zacznie się odzywać przy wymianie rozrządu lub też co druga zmiana rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem laikiem w tych sprawach i prosiłbym o pomoc

 

Sprawa dotyczy rozrządu:

Czy podczas wymienianie rozrządu (Megane II 1.6. 16v ben. 2005 kombi 83kw)wymieniane jest także "koło zmiennych faz rozrządu" ?? Chodzi mi o to czy jak kupuje się zestaw do wymiany rozrządu czy posiada on już wszystko. Czy mógłby ktoś z Was polecić (link) jakiś dobry zestaw ??? lub warsztat na Śląsku. Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kzfr nie jest elementem wchodzącym stricte w skład sprzedawanych kompletów rozrządu, jeśli jest sprzedawane z rozrządem to powinno być wyraźnie napisane że jest. Dodatkowo cena będzie adekwatnie wyższa takiego zestawu o 300/400zł w przypadku 1,6 a ponad 400/500zł dla 2,0

Na Śląsku to nie znam, ale w Krakowie to mógłbym kogoś polecić (cenowo i fachowo), ale czy ci po drodze. Tak to szukaj w polecanych warsztatach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!