Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu czy co innego???


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Może kogos to zainteresuje, bo właśnie dostałem odpowiedź z ASO w sprawie kosztów wymiany rozrządu wraz z KZFR z uwzglednieniem rabatu 30 proc. jaki teraz jest w sieci stacji Renault. Poniżej wyliczenia.

Szanowny Panie.

Poniżej przedstawiam kalkulację wymiany rozrządu.

Koszt części: zestaw rozrządu 491,80 zł, pompa wody 354,30 zł, pasek klinowy i napinacz 203,40 zł, koło rozrządu 601,33 zł. Części razem 1650,83 zł netto

Wymiana rozrządu (wraz z kołem rozrządu) - 380 zł netto

Wymiana pompy wody 100 zł netto.

Do podanych cen należy doliczyć 22% VAT.

W obecnej chwili w ramach akcji promocyjnej od podanych cen na części i robociznę udzielamy 30% rabatu.

Cena kompletnej usługi wraz z wymianą koła rozrządu po rabacie to 1491,58 zł netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

ja w scenicu 1.6 16 05r miałem typowe objawy padniecia KZFR (ciezko palil po dluzszym postoju, szarpal, klekotal itp.) i to samo potwierdzili w servisie RP- wymiana kola i rozrzadu. wymienilem caly rozrząd wraz z KZFR i problem nie zniknął. wymienilem czujnik faz rozrządu i czujnik położenia wałka i dalej to samo. nie ruszalem czujnika położenia wału ale to chyba nie bedzie miało wiekszego znaczenia. co o tym sadzicie, co moglibyscie doradzic, czy mial ktos podobny przypadek???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podłączałeś do kompa i odczytałeś błędy? Czy tylko sobie tak wymieniasz wszystko po kolei?

 

Nawet jak będzie błąd czujnika, to nie znaczy, że trzeba go od razu zmieniać. Może oblepił się opiłkami, może kabel się przetarł?

 

Często taniej wychodzi profesjonalne diagnozowanie, niż amatorskie naprawianoe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja właśnie dojrzałem do takiej zamiany.

Po wymianie KZFR przejechałem spokojnie ok 1tys.km i problem powrócił. Terkocze przy hamowaniu silnikiem, a nawet na luzie, jak przytrzymam na 1900-2000obr/min.

Teraz kombinuję z usztywnieniem uszkodzonego koła i wstawieniem go do auta. Tylko zastanawiam się, na jakiej pozycji je unieruchomić? Czy na wyjściowej, czy trochę przesunąć?

Może ktoś ma na ten temat jakieś zdanie/przemyślenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się może nie udać, bo tu jest dopływ oleju, którey zmienia położenie koła względem wałka. Jak założysz zwykłe koło, to olej będzie leciał na ziemię.

 

Mam już stare koło od jednego z forumowiczów i będę kombinował z jego usztywnieniem. Tylko musi się trochę ocieplić, bo nie posiadam garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Projekt upadł :cry:

 

przygotowałem sobie usztywnione koło, ale najpierw wyjąłem zawór sterujący i go wyczyściłem-KZFR ucichło na pół dnia. Potem odłączyłem wtyczkę z zaworu i nastała błoga cisza....ale na desce SERVIS :-/.

Wobec tego "zaślepiłem" zawór i podłączyłem do wtyczki i...dalej cisza, ale jednak - na zimnym nie trzymał wolnych obrotów, więc dalej sobie jeżdżę z terkotem spod maski.

Nie założę sztywnego koła, gdyż wg mnie osiągnąłem to samo zaślepiając zawór, bo ECU auta myślał, że zawór pracuje a koło nie zmieniało swojego położenia(zablokowane kołkiem na sprężynie wenątrz).

Oczywiście po drodze sypało błedami.

 

Ot, taki mój wkład w wątek KZFR :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem forum i nowym posiadaczem Megane II 1.6 16V

Prześledziłem całe forum odnośnie KZFR i az przechodza mnie dreszcze....."czy to to?"

Samochód ma w tej chwili na blacie 48 tys.

Zaczęło się to jakoś tydzień temu , rano przy zimnym silniku po odpaleniu i przejechaniu około 10m coś dziwnie tyka w lewej czesci silnika. Tykanie trwa około 3-4 sek. po czym ustaje i jest wszystko ok. Zaznaczam że silnik pali od pierwszego przycisku (nawet przy -15 st.), nie gaśnie , pracuje równo - nie ma spadków mocy. Spalanie również w normie ok. 7.5l/100 przy jeździe mieszanej . Tykanie jest zbyt ciche aby je nagrać ale słyszalne w aucie - trudno mi ocenić dokładnie z którego elementu dochodzi dźwięk gdyż dzieje się to dopiero w ruchu auta..na 1 lub 2 biegu. Jeśli stoję na biegu jałowym nawet na mrozie to nic nie trzeszczy.

W momencie trajkotania delikatnie drży pedał gazu.

Oglądałem filmik na Youtube odnośnie walniętego KZFR

... czegoś takiego u mnie nie ma..

Czy jestem w jakimś wczesnym stadium "syndromu KZFR" czy może to byc coś innego a jeśli tak to jakieś sugestie??

 

Zapobiegawczo zadzwoniłem do ASO Renault (śląsk) odnośnie KZFR. Samochód jest sprowadzony wiec zero rabatów - koszt wymiany KZFR + rozrząd - 2000zł z robocizną, jeśli dodatkowo stwierdzą konieczność wymiany pompy wody to jeszcze 500zł :P)

Na pytanie czym grozi jazda z uszkodzonym KZFR mechanik odpowiedział że szybszym zużyciem katalizatora, zwiększonym spalaniem a w ostateczności gaśnięciem auta w trakcie jazdy co przy 120km/h może nie być bezpieczne :///!!

 

Czekam na jakieś porady

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!