Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ chłodzenia 16v - odpowietrzanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś przystąpiłem do wymiany płynu w układzie chłodzenia.

Jednak problem nastąpił przy szukaniu odpowietrzników. Gdzie one są?

Szukałęm wszystkich według książki "sam naprawiam" jednak nie ma żadnego na wężach ani na chłodnicy, a co do tego w bloku silnika to też nie jestem pewien czy jest.

Znalazłem na bloku na prawo od filtra oleju a pod miejscem gdzie wchodzą węże z cieczą ale nie wiem czy to ta śrubka. Jest niby jakby na torx ale na odwrót.

Dodatkowo chyba nie cały płyn się spuścił bo wlałem tylko 3L.

Przy spuszczaniu odkręciłem dolny wąż który wchodzi do chłodnicy i jeszcze dmuchałem w zbiornik wyrównawczy zaciskając jeden wąż.

Więc jak to jest w 1.6 16v gdzie są odpowietrzniki?

 

Dodam że po zalaniu płynem i tej całej procedurze nagrzania, 2500 obr itd. węże wszystkie są ciepłe, do nagrzewnicy i chłodnicy, wiatrak się załącza a węże nie twardnieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrznik jest na bloku silnika stojac przodem do silnika z prawej strony sruba na klucz 13,zaraz pod zaslepkami wałka rozrządu odpowietrzaj na małym obiegu i pózniej po rozgrzaniu na dużym tylko uwaga na gorący płyn,ale płynu wlazło naprawdę mało może spusciłeś tylko jeden obieg(mały)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Tak szczerze to wlasnie chcialem odkręcić którą z tych śrub, ale wspaniały szwagier doradził mi że przy termostacie napewno nie ma odpowietrznika.

 

BTW z jakiej to książki zdjęcie i gdzie ją można dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
mało może spusciłeś tylko jeden obieg(mały)

 

Przepraszam za odgrzewanie kotleta ale musze :)

odkręcając dolny wąż chłodnicy spuszcza wodę z obiegu dużego, jak więc spuścić z małego, mam m1ph2 i również spuszczając płyn i wlewając weszły mi tylko 3 litry a na dodatek przy mrozach zanim się zagrzeje coś mi bulgocze.procedura odpowietrzania jak w książce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam Wszystkich.

 

Odgrzewam starego kotleta, bo tak szukam i szukam, a rozwiązania nie udało się znaleźć.

 

Mam pyatnako odnośnie śruby odpowietrzajacej w silniku 1.4 16V. Poniżej zamieszczam fotke poglądową.

 

thumb_hosting_zdjec_1390244279__dsc_0022.jpg

 

Która z tych trzech jest śrubą odpowietrzającą. Próbowałem odkręcić śrubę nr 3 ale nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki P_r_z_e_m_o :) W aucie nie mam za ciepło. Płynu nie ubywa. Tepperatura w połowie zakresu wskaźnika. Stąd pomysł na próbę odpowietrzenia. Jeżeli nic się nie zmieni trzeba będzie podjąć inne kroki.

Witam ponownie.

Wymieniłem dziś termostat, a ogrzewanie niestety się nie poprawiło :-( Zauważyłem również, że wskazówka temperatury opada o jedną kreskę po czym po jakimś czasie wraca w poprzednie położenie. Poniżej na fotce wskazówka jest w miejscu na które spada, a po jakimś czasie jest o jedną kreskę wyżej.

thumb_hosting_zdjec_1391111399__dsc_0047.jpg

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Po wymianie termostatu układ odpowietrzałem według opisu z forum i z książki WKŁ. Czy może to mieć wpływ na jakość ogrzewania? Bo nie wiem gdzie dalej szukać. Chyba będzie trzeba płukać nagrzewnicę. Tylko nie mam gdzie tego pod blokiem zrobić. A nie wiem czy jakiś warsztat się tego podejmie.

Jeszcze jedno pytanko związane z przełączaniem obiegu wewnętrznego na zewnętrzny. Czy ten silniczek długo pracuje i mocno go słychac podczas przełączania. U mnie to chwilę trwa i słychać ten silniczek.

Dodano: 31 sty 2014 - 16:54

@Up :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Nie masz czasem tak, że jak silnik się nagrzewa to wychodzi wysoko, a potem gwałtownie spada? Robi się tak 2-3 razy zanim się ustabilizuje w jakimś położeniu.

U mnie to chwilę trwa i słychć ten silniczek.

Ja silniczka nie słyszę, słyszalne jest, bardzo słabo zamknięcie/otwarcie klapki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robi mi sie tak. Normalnie się nagrzewa do połowy zakresu wskaźnika. Następnie spada o jedną kreskę i po pewnym nie długim czasie wraca znów w poprzednie położenie. Dzis wpadłem na jakis może trop. Ale napiszę więcej jutro jak sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie się nagrzewa do połowy zakresu wskaźnika. Następnie spada o jedną kreskę i po pewnym nie długim czasie wraca znów w poprzednie położenie.

Wg mnie ten spadek temperatury występuje w momencie otwarcia termostatu i do bloku napływa zimne powietrze z chłodnicy, a po chwili wszystko wraca do normy. Coś takiego występowało u mnie w FSO i Poldku. W megance i corolli to mnie nie występuje. Tu tłumaczyłbym to jakimś zakłóceniem otwierania się termostatu. Prawdopodobniecoś blokuje płynne rozpoczęcie otwierania i zamiast stopniowo zacząć sie otwierać od np 89*C, otwiera się dopiero skokiem przy np 95*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego występowało u mnie w FSO i Poldku.

... i znowu się nie zgadzamy :)

Taki sam objaw występuje w przypadku niedokładnego odpowietrzenia układu chłodzenia.

Miałem tak po naprawie głowicy. Niby układ chłodzenia był odpowietrzony. Po odpowietrzeniu zgodnie zaleceniami, miałem taki objaw, że po rozruchu zimnego silnika i przejechaniu ok 1-1,5 km temperatura na wskaźniku dochodziła do progu włączenia wentylatora, po czym gwałtownie, w ciągu 5-10 sek. spadała do mniej więcej 3/4-1/2 nominalnej temp. Specjalnie tak to opisuje, bo są różne wyświetlacze z różnymi skalami. W czasie jazdy wahania na wskaźniku były zdecydowanie za duże, w zależności od obciążenia silnika. Wymieniłem termostat na inny, odpowietrzyłem i dalej było tak samo. Próbowałem w międzyczasie odpowietrzyć, w zasadzie kilka razy, nic to nie dało.

Dopiero przy wymianie progów, kiedy musiałem podnosić stronami auto wszelkie objawy ustąpiły.

W tej chwili wskazówka dochodzi do temp. nominalnej i stoi w miejscu, no może lekko się waha na grubość wskazówki.

Nie wiem co się stało, ale przypuszczam, że w górnej części chłodnicy nadal było powietrze. Uciekło stamtąd dopiero gdy auto zostało przechylone. Ciekawe jest to, że po naprawie głowicy i wymianie termostatu zrobiłem jakieś 10000 km.

Konstrukcja układu chłodzenia jest prawie identyczna w tych silnikach, niezależnie od modelu.

To taka dygresja na temat.

W przypadku tego problemu raczej obstawiam zacinający się termostat.

I jeszcze jedno.

Miałem oba auta, no może nie FSO, ale Fiata i w obu przypadkach temp. stała jak drut.

Fiata użytkował ojciec, a potem ja, w rodzinie 28lat, a Poldolota dojeżdżałem 9 lat. w Fiacie nie pamiętam ile razy był wymieniany termostat, chyba kilkanaście razy, w Poldku wymieniłem jeden, prawie pod koniec, zanim go sprzedałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w tym przypadku stwarzacie sobie wydumane problemy. W moim silniku wskazówka temperatury zachowuje się dokładnie tak jak u kolegi czyli wraz ze wzrostem temperatury podnosi się do połowy skali (a nawet lekko powyżej), po czym spada o jedną kreskę, by po chwili znów pójść do góry i ustabilizować się na prawidłowym poziomie. To wahnięcie wskazówki związane jest z otwarciem termostatu i szczególnie widoczne jest teraz, w zimie. Jakby nie było wraz z otwarciem termostatu, do małego obiegu w silniku zaciągany jest zimny płyn z chłodnicy i stąd takie jednorazowe bujanie wskazówki stabilizujące się po wyrównaniu temperatur w małym i dużym obiegu układu chłodzenia. Być może u innych efekt nie jest tak mocno zauważalny, bo mają inne, wolniej otwierające się termostaty. Póki jednak silnik trzyma temperaturę prawidłowo, to ja osobiście nie zawracałbym sobie tym głowy i uważam, że w tym przypadku wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!