Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sygnalizacja usterek z komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję zamieszczanie opisów niestandardowych usterek Megane II, które są sygnalizowane przez samochód, a nie są opisowe. Zaczynam pierwszy.

 

1.

Objaw:

Jadę. W pewnej chwili synał dźwiękowy, zapala się kontrolka akmulatora i napis stop. Zanim się zatrzymałem wszystko znika. Po chwili znawu sygnał i to samo. I tak cyklicznie coraz częściej.

Przyczyna:

Uszkodzenie koła pasowego. (rozwarstwienie). Z reguły w okolicach 180-200 tys. przebiegu.

lub

Przyczyna:

Uszkodzenie pasaka klinowwego

 

[ Dodano: 2009-12-29, 22:59 ]

2.

Objaw:

Pojawienie się kontrolki "układu oczyszczania spalin" (pomarańczowa o kształcie jak silnik) razem z zapaleniem sie napisu "service". Po dłuższym postoju przy powrórnym zapaleniu silnika kontrolka razem z "service" gaśnie. Po czym pojawia się to samo przy dłuższej eksploatacji. Potem po postoju znowu znika. Wydaje się, ze kontrolka wskazuje przegrzanie lub jakąś nieprawidłowość w układzie oczyszczania spalin związaną z dłuższczą eksploatacją silnika. Przy czym silnik jak kontrolki swiecą nie traci mocy i w ogóle nic sie z nim nie dzieje. Po Nowym Roku spróbuję to rozgryźć. A o efektach napiszę

 

Przyczyna:

Na razie nieznana. Wszystko wskazuje na to, że przy ciagłej wolnej jeździe coś musiało sie pozatykać lub pobrudzić u układzie. Od chwili gdy gwałtownie przyśpieszyłem być może coś się przedmuchało i kontolka przestała się włączać nawet przy gorącym silniku. Ale jeszcze poobserwuję. Na razie kontroka mi nie przypomina o swojej obecności.Właśnie dzisiaj (20.01) kontrolka znowu się włączyła. Ale znowu w przeciągu kilku godzin kręciłem się po mieście z prędkością 20-30 km/godz gaszac i zapalając silnik kilkanaście razy. Jak pisałem wyżej skontoluje przyczynę ale jak będzie plusowa temperatura....Znowu kontrolka zagasła(20.01 popołudniu), ale jej pomogłem. Jak? Otóż jest chyba tak jak pisałem wcześniej. Kontolka zapaliła się wtedy gdy długo wolno jeździłem i silnik sie rozgrzał. Jak silnik się oziębił i zapaliłem sinik to kontrolka dalej sie zapaliła. Co wtedy wtedy zrobiłem? Przejechałem nieco szybciej 1 km, zgasiłem silnik i powtórnie zapaliłem. Po chwili kontrola zgasła. A teraz chyba wg mnie wyjaśnienie tego zjawiska.(nadmieniam że nie jest to naprawa tylko likwidacja objawu jakiegos uszkodzenia). Otóż komputer jak nie tylko w tym przypadku pamieta ustawienia w momencie zgaszenia silnika. I zmienia wskazania po pewnej chwili od zmiany jakiegos parametru. Pomyślałem, że jak zapaliłem silnik to kontrola zaswieciła się tylka dlatego że świeciła się przy gaszeniu silnika a teraz już skoro silnik jest chłodny informacja idzie do komputera że jest juz wszystko ok a tylko komputer jeszcze nie zgasił kontrolki (pewnie by potem zgasła) i wtedy postanowiłem pomóc komputerowi. Wyłączyłem silnik na 2-3 sek. Po ponownym włączeniu kontrolka zagasła i do tej pory się nie świeci a juz jest 21.01. Dzisiaj już 27.01 a kontrolka cały czas zachowuje się tak jak opisałem,czyli zapala sie i potem jak zrobię opisaną czynność gaśnie. Wszystko sprawdzę dokładnie jak będzie cieplej. Dzisiaj jest już 22.02 i kontrolka się nie świeci już 3 tydzień. Czyli pomogło przygazowanie.

 

[ Dodano: 2010-06-26, 23:40 ]

3.

Objaw

Przy zapalaniu przyciskiem Start słyszalny jest trzykrotny sygnał dźwiekowy. Nic poza tym sie nie dzieje. Żadnych komunikatów,

 

Przyczyna

Uszkodzenie elektryczne elektrycznej blokady tylnych drzwi (zabezpieczenie dzieci) z reguły powstający przy wypięciu kostki z przewodami tylnych drzwi

Likiduje się nią poprzez kilkakrotne włączenie i wyłączenie przyciskie w przednich drzwiach kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!