Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Remont skrzyni biegow


zbylo76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam bolesny problem. Czeka mnie remont skrzyni :-(

Od jakiegos czasu slysze niepokojace "wycio/szumo/buczenie", wedlug wszelkich znakow na niebie i ziemi jest to skrzynia biegow. W jednym warsztacie po szybkim obejrzeniu byla taka diagnoza, w drugim byl glebszy test i potwierdzono moje obawy.

Najprawdopodobniej halasuja lozyska mechanizmu roznicowego. Stwierdzono tez nieszczelnosc wybieraka. Na razie zalana mam skrzynie nowym olejem. Zanim oddam skrzynie do remontu, chcialbym dowiedziec sie jak najwiecej o takiej naprawie.

W jednym warsztacie powiedziano mi, ze nie warto uszczelniac wybieraka, bo za pare tysiecy kilometrow znowu bedzie cieklo - podobno "ten typ tak ma". Moze warto poszukac drugiej skrzyni na zamiane, tylko gdzie, zeby nie trafic z deszczu pod rynne? Najchetniej to wymienilbym na skrzynie z niezdartego anglika. O nowej nawet nie mysle, ale moge ktos przypadkiem orientuje sie ile moze kosztowac nowa? Jak trwale sa remonty skrzyni? Ktos przez to przechodzil? Bede wdzieczny za wszelkie uwagi.

 

Wrocław z tego co wiem, znowu należy do POLSKI, więc uprasza się o stosowanie polskich liter w swoich postach. Jakby ten argument był za słaby to przeczytaj ponownie regulamin forum. Na razie tylko upomnienie <ok> reszta zależy od Ciebie. - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też obawiam się że u mnie niedługo skrzynka do remontu będzie. Mam buczenie, ostatnio mi często 2-ka wyskakuje, ale kupując używkę sami nie wiemy skąd taka jest wyjęta. Mi się wydaje że generalny remont (o ile planujesz jeszcze trochę swoim autkiem pojeździć) będzie lepszym rozwiązaniem. Tylko dobry zakład napraw skrzyń biegów znajdź i dowiedz się kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zdążyłem się zorientować, to remont będzie o kilkaset złotych droższy, niż wymiana. Orientacyjnie:

- remont: robocizna 1100-1200zl + części, czyli nawet ponad 2 tys. zł.

Problem w tym, że trzeba skrzynkę wyjać, rozebrać, no i potem złożyć (a więc już prawie cała kwota robocizny do zapłacenia), aby ze 100% pewnością stwierdzić, co jest do wymiany. W skrajnym, wypadku, jeśli przyjdzie wymienić większość "trybików" koszty będą b. duże, albo naprawa niemożliwa. Z drugiej strony jest 1 rok gwarancji.

- wymiana: robocina 700-800 zł + cena skrzyni. Na allegro skrzynie chodzą po 800-1500zł.

 

W moim przypadku jest jeszcze problem cieknącego wybieraka, który (jak twierdzą w warsztacie) słabo poddaje się naprawie, dlatego skłaniam się jednak ku wymianie. Może jeśli nie uda się z drugą skrzynią, to będzie można z dwóch złożyć jedną?

Namierzyłem jedną, ale sprzedawca podaje, że to do Laguny 2.0 16V 2000 rok (silnik Renault, bo podobno tam tez Volvo były montowane. Sam silnik poszedł do jakiegoś Espace). Czyli metryka taka jak u mnie. Niestety nie mogę dostać numerów z tamtej skrzyni, bo naklejka jest nieczytelna. Prawdopodobnie pojadę tam osobiście, aby organoleptycznie porównać obie skrzynie. Żeby nie jechać na darmo, staram się najpierw na ile się da, porównać te skrzynie na odległość.

Oglądam zdjęcia różnych skrzyń na allegro... Czy ktoś może orientuje się, czy skrzynia z Laguny może rożnić się od tej ze Scenica, jeśli maja te same silniki? Czy silnik 2.0 16V w roku 2000 występował w więcej niż jednej wersji? Czy jeśli obudowy skrzyń są takie same, to można założyć, przełożenia też są identyczne?

 

P.S. Do admina: Proszę się nie oburzać, jeśli czasami piszę bez polskich literek. W pracy mam system czystko angielski (wyższa konieczność), poza tym przez długie używanie tego systemu mocno weszło mi w krew pisanie bez ogonków i czasami nie kontroluję tego <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namierzyłem jedną, ale sprzedawca podaje, że to do Laguny 2.0 16V 2000 rok (silnik Renault, bo podobno tam tez Volvo były montowane.

Ten silnik Volvo był trochę mocniejszy, ale skrzynia też ma oznaczenie JC5 więc jest szansa że by pasowała. (Teraz stoi taka lalka na serwisie dlatego wiem).

 

Cieknący wybierak to standard, naprawa tego jest kłopotliwa bo trzeba skrzynię wyjmować, ale sa fachury, którzy robią to bez wyjmowania skrzyni. Efekt ich prac jest taki że i tak z wybieraka zaczyna cieknąć :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknący wybierak to standard, naprawa tego jest kłopotliwa bo trzeba skrzynię wyjmować, ale sa fachury, którzy robią to bez wyjmowania skrzyni. Efekt ich prac jest taki że i tak z wybieraka zaczyna cieknąć

 

Sugerujesz, że nieskuteczna naprawa wybieraka spowodowana jest przez niestaranne wykonanie, spowodowane słabym dojściem z powodu niezdemontawania skrzyni? Czy jest wogóle możliwe skuteczne naprawienie wybieraka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby skutecznie wymienić uszczelniacz wybieraka, bo on jest przyczyną, że cieknie w tym miejscu trzeba wyjąć skrzynię i zdemontować wybierak. Samo wyciągniecie skrzyni jest kłopotliwe, a sam uszczelniacz kosztuje kilka/kilkanaście zł.

Są specjaliści którzy przecinają coś pod spodem, przypuszczam, że sworzeń na którym porusza się wybierak i go wyjmują, wymieniają uszczelniacz potem spawają to co przecięli. Ponoć kosztuje to 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są specjaliści którzy przecinają coś pod spodem, przypuszczam, że sworzeń na którym porusza się wybierak i go wyjmują, wymieniają uszczelniacz potem spawają to co przecięli. Ponoć kosztuje to 200zł.

Dokładnie ten sposób miałem na myśli. Co z tego że zostanie założony nowy uszczelniacz, jak podczas spawania i tak się rozpuści i niedługo znów będzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wykrakałem. Od 2 dni dwójka ciągle wyskakuje więc po mieście jeżdżę bez niej. Jaką opcję wybralibyście z tych dwóch:

1. Kupno skrzyni za 650 zł z montażem i nowym łożyskiem oporowym (wymiana łożyska profilaktycznie), miesiąc gwarancji rozruchowej od prywatnej osoby

 

2. Kupno skrzyni z zakładu zajmującego się remontami skrzyń z 3 miesięczną gwarancja (podobno skrzynia była rozebrana i sprawdzona każda część czy wszystko jest ok) za 600 zł jeśli zostawię skrzynię swoją. Do tego muszę sobie jechać po skrzynię (pod Kraków) i wmontować. Generalnie za montaż znajomy mechanik powiedział mi 250 zł.

 

Moim zdaniem chyba lepiej wydać więcej kasy a mieć skrzynię do której ktoś zaglądał.

Co o tym sądzicie?

 

Aha firma spod Krakowa to Frans-auto z Czernichowa. Kupował ktoś od nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza opcja nie jest zła tym bardziej, że człek sam montuje więc nie będzie miał na kogo zwalić winę. Spisałbym jakiś dokument (protokół) i OK. Kwestia jedna : trzeba by koniecznie dojść do skrzyni którą chce montować : skąd, oglądnąć auto, rocznik, stan wytarć (przebieg) itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!