Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

nie ma nie ma żadnej różnica w licznikach z ph II między diesel a benzyna tak samo było robione w lagunach phII też nie było róznica dopiero w megane II i laguna II zrobiono inne wyskalowanie diesel do 5000 obr a benzynka 7000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przestudiowaniu opisu, mam 2 wątpliwości.

Pierwsza to kontrolka paliwa (rezerwa) czy aby na pewno się zaświeci skoro w phII nie ma odpowiednika.

Druga rzecz to wspólna kontrolka świec żarowych i sterownika(przynajmniej z opisu tak wnioskuje), co też nie za bardzo mi pasuje, bo ja mam zamiar podpiąć to pod diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przestudiowaniu opisu, mam 2 wątpliwości.

Pierwsza to kontrolka paliwa (rezerwa)

 

Nie trzeba podpinać tego pinu pod nowe zegary i tak jak zauważyłeś nie ma odpowiednika. A co do jej działania w nowych zegarach to funkcjonuje na 100% w jaki sposób nie wiem <ok>

 

Druga rzecz to wspólna kontrolka świec żarowych i sterownika

 

tak wynika z opisu więc tak musi być ja na Twoim miejscu to rozdzieliłbym to dwoma diodami prostowniczymi aby nie robiło choinki na licznikach. Być może nie będzie robić się nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka poziomu paliwa może brać info ze wskaźnika, więc to ma prawo działać, skoro widziałeś świecącą rezerwę <ok> .

O połączeniu przewodów z diodami to jest dobry pomysł, nie pomyślałem o tym ale to zafunkcjonuje tak jak należy, aczkolwiek rozdzielone kontrolki byłyby lepsze, może jakąś nieużywaną wykorzystam. To już się pomyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzemyk, to teraz powiedz mi który pin w kompie odpowiada za wysyłanie danych o aktualnym spalaniu. Niestety nie mogę znaleźć opisu o F9Q 734 pod którego pina należy się podpiąć. Kostka umieszczona w komorze silnika również nie miała w podanym miejscu odpowiedniego pinu no chyba że w dieslu i na dodatek scenicu umieścili to gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego lepper_pl podaj mi początek swojego vin na pw to sprawdze w dialogsie <ok>

 

p.s. miałeś temat podwiesić w odp miejsce a ak nawiasem mówiąc to przydałby się dział o nazwie MANUALE w którym można by umieszczać rózne porady :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukałem jeszcze tego pinu, mam też złe przeczucie że przypadkiem może takowego nie być w naszym silniku.

Trochę info znajduje się tutaj:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=6733

 

Ogólnie poszukuje pinout sterownika, ale to dopiero jak znajdę licznik, bo dzisiaj nie wypaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiem tak silniki dTi i dCi są sterowane elektronicznie czyli posiadają blok sterujący tzw komputer silnika. Jedynie silniki dT i d nie mają komputera bo są sterowane pompa mechaniczna czyli na linke. Silniki które są sterowane przez komputer mają wyprowadzeni o spalaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinny mieć, ale czy mają czy nie to może być inna sprawa...

Toteż chciałem zamontować licznik i na 100% się upewnić, jakby co to wyzbyć się licznika.

Ten silnik jest dziwny bo np. może podobno nawet jest problem z interfejsem renault scan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzemyk a do pompy wtryskowej dochodzi linka od gazu czy wiązka elektryczna?? Jeśli wiązka to masz sterowany elektroinicznie jeśli linka to jest sterowany mechanicznie czyli nie ma kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!