Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

komputer pokładowy


Rekomendowane odpowiedzi

witam . dwa tygodnie temu założyłem właśnie komputer pokładowy do mojej meganki. kupiłem licznik angielski ( razem z manetką do tego kompa) kolega przeprogramował na europejski podmienił "cyferblaty" podłączył dwa kabelki i śmiga jak powinien .mało roboty i mały koszt ( 80 złotych) a wszystko na oryginale. jakby ktoś chciał więcej info to zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc to zalęzy jaki jaki licznik ja mam megane z 2000r i tam jest licznik inny niż w tych starszych ale trzeba poszukać taki jak jest w waszych megankach ( a są na pewno z kompem pokładowym)a kabelki idą od skrzynki pod maską ( jeden od spalania drugi od kilometrów przejechanych itp ) do licznika ( pod warunkiem że jest zamontowany komputer pod maską ) wpina sie je w odpowiednie piny i już działa natomiast manetka ma też jeden kabelek który podpina sie do licznika i tyle . w jakie piny wpina sie kabelki ( pisze o mojej megi ) to napisze bo muszę sie upewnić żeby źle nie podać ( w najbliższym czasie

 

[ Dodano: 2008-04-15, 11:38 ]

aha każdy licznik czy to angielski czy to europejski ma na wyświetlaczu opcje w milach jak i kilometrach zależy która jest aktualnie opcja zaprogramowana ( czyli miejsce przeznaczenia pojazdu - kraj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to raczej w prostym dieslu opada taka zmiana. bo wtrysk jest mechaniczny i tak prawdę mówiąc to pod maską u mnie brak komputera takiego jak w benzynie i nawet nie przychodzi mi do głowy czy coś takiego się znajdzie. u mnie zaś mam wyświetlacz w liczniku ale to i tak za wiele raczej sie nie zda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien,myslke ze masz racje :P Zerknij do ksiazki -tam jasno nam napisali ze z 50 pinia komputera sterujacego silnikiem wychodzi "sygnał o wydatku pompy paliwa dla komputera pokładowego ( jelsi jest zamontowany)" Swoja droga sadze ze to złe przetłumaczenie bo raczej jest to czas otwarcia wtryskiwacza ale niewazne... Tak czy inaczej namierzyłem kiedys na ktory pin w liczniku ma wchodzic ten kabel-jest to bezbarwne złacze ,pin czwarty

pawgaj1 napisz nam jak przeprogramowac zeby były kilometry :P I jesli dasz rade ,to wrzuc fotki. Napisz tez skad dokładnie pociagnac ten kabel od predkosciomierza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja własnie w mojej megance skaczyłem montaz licznika z kompem.Meganka jest 1996 roku czyli stare liczniki. Wpiałem sie tylko w 2 pin w kostce brązowei abym mógł przełączac funkcje. Wszystko było by Ok ale nie mam informacji o spalaniu tylko o paliwie ile w baku i km przebytych. Wiem ze musze z pinu 13 w kompie poprowadzic kabelek do licznika tylko nie wiem w jaki pin. Moze ktos pomoze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Rafał182 słąbo przeczytałes temat :P Jak napisałem wczesniej,jest to czwarty pin w przezroczystej kostce wchodzacej do licznikow.Licznik prawdopodobnie masz ten sam.U mnie jest 1.6 8V z 1996 roku,licznik kilometrow analogowy.Dzienny przebieg tez analogowy.Opisz jak podłaczyłes manetke od wycieraczek.Poprostu przełozyłes dzwignie zapiełes kostke elektryczna nad kolumna kierownicy i juz zadziałało wszystko oprocz spalania chwilowego??

 

p.s. kupie zegary do megane z komputerem pokładowym :P Od anglika lub wersji kontynentalnej

 

Na ogłoszenia o kupowaniu, jest specjalny dział na forum - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Wczoraj zamontowałem kabelek o spalaniu tak jak pisałes do 4 pinu w przezroczystej kostce z pinu 13 w ecu. Wszystko działa pięknie. Narazie nie mam tej manetki z dodatkowym guzikem tylko dorobiłem przycisk. Własnie

sie za taką manetko rozglądam. Do manetki trzeba bedzie kabel doprowadzic gdyz nie ma nawet go wpiętego w licznik i połączyc z masa do przełączania funkcji. Jak coś mogę wstawic kilka fotek jak mi to wyszło. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!