Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Manual] Montaż czujnika poziomu płynu w spr


Rekomendowane odpowiedzi

Wątek poruszony w tym temacie:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=5391&...ighlight=vectry

Zakładam nowy, bo poproszę w nim o uwagi i pytania dotyczące montażu tego prostego wynalazku. Po wszelkich usprawnieniach przerobię na pdf-a i podeślę odpowiednim władzom.

 

Co potrzeba:

- pływak ze zbiorniczka spryskiwaczy - wyjąłem z Daewoo Nexii (10zł)

- 2 m cienkiego kabla, średnica ok 1,5mm (nie grubszy, dlaczego? wyjaśnię później)

- lutownica, cyna, opaska termokurczliwa

- klucz 10, 13, torxy

- ostry nożyk

- poxipol lub silikon

 

Czas: 1-1,5 godz.

Stopień trudności: łatwe

 

Najpierw trzeba dostać się do zbiorniczka płynu spryskiwaczy, ja zdjąłem błotnik i podszybie bo tak mi było wygodniej. Odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono (część jest pod zderzakiem i trzeba odkręcić plastikowe nadkole).

thumb_hosting_zdjec_1415718509__dsc09507.jpg

Odkręcamy śrubkę trzymającą zbiorniczek, odłączamy pompkę i żółty wlew płynu.

Mamy zbiornik w ręku, w porównaniu z czujnikiem wygląda tak:

thumb_hosting_zdjec_1415718544__dsc09508.jpg

Wiercimy dziurę w zbiorniku. Najszerszy wymiar który musi przejść przez wywiercony otwór to 22mm. Otwór można też wyskrobać nożem bo zbiornik jest dość miękki.

thumb_hosting_zdjec_1415718569__dsc09509.jpg

 

Następnie wkładamy czujnik. Tu każdy ma wybór bo jest to moment, w którym można wybrać kiedy kontrolka ma się zapalać, czy przy samym dnie, czy jak płyn się powoli kończy. Im wyżej zamontujemy czujnik tym wcześniej się kontrolka zaświeci - to logiczne :mrgreen: Ja zamontowałem go jakieś 5 mm nad dnem i wygląda to tak:

thumb_hosting_zdjec_1415718604__dsc09510.jpg

 

thumb_hosting_zdjec_1415721491__dsc09511.jpg

 

Można też pokusić się o skrócenie części czujnika wystającej ponad zbiornik - można spokojnie go obciąć i uszczelnić, ale ja sobie to darowałem bo oryginalna długość idealnie mieści się pod błotnikiem więc szkoda mi było czasu na rzeźby. BTW Daewoo chyba przewidziało że czujnik będzie użyty w lepszym aucie <ok>

Teraz przeprowadzenie przewodów i podłączenie.

Ja przeprowadziłem przewody przez gumkę którą idzie rurka do spryskiwacza przedniej szyby. Gumkę wyjąłem i rozciąłem żeby dwa przewody nie zmniejszyły średnicy przepływu płynu do dysz.

thumb_hosting_zdjec_1415721524__dsc09512.jpg

thumb_hosting_zdjec_1415721540__dsc09513.jpg

Przeprowadzone przewody:

thumb_hosting_zdjec_1415721563__dsc09514.jpg

thumb_hosting_zdjec_1415721586__dsc09515.jpg

 

Teraz podłączenie, jeden kabel z czujnika przykręciłem do śruby trzymającej maskę, a drugi przedłużyłem dodatkowym kablem. Ten dodatkowy kabel warto przeciągnąć przez gumę, którą idą przewody do kabiny zaraz w podszybiu. O wiele łatwiej jest to zrobić przed lutowaniem i zacząć od strony kabiny do silnika - w drugą stronę jest trudniej. Lutujemy kabel, owijamy izolacją czy opaska termokurczliwą i tyle od strony silnika. Możemy przykręcić błotnik i podszybie. Nie wlewamy jeszcze płynu.

Teraz wnętrze:

Zdejmujemy parapet, odkręcamy licznik, odłączamy szarą, 30-pinową kostkę i zdejmujemy zabezpieczenie. Lokalizujemy 13 pin. Wyprowadzamy kabel od czujnika gdzieś pod deską żeby nie przeszkadzał i o nic nie zaczepiał, doprowadzamy go do szarej kostki i obcinamy równo z izolacją. Teraz wkręcamy do oporu końcówkę przewodu w wolne, 13 pinowe miejsce w kostce. Wyjaśnia się teraz dlaczego przewód miał być średnicy 1,5 mm. Zakładamy zabezpieczenie kostki, wpinamy ją do licznika i włączmy zapłon. Jeżeli pojawi się taki widok:

thumb_hosting_zdjec_1415721628__dsc09516.jpg

 

to znaczy że wszystko jest w porządku, jeżeli nie zaczynamy od poprawy styku w kostce bo wcześniej nie powinno być problemów. U mnie zadziałało od razu, później szarpałem kostką i kabel nie wyskoczył, więc sposób jest tani i dobry. SERV niestety też się zapala razem w kontrolką, i jest to moim zdaniem jedyny minus tej prostej instalacji. Przykręcamy licznik, zakładamy parapet, maskownice i wlewamy płyn do zbiorniczka, żeby nie denerwowała nas nowa kontrolka :mrgreen:

 

Instalacja jest prosta i myślę że problemów nie będzie jeżeli ktoś się zdecyduje na ten bajer. Proszę o pytania i uwagi, opis będę poprawiał w miarę potrzeb.

Dzięki za uwagę ;)

Edytowane przez meganecoupe02
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SERV niestety też się zapala razem w kontrolką

a gaśnie po wlaniu płynu ? <ok>

Generalnie to wielkie gratki. Jednak bycie studentem to dobry okres na majsterkowanie przy aucie...

Też chciałem zamontować sobie takie cudo ale niestety czasu brak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gaśnie po wlaniu płynu ?

na szczęście gaśnie, ale teraz nie pali na dwa cylindry - coś za coś <ok>:mrgreen:

sergiu83, wakacje to dobry okres na majsterkowanie, w roku za dużo "nałki".

To są głupie oszczędności, jednak nie każdy lubi jak mu coś świeci na desce i chyba dlatego nie zastosowano tego urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo nie wiedzieli jak przetłumaczyć manuala naprawy na PL...

myślisz że nie czytają forum megane.com.pl ? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy się pobawić, tylko nie wiem czy mi to jest tak naprawdę potrzebne <ok> W sumie tragedii nie ma jak się płyn skończy, i tak systematycznie dolewam go. Jak wpadnie mi w łapę taki czujnik i będę się nudził to możliwe że sobie założę takie cudo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, w Megane I ph I będzie tak samo?

Raczej tak, tylko musisz się dowiedzieć w który pin w kostce się wpiąć, niestety nie mam rozpiski pinów dla phI.

Nie musisz podłączać zasilania, tylko masa (na szczęście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macv6, jak chcesz sprawdzić czy to właściwą kontrolka to podłącz na krótko masę do pinu, który podejrzewasz że jest właściwy. Jak zdejmiesz parapet to masę masz w nakrętce trzymającej deskę rozdzielczą <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!